لامبورگینی در حال آزمایش فراری SF90، مکلارن آرتورا و هیوندای آیونیک 5 N!
تصاویری از مقر لامبورگینی در سنت آگاتا منتشر شده است که این شرکت را در حال آزمایش فراری SF90، مکلارن آرتورا و هیوندای آیونیک ۵ N نشان میدهد. هرچند آزمایش سوپراسپرتهای فراری SF90 و مکلارن آرتورا که رقبای مستقیم محصولات لامبورگینی هستند،...
تصاویری از مقر لامبورگینی در سنت آگاتا منتشر شده است که این شرکت را در حال آزمایش فراری SF90، مکلارن آرتورا و هیوندای آیونیک ۵ N نشان میدهد.
هرچند آزمایش سوپراسپرتهای فراری SF90 و مکلارن آرتورا که رقبای مستقیم محصولات لامبورگینی هستند، برای معیار قرار دادن طبیعی به نظر میرسد ولی موضوع عجیب، دیدن راننده آزمایشی لامبورگینی پشت فرمان هیوندای آیونیک ۵ N است! البته لامبورگینی هماکنون یک خودروی الکتریکی بنام لانزادور را در دست توسعه دارد و بررسی اقداماتی که هیوندای در آیونیک ۵ N انجام داده میتواند به ایتالیاییها کمک کند. لانزادور در قالب کانسپتی در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد و ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۸ راهی بازار شود ولی هفته پیش مدیرعامل لامبورگینی استفان وینکلمن اعلام کرد این خودرو در سال ۲۰۲۹ به بازار خواهد آمد.
لامبورگینی قبلاً قدرت لانزادور را یک مگاوات برابر با ۱۳۶۰ اسب بخار اعلام کرده بود ولی مشخص نیست که نسخهٔ تولیدی هم همینقدر قدرت خواهد داشت یا نه. این شرکت در مورد پلتفرم اولین خودروی الکتریکی خود هم حرفی نزده است ولی انتظار میرود لانزادور روی پلتفرم الکتریکی جدید SSP گروه فولکسواگن ساخته شود. به گزارش رسانههای آلمانی، گروه فولکسواگن عرضه این پلتفرم را تا اواخر سال ۲۰۲۸ به تعویق انداخته است. ظاهراً اولین خودرویی که از پلتفرم SSP استفاده خواهد کرد آئودی A4 E-Tron خواهد بود. علاوه بر این، سدان الکتریکی فولکسواگن ترینیتی که در سال ۲۰۳۲ عرضه خواهد شد هم از همین پلتفرم استفاده خواهد کرد. در همین حال، احتمال استفاده لانزادور از پلتفرم PPE هم وجود دارد که هماکنون در پورشه ماکان الکتریکی و آئودی Q6 E-Tron استفاده میشود.
این اولین باری نیست که لامبورگینی در حال آزمایش خودروهای شرکتهای دیگر دیده میشود زیرا قبلاً هم این شرکت تسلا مدل X و فراری ۲۹۶ را برای آزمایش به مقر خود برده بود. بهاحتمالزیاد، مردان سنت آگاتا از ۲۹۶ و آرتورا برای توسعه تمراریو استفاده کردهاند. البته جانشین هوراکان از پیشرانه V8 توئین توربو استفاده میکند و لامبورگینی فعلاً قصدی برای توسعه موتور V6 مثل رقبای خود ندارد ولی به نظر میرسد این شرکت برای توسعه سیستم پلاگینهیبریدی در مدلهای روئلتو و تمراریو از مکلارن آرتورا و فراری ۲۹۶ و SF90 بهره برده است. همچنین بهاحتمالزیاد، لامبورگینی تسلا مدل X را هم برای توسعه لانزادور موردبررسی قرار داده است.