80 درصد افتتاح حساب‌ها و 70 درصد تسهیلات غیرحضوری/هدف گذاری افزایش مشتریان از 20 به 40 میلیون /شعب بانکی آینده ترکیبی از فیزیک و دیجیتال خواهد بود

منبع خبر / اقتصادی / 1 روز پیش

80 درصد افتتاح حساب‌ها و 70 درصد تسهیلات غیرحضوری/هدف گذاری افزایش مشتریان از 20 به 40  میلیون /شعب بانکی آینده ترکیبی از فیزیک و دیجیتال خواهد بود

غلامرضا فتحعلی : هم‌اکنون ۸۰ درصد افتتاح حساب‌ها و ۷۰ درصد تسهیلات به‌صورت غیرحضوری و هدف گذاری برای سه سال آینده افزایش مشتریان از ۲۰به ۴۰ میلیون مشتری است و پوشش ۵۰ درصدی جمعیت کشور . به گزارش بانکداری ایرانی ؛ غلامرضا فتحعلی مدیرعامل بانک...

غلامرضا فتحعلی : هم‌اکنون ۸۰ درصد افتتاح حساب‌ها و ۷۰ درصد تسهیلات به‌صورت غیرحضوری و هدف گذاری برای سه سال آینده افزایش مشتریان از ۲۰به ۴۰ میلیون مشتری است و پوشش ۵۰ درصدی جمعیت کشور .

به گزارش بانکداری ایرانی ؛ غلامرضا فتحعلی مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در نشست خبری خود به ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه سال ۱۴۰۳ و تشریح برنامه‌های آتی بانک پرداخت.

وی با اشاره به افزایش سرمایه بانک گفت: سرمایه بانک از ۸.۴ هزار میلیارد تومان به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و روند افزایش سرمایه تا دو سال آینده به ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. سهامداران بانک عمدتاً دولتی هستند و این افزایش از محل سود انباشته و سود سهامداران تأمین شده است.

فتحعلی با اشاره به وضعیت شعب و نیروی انسانی بانک اظهار کرد: تعداد شعب بانک ۵۱۳ مورد است که ۵۶ درصد آن‌ها در تهران قرار دارند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کمترین میزان کارکنان را در بین بانک‌های دولتی دارد و هم‌اکنون در حال جذب نیروی انسانی جوان هستیم.

وی درباره عملکرد مالی بانک تصریح کرد: بودجه بانک ۴۲۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته‌ایم. رشد نقدینگی بانک نیز از ۱۸ درصد به ۴۷ درصد رسیده است. در حال حاضر نزدیک به ۲۰ میلیون مشتری داریم و ظرفیت افزایش این تعداد به ۴۰ میلیون مشتری وجود دارد.

فتحعلی در ادامه به آمار تسهیلات بانکی پرداخت و افزود: حجم تسهیلات بانکی تا پایان آذرماه سال جاری ۳ میلیون و ۷۲۷ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است. همچنین در حوزه تسهیلات تکلیفی، رشد ۱۴۴ درصدی داشته‌ایم و ۹۱ درصد حجم تسهیلات بانک مصرف شده است.

وی با اشاره به جایگاه بانک در نظام بانکی کشور گفت: در حوزه مانده حساب، رتبه هشتم و در حوزه تسهیلات، رتبه یازدهم را داریم. در مجموع، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در صنعت بانکی کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. همچنین سرانه سپرده‌ها به طور میانگین ۷۰۰ میلیارد تومان است.

فتحعلی تأکید کرد: بانک قصد دارد با تمرکز بر بانکداری اجتماعی و خرد، نقش مؤثرتری در حوزه کسب‌وکارهای کوچک ایفا کند و خدمات خود را بهبود بخشد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با اشاره به برنامه‌های آتی بانک گفت: برنامه‌ریزی شده است که طی سه سال آینده، تمام نیازهای مشتریان پیش‌بینی و زنجیره کامل خدمات بانکی ارائه شود. همچنین با پیگیری سیستم هزینه‌یابی، می‌توانیم هزینه‌ها را تا ۱۴ درصد کاهش دهیم و این کاهش را به‌عنوان مزد خدمت به مشتریان اختصاص دهیم.

فتحعلی از تمرکز بانک بر فناوری‌های نوین خبر داد و افزود: در حوزه فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و بلاک‌چین، اقدامات مؤثری در دستور کار است. این فناوری‌ها به ما کمک می‌کند تا هماهنگی بیشتری با بانک مرکزی داشته باشیم و در برنامه جامع راهبردی بانک لحاظ شوند.

وی با اعلام خبر رونمایی از سند جامع راهبردی بانک تا پایان سال جاری اظهار کرد: در حوزه بانکداری شرکتی، با کمک بانک مرکزی تلاش داریم سقف خدمات را افزایش دهیم و فرآیندها را به سمت غیرحضوری شدن پیش ببریم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه گفت: هم‌اکنون ۸۰ درصد افتتاح حساب‌ها و ۷۰ درصد تسهیلات به‌صورت غیرحضوری و با حداقل شرایط اعتبارسنجی انجام می‌شود. این روند در آینده نیز گسترش خواهد یافت.

فتحعلی تأکید کرد که هدف بانک، تکمیل سبد خدمات بانکی و ارائه خدمات متناسب با نیازهای مشتریان است تا نقش پررنگ‌تری در حوزه بانکداری اجتماعی و شرکتی ایفا کند.

وی با تاکید بر به اهمیت توجه به فناوری‌های نوین همچون بلاکچین و ارز‌های دیجیتال گفت: بلاکچین یک فناوری نوین است که دفتر کل غیرمتمرکز ایجاد می‌کند و از آن برای ارز‌های دیجیتال استفاده می‌شود. در صورتی که بانک مرکزی مجوز‌هایی را برای بانک‌ها در این حوزه صادر کند، ما آمادگی داریم تا زیرساخت‌های لازم را برای ورود به این بازار فراهم کنیم.

فتحعلی تأکید کرد: ما در بانک قرض الحسنه مهر ایران به دنبال آن هستیم که در این تحولات اقتصادی و فناوری به‌طور مؤثر و مسئولانه عمل کنیم. مهم‌ترین هدف ما این است که همزمان با رشد و توسعه بانک، به مسئولیت اجتماعی خود نیز عمل کرده و در راستای اهداف بلندمدت کشور پیش برویم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران به تغییرات عمده‌ای که در ساختار شعب این بانک در حال انجام است، اشاره کرد و گفت: شعب آینده ما ترکیبی از فیزیک و دیجیتال خواهند بود. این بدان معناست که سرویس‌های پایه بانکی که معمولاً در شعب ارائه می‌شود، به صورت هم‌زمان از طریق دستگاه‌های خودپرداز و سامانه‌های دیجیتال نیز قابل دسترسی خواهد بود. در این رویکرد جدید، سعی داریم خدمات مشاوره‌ای و مشاوره مدیریت را در قالب خدمات فیس‌توفیس به گروه‌های هدف خود ارائه دهیم.

علی سوری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بازدید از شناور کانتینری بهتا (BEHTA)