نحوه ثبت شکایت از قنادی و شیرینی فروشی


نحوه ثبت شکایت از قنادی و شیرینی فروشی

شکایت از قنادی و شیرینی فروشی، به عللی نظیر کم فروشی، گرانفروشی یا عدم رعایت بهداشت، امکان پذیر است و مراجع صالح برای رسیدگی به شکایت، حسب مورد و بسته به موضوع، سازمان تعزیرات، وزارت صمت، اتحادیه، دادگاه و وزارت بهداشت می باشد.

امکان شکایت تلفنی نیز از طریق تماس با شماره تلفن های 190، 134 و 135، وجود دارد.

در صورتی که با قیمت بالا در قنادی یا دیگر تخلفات در این حوزه مواجه شدید، می توانید شکایت از قنادی – شیرینی فروشی را مطرح نمایید. اگر تخلف گران فروشی قنادی از سوی مراجع همچون تعزیرات ثابت شود، برای فروشندگان مجازات سنگین اعمال می گردد و در نهایت، امکان توقیف کسب و کار مربوطه وجود خواهد داشت. اگر قنادی شیرینی بی کیفیت به مردم ارائه دهد، مرتکب تخلف غیر قانونی شده است و امکان طرح شکایت علیه ایشان وجود دارد. برای طرح این شکایت، بهتر است ابتدا تخلف را به مراجع صالح اطلاع دهید تا تحقیقات مورد نیاز در این حوزه انجام گیرند.

مراجع صالح شکایت از قنادی – شیرینی فروشی

1. اتحادیه صنف قنادان
2. سازمان حمایت از مصرف کننده
3. سازمان تعزیرات
4. سامانه 124

مراحل طرح شکایت از قنادی _ شیرینی فروشی

مراحل طرح این شکایت شامل موارد زیر می باشند:

دریافت و ثبت شکایت
رسیدگی به شکایت
ارجاع تخلف به مراجع صالح

مراحل شکایت از قنادی – شیرینی فروشی

برای طرح این شکایت، باید نسبت به تنظیم شکایت نامه اقدام کرد.
در صورت مواجهه با تخلفات قنادی برای طرح شکایت از قنادی – شیرینی فروشی، باید به مراجع صالح مراجعه کرد. مهمترین بخش اقامه تمامی دعاوی، مراجعه به مراجع صالح رسیدگی می باشد. اگر این شکایت در مرجعی که صلاحیت رسیدگی ندارد مطرح شود، درخواست شما رد خواهد شد و امکان بررسی شکایت وجود نخواهد داشت.

مراجع صالح رسیدگی به این شکایت بر اساس نوع موضوع شکایت، طبقه بندی می شود. از این رو، هر موضوع شکایت را نمی توان در مرجع خاص بررسی کرد. اگر بنا به دلایل مختلف با فروشنده شیرینی مشکل پیدا کردید، قبل از طرح شکایت بهتر است موضوع را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل نمایید. در صورت عدم رفع اختلاف از این طریق، از طریق مراجع قانونی باید نسبت به اقامه دعوا اقدام کرد. مراجع زیر صلاحیت رسیدگی به شکایت از قنادی – شیرینی فروشی را دارند:

 شکایت از قنادی

1. اتحادیه صنف قنادان

اتحادیه صنف قنادان، یکی از مراجع صالح رسیدگی به شکایت از قنادی – شیرینی فروشی می باشد. شاکی این امکان را در اختیار دارد تا تخلف موجود از سمت مراکز شیرینی فروشی را در این اتحادیه مطرح کند. این شکایت را می توان به صورت مستقیم مطرح کرد و این اتحادیه با توجه به اقدامات قانونی شکایت مطرح شده را بررسی می کند. تمام مراکز شیرینی فروشی تحت نظر مرجع، اتحادیه صنف قنادان فعالیت می کنند. این اتحادیه تمام امور و فعالیت های مراکز فروش شیرینی را با دقت بررسی می کند؛ از این رو، تخلفات جزئی از سوی این اصناف موجبات شکایت را فراهم می سازد.

شاکی باید حضورا به این مرجع مراجعه نماید و با رعایت موازین خاص شکایت خود را ثبت نماید. مشتری برای شکایت از قنادی باید در این اتحادیه مراحل را انجام دهد تا در نهایت تقاضای ایشان مورد رسیدگی قرار گیرد. رسیدگی به این شکایت پروسه نسبتا طولانی دارد که شاکی باید آن را به درستی انجام دهد. با توجه به طولانی بودن روند این شکایت، متقاضی باید تا اتخاذ رای نهایی توسط صنف فروشندگان انتظار بکشد.

پس از صدور رای نهایی توسط این مرجع، فروشنده متخلف جریمه خواهد شد و امکان توقیف فعالیت کاری ایشان تا مدت زمان مشخص وجود خواهد داشت. این اتحادیه زمانی قادر به حریمه کردن مراکز قنادی خواهد بود که ادعای مطرح شده علیه ایشان به صورت قانونی ثابت گردد.

2. سازمان حمایت از مصرف کننده

سازمان حمایت از مصرف کننده، مرجع صالح دیگر رسیدگی به شکایت از قنادی – شیرینی فروشی می باشد. شاکی می تواند تخلفات قنادان را قانونا گزارش نماید. این سازمان برای رسیدگی به این شکایات و اثبات تخلف از سوی مراکز عرضه شیرینی باید اقدامات لازم را انجام دهد. به منظور حمایت از مصرف کننده و برای تهیه اجناس و محصولات مختلف این سازمان تشکیل شده است. صلاحیت رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان در رابطه با تخلفات صنف قنادی به عهده این سازمان است. شاکی با مراجعه به این سازمان باید شکایت خود را ثبت کند. رسیدگی به این شکایات در این سازمان زمان بر است و نیاز به طی پروسه مشخص دارد.

به منظور پیگیری شکایات مردمی از این صنف، سامانه طراحی شده است تا افراد قادر به ثبت شکایات خود به راحتی باشند. متقاضیان می توانند با مراجعه به این سازمان شکایات، انتقادات و درخواست های خود را طرح و پیگیری نمایند. شاکی برای اعلام نظر قطعی از سوی سازمان مربوطه، باید مدت زمان مشخص منتظر بماند تا رای نهایی صادر شود.

در صورت اثبات ارائه شیرینی بی کیفیت یا دیگر تخلفات، سازمان حمایت از مصرف کننده با فروشنده متخلف به صورت جدی برخورد خواهد کرد. شکایت از قنادی – شیرینی فروشی از طریق این سازمان برای مراکز فروش متخلف، تبعات مختلفی به همراه دارد و ممکن است فعالیت قنادی متخلف برای مدت زمان طولانی به حالت تعلیق درآید.

مراحل شکایت از قنادی

3. سازمان تعزیرات

سازمان تعزیرات حکومتی، مرجع دیگری است که می توان شکایت از قنادی – شیرینی فروشی را در آن مطرح کرد. یکی از مهمترین دلایل شکایت از این صنف، گران فروشی است. اگر هنگام مراجعه به شیرینی فروشی متوجه شدید شیرینی و دیگر محصولات با قیمت بالاتر از نرخ مصوب ارائه می شوند، باید موضوع را بلافاصله از طریق مراجع صالح پیگیری نمایید. سازمان تعزیرات حکومتی، به صورت تخصصی به تخلفات گران فروشی رسیدگی می کند.

این سازمان موظف به رسیدگی به تخلفات حوزه گران فروشی اصناف مختلف می باشد و شاکی باید شکایت خود را در این مرجع مطرح نماید. ابتدا باید تخلف را به سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده اعلام نمایید و پس از تشکیل پرونده، شکایت به سازمان تعزیرات مرجوع می شود. در صورت اثبات تخلف توسط این سازمان، شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و رای نهایی اخذ می شود.

4. سامانه 124

اگر امکان ثبت شکایت از قنادی – شیرینی فروشی به صورت حضوری برای شما وجود نداشته باشد، می توانید اعتراضات و شکایات خود را به صورت آنلاین در سامانه 124 با آدرس www.124.ir ثبت کنید. این سامانه به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته آماده دریافت شکایت در زمینه گران فروشی صنف قنادی می باشد.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجاوز به مومیایی یک اشراف زاده مصری جلوی دوربین / مچ گیری از نگهبان موزه!