بیوگرافی میلاد منشی پور بنیان گذار تپسی از مهاجرت تا شهرت و ماجرای استعفا !!

میلاد منشی پور بنیانگذار و مدیر عامل تاکسی آنلاین تپ سی است . در این صفحه از دلگرم در مورد او بیشتر خواهید دانست.
بیوگرافی میلاد منشی پور
میلاد منشی پور ، کارآفرین ایرانی و موسس اپلیکیشن و برند تپسی است که پس از اسنپ، بزرگترین سامانه درخواست خودروی آنلاین ایرانی است.
میلاد در آبان ماه ۱۳۶۱ به دنیا آمد. خانواده او از طبقات متوسط جامعه بودند و او در دوران کودکی دغدغهای برای تحصیل نداشت.
تحصیلات و مهاجرت
با توجه به علاقهاش، او تلاش زیادی برای ورود به دانشگاه تهران انجام داد و در نهایت موفق شد در رشته مهندسی مکانیک این دانشگاه مشغول به تحصیل شود.
پس از پایان دوره کارشناسی، میلاد به عنوان فارغالتحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه تهران وارد صنعت نفت و گاز شد. اما شغل کارمندی او را راضی نمیکرد و چالش خاصی برایش به همراه نداشت. به همین دلیل تصمیم گرفت در رشته مدیریت ادامه تحصیل دهد و این بار به فرانسه سفر کرد.

بیوگرافی و زندگی شخصی مسعود طباطبایی مدیرعامل دیجی کالا
فعالیت در کمپانی فورچون
او بعد از فارغ التحصیل شدن در رشته ام بی ای ۱۰ سال در شرکتهای معتبر اروپایی و آمریکایی همچون کمپانی فورچون فعالیت داشت. او میگوید علاقه زیادی داشتم تا بتوانم به یک شرکت خارجی جذب شوم و کسب درآمدی در یک کشور خارجی داشته باشم.
بازگشت به ایران
او در سال ۱۳۹۴ شمسی به ایران بازگشت! وی در این باره می گوید: واقعیت این است که برگشتن به ایران تصمیم سختی بود و البته این تصمیم پنج سال طول کشید تا من را مجاب به برگشتن به کشورم کند!
دلیل هم این بود که در مسیری قرار داشتم که بسیار خوب بود؛ یعنی درست همان چیزی بود که می خواستم… همان چالش و سختی و مسیر متفاوت. کار کردن در شرکت های بزرگ و پست های مدیریتی را که بعد از فارغ التحصیلی تصمیم گرفته بودم تجربه کنم در ١٢ سالی که از کشور خارج شدم، به دست آوردم… اما در همین بازه زمانی فرصتی داشتم تا به ایران بیایم. بعد از حدود ٦ سال بود که به ایران برگشته بودم و همان دفعه ایران را جور دیگری نگاه کردم… بنابراین نخستین جرقه بازگشت به کشور در ذهنم ایجاد شد! در نهایت اما یک چیزی من را به برگشتن ترغیب کرد و آن هم این بود که آن طرف دنیا هر چقدر هم در بیزینس و کارهای بزرگ کار کنی، انگار هنوز در یک اقیانوس بزرگ دست و پا می زنی! اما این موضوع در ایران فرق دارد، یعنی وقتی در اینجا یک کار بزرگ و هدفمند را دنبال می کنی، خیلی سریع نتیجه آن را در زندگی خودت و مردم می بینی و این چیزی است که برای من مهم بود.
تاسیس تپسی
میلاد منشی پور در سال ۱۳۹۴ به ایران بازگشت و استارتاپ تپ سی را راه اندازی کرد. از اپلیکیشن تپسی در خردادماه سال ۱۳۹۵ رونمایی شد و خدمات این سامانه در برخی از شهرها مانند تهران و … به کاربران ارائه شد. در حال حاضر تپسی یکی از بزرگ ترین سامانه های درخواست اینترنتی تاکسی است و در اکثر شهرهای ایران فعالیت می کند.
میلاد منشی پور در این باره می گوید: من و دو نفر دیگر از همکارانم یعنی حمید مهینی و هومن دمیرچی مجموعا حدود ۱۵۰ هزار دلار برای راه اندازی تپ سی سرمایه اولیه داشتیم.
تپ سی از همان ابتدا که یک تیم چند نفره بودیم تا به حال که اندازه سازمان بزرگ شده است، رشد خیلی پر سرعتی داشته است! پرسرعتی که می گویم یعنی در حدود هفته ای ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد داشتیم.
ما چندین میلیون سفر موفق در ماه به مشتریان خود ارائه می دهیم و این رقم هم در حال رشد است.
بیشتر از ۱۵۰ هزار راننده در سرویس ها خدمات می دهند (۲۵۰ هزار راننده ثبت نام شده داریم که از این تعداد، ۱۵۰هزار راننده فعال هستند و در بازه های زمانی مختلف کار می کنند) و بیش از ۱۵۰ کارمند تمام وقت و حدود ۸۰ کارمند پاره وقت داریم.
نشان امین الضرب
در چهارمین دوره اعطای نشان و لوح کارآفرینی امین الضرب که دوشنبه ۲۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی و همزمان با ۱۳۶ مین سال تاسیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد، از میلاد منشی پور ، مدیرعامل تپ سی و هشت چهره برگزیده حوزه ی اقتصادی در بخش خصوصی از جمله شرکت های استیل البرز، نان سحر، دامداران، تاژ و آناتا تقدیر شد.
استعفا از تپ سی
اسفندماه ۱۴۰۳ میلاد منشی پور مدیر عامل تپسی در توئیتی از استعفایش خبر داد و جزئیات و علت استعفایش را هم شرح داده است.