معرفی موتور برقی جدید بی وای دی با دور فوقالعاده ۳۰ هزار rpm
موتور الکتریکی جدید بیوایدی با دور ۳۰,۵۱۱ rpm، قدرتی ۷۸۰ اسب بخاری دارد و اولین بار در خودروهای خانوادگی عرضه خواهد شد. بیوایدی موتور الکتریکی پرفورمنس بالایی را معرفی کرده است که دور فوقالعادهٔ ۳۰,۵۱۱ rpm دارد و در هر ماژول میتواند...
موتور الکتریکی جدید بیوایدی با دور ۳۰,۵۱۱ rpm، قدرتی ۷۸۰ اسب بخاری دارد و اولین بار در خودروهای خانوادگی عرضه خواهد شد.
بیوایدی موتور الکتریکی پرفورمنس بالایی را معرفی کرده است که دور فوقالعادهٔ ۳۰,۵۱۱ rpm دارد و در هر ماژول میتواند ۷۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند. دور این موتور بسیار بیشتر از موتورهای شیائومی با ۲۷,۲۰۰ rpm در SU۷ اولترا و موتورهای تسلا با ۲۰ هزار rpm در مدلهای پلد است. موتور بیوایدی به آهنرباهای N۵۰EH مجهز است که عملکرد مغناطیسی را تا ۱۸ درصد افزایش میدهد. در این موتور همچنین از ورق فولادی سیلکونی فوق نازک ۰.۲ میلیمتری استفاده شده است که تلفات آهن را به حداقل میرساند درحالیکه طراحی سیمپیچ ۱۰ لایه نیز تلفات مس را ۲۱ درصد کاهش میدهد.
این موتور در کنار ماژول برق کاربید سیلیکون ۱۵۰۰ ولتی ساخت خود بیوایدی قرار میگیرد و تکنولوژی مبرد خنککننده مستقیم نیز تلفات حرارت را بهینه خواهد کرد. بیوایدی قصد دارد بجای مدلهای لوکس و پرچمدار خود یعنی یانگوانگ U۹ یا U۷، این موتور جدید را ابتدا روی مدلهای هان L و تانگ L نصب کند. هان L با این موتور ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۴.۷ ثانیه از ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه تانگ L این کارها را به ترتیب در ۳.۶ ثانیه و ۶.۲ ثانیه انجام میدهد. اینها اعداد بسیار چشمگیری برای خودروهایی خانوادگی محسوب میشوند.
این موضوع اما نگرانیهایی را به دنبال داشته است زیرا برخلاف شیائومی SU۷ اولترا که جوانان عاشق سرعت را هدف قرار داده است، تانگ L و هان L خودروهایی معمولی و خانوادگی هستند. ازاینرو، برخی به خاطر ایمنی جادهها نگران هستند و این سؤال را مطرح کردهاند که آیا یک خانم ۴۰ ساله که به رانندگی با خودروهایی مثل هوندا CR-V عادت دارد میتواند خودروهایی با چنین سرعتی را کنترل کند؟ درهرحال امیدواریم بیوایدی برای این موضوع فکری کرده باشد و مثل شیائومی یک برنامهٔ آموزشی تدارک ببیند. بیوایدی همچنین سیستم شارژ جدید ۱۰۰۰ ولتی خود را معرفی کرده است.