سدان P۹۰ پارس خودرو “پارس نوآ” نام گرفت

مدیرعامل پارس خودرو در در پیام نوروزی خود نام پروژه P۹۰ و تندر ایرانی را “پارس نوآ” خطاب کرد. این خودرو قرار است تا در نیمه نخست ۱۴۰۴ روانه بازار شود. به گزارش پدال، پس از مدتها حواشی پیرامون پروژه تولید تندر ۹۰ ایرانی و تغییر اسامی مختلف،...
مدیرعامل پارس خودرو در در پیام نوروزی خود نام پروژه P۹۰ و تندر ایرانی را “پارس نوآ” خطاب کرد. این خودرو قرار است تا در نیمه نخست ۱۴۰۴ روانه بازار شود.
به گزارش پدال، پس از مدتها حواشی پیرامون پروژه تولید تندر ۹۰ ایرانی و تغییر اسامی مختلف، سرانجام پارس خودرو نام پروژه تندر ایرانیزه را که با کد فنی P۹۰ شناخته میشد “پارس نوآ” گذاشت. پیش از این نیو پارس تندر، کادیلا، P۹۰ و پارس آریا نامهایی بودند که سایپاییها برای این خودرو انتخاب کردند ولی همه این اسامی به بنبست خورد.
بهمن حسین زاده مدیرعامل جدید پارس خودرو در پیام خود با اشاره به عرضه محصولات جدید روئوه E-RX۵ و پارس نوآ و همچنین عرضه تیپهای اتوماتیک و دوگانهسوز سهند از ارتقای سطح کیفی و ایمنی محصولات پارس خودرو در سال آینده خبر داد.
مشخصات فنی و ویژگیهای “پارس نوآ” پارس خودرو
سدان پارس نوآ مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی (ME۱۶) است و در فاز اول با گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه خواهد شد. این موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه، توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار، قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر، گشتاور را دارد.
امکانات رفاهی و ایمنی پارس نوآ عبارت است از:
- ترمزهای دیسکی جلو و کاسه ای عقب
- ۲ کیسه هوای ایمنی
- آنتن کوسه ای
- مانیتور ۷ اینچی لمسی همراه با دوربین عقب
- سامانه کنترل پایداری (ESC)
- ترمزهای ABS، EBD و BAS
- سنسورهای نور و باران
- دزدگیر درب های جانبی (VAS)
- تنظیم کننده اتوماتیک ارتفاع چراغ های جلو
- چراغ های روز (دی لایت)
- سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
- تنظیم زوایای داخلی آینه های جانبی + تاشو به صورت دستی
- شیشه های دودی عقب
- تنظیم سیستم تهویه مطبوع به صورت الکتریکی
- رینگ های آلومینیومی
- سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)
- فرمان کمکی برقی
- فرمان D-TYPE
- تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان