لوکانو L۷ در برابر اشکودا کامیک، اولین نبرد شاسی‌بلند تازه‌وارد بازار

منبع خبر / پدال / خودرو / ۲ روز پیش

لوکانو L۷ به‌عنوان جدیدترین خودروی چینی که به‌طور هم‌زمان در ایران و اروپا عرضه شده، در برابر رقبای اروپایی چه عملکردی خواهد داشت؟ فهرست محتوا لوکانو L۷ اشکودا کامیک روی جاده ویژگی‌های فنی کارایی و مصرف سوخت مقام اول: اشکودا...

لوکانو L۷ به‌عنوان جدیدترین خودروی چینی که به‌طور هم‌زمان در ایران و اروپا عرضه شده، در برابر رقبای اروپایی چه عملکردی خواهد داشت؟

لوکانو L۷ جدیدترین شاسی‌بلند بازار کشورمان محسوب می‌شود که توسط گروه ماموت عرضه شده است. این خودرو به‌تازگی با نام جیکو ۷ به بازار اروپا هم راه پیدا کرده است. لوکانو L۷ با هدف ارائهٔ شاسی‌بلندی در سگمنت C با قیمت شاسی‌بلندهای سگمنت B، به هر آپشنی که فکرش را بکنید مجهز است اما آیا این دست و دل‌بازی در امکانات به قیمت کاستی در جاهای دیگر تمام شده است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، لوکانو L۷ را برابر کراس‌اووری هم‌قیمت از سگمنت پایین‌تر قرار داده‌ایم. اشکودا کامیک یک کراس‌اوور خانوادگی معمولی است که برخلاف رقیب چینی، نمی‌خواهد خود را لوکس جلوه دهد و قصد دارد از طرق دیگری خریداران را راضی نگه دارد.

همچنین بخوانید: لوکانو ۷ چری در ایران؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی ماموت

لوکانو L۷

ارزش لوکانو در برابر قیمت غیرقابل‌انکار است. این کراس‌اوور چینی با آپشن‌های کامل ۲۹,۴۳۵ پوند قیمت دارد که حدود هزار پوند از اشکودا کامیک ارزان‌تر است. درحالی‌که برخی خودروهای تازه‌وارد چینی مثل فونیکس FX از خود گروه چری در بازار اروپا کمی ناشناخته به نظر می‌رسند، لوکانو ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود خود را از دیگر هم‌وطنانش متمایز کند. در طراحی بیرونی این خودرو به‌وضوح نفوذ رنجروور دیده می‌شود درحالی‌که گرافیک شطرنجی چراغ‌های جلو کمی آئودی را به یاد می‌آورد.

اشکودا کامیک

اشکودا کامیک را برای هماهنگی با لوکانو L۷ با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و گیربکس اتوماتیک انتخاب کرده‌ایم که قیمت را در تیپ SE L به ۳۰,۶۴۵ پوند رسانده است. این دومین تیپ بالا ردهٔ کامیک محسوب می‌شود و در صورت انتخاب گیربکس دستی قیمت آن به ۲۹,۲۹۵ پوند کاهش میابد. در داخل خودرو، اتصال گوشی به بلوتوث همیشه مشکل دارد و برای اتصال باید چند بار تلاش کرد. علاوه بر این، اتصال اندروید اتو هم می‌تواند چند دقیقه طول بکشد. در اینجا خبری از شارژر بی‌سیم گوشی هم نیست.

روی جاده

کامیک نشان می‌دهد برای شاسی و پیشرانهٔ لوکانو L۷ چقدر جای پیشرفت وجود دارد. اشکودا خودرویی سبک‌تر و بسیار سریع‌تر است که در پیچ‌ها پایداری بیشتری دارد و از روی دست‌اندازها راحت‌تر عبور می‌کند. هنگام پیمایش‌های بزرگراهی هم کامیک سریع‌تر عمل می‌کند درحالی‌که گیربکس گیج و بلاتکلیف باعث می‌شود لوکانو L۷ حتی بیشتر عقب بیفتد.

ویژگی‌های فنی

لوکانو L۷ به‌صورت استاندارد به دو نمایشگر بزرگ، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، چراغ‌های LED و روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها مجهز است. البته کامیک آزمایشی ما هم امکانات زیادی دارد ولی از برخی موارد مثل سقف پانوراما محروم است. هردو خودرو به پیشرانه‌های بنزینی مجهز هستند اما پیشرانهٔ اشکودا ۱۰۰ سی‌سی حجم کمتر و ۲۵ نیوتن متر گشتاور کمتری دارد. البته لوکانو در بازار کشورمان ۱۹۷ اسب بخار قدرت دارد اما این رقم در اروپا ۱۴۷ اسب بخار است.

کارایی و مصرف سوخت

بزرگ‌ترین تفاوت این دو خودرو در مصرف سوخت دیده می‌شود. کامیک در آزمایش ما به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۶.۵ لیتر بنزین مصرف کرد درحالی‌که این رقم برای لوکانو ۱۰.۳ لیتر بود که اختلاف بسیار زیادی را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، کراس‌اوور جدید چری ۲۵۹ میلی‌متر از کامیک کشیده‌تر است و در داخل فضای بیشتری را ارائه می‌کند اما لوکانو مزیت خود را در صندوق بار واضح‌تر نشان می‌دهد زیرا با ظرفیت ۵۰۰ لیتر، ۱۰۰ لیتر از رقیب اروپایی فضای بار بیشتری دارد. بااین‌حال، در فضای صندلی‌های عقب تفاوت بین دو خودرو چندان زیاد نیست و هردو بسیار جادار هستند.

مقام اول: اشکودا کامیک

کامیک از بسیاری جهات، همان خودروی خانوادگی است که خیلی‌ها نیاز دارند. این چشمگیرترین و پرزرق‌وبرق‌ترین کراس‌اوور کوچک بازار نیست ولی همهٔ نیازهای اساسی را به‌درستی انجام می‌دهد. راحتی سواری و هندلینگ کامیک بالاتر از متوسط این کلاس است، پیشرانهٔ قدرتمندی دارد و بزرگ‌ترین نقاط قوت آن در ارگونومی منطقی و فضای کابین و صندوق چشمگیر دیده می‌شود.

مقام دوم: لوکانو L۷

لوکانو L۷ جدیدترین تلاش یکی از خودروسازان باسابقهٔ چینی است ولی همچنان نشان می‌دهد که برندهای چینی صرفاً هنگام ساخت خودروهای الکتریکی خوب عمل می‌کنند. L۷ هنگام امتیازدهی، دوقطبی عمل می‌کند زیرا امتیازاتش یا عالی هستند یا ناامیدکننده. شرایط این خودرو در جاداری داخلی و سطح امکانات عالی است ولی با پیشرانهٔ پرمصرف، گیربکس ضعیف و رانندگی ناامیدکننده، مغلوب کامیک می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی

جیکو L۷ اشکودا کامیک
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۴۷ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر ۲۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۰.۳ ثانیه ۸.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر ترکیبی ۵.۹ لیتر ترکیبی
طول ۴,۵۰۰ میلی‌متر ۴,۲۴۱ میلی‌متر
عرض ۱,۶۸۰ میلی‌متر ۱,۷۹۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۶۵ میلی‌متر ۱,۵۶۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۸۰ میلی‌متر ۲,۶۳۹ میلی‌متر
وزن خالص ۱۶۵۰ کیلوگرم ۱۲۹۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۵۰۰ لیتر ۴۰۰ لیتر
قیمت ۲۹,۴۳۵ پوند ۳۰,۶۹۵ پوند
منبع
AutoExpress


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اینیوس گرنادیر در برابر تویوتا لندکروزر پرادو، تقابل تازه‌وارد با پیش‌کسوت آفرود