بایک BJ۴۰e EREV: آفرودر الکتریکی با برد ۱۲۰۰ کیلومتری آماده عرضه شد

منبع خبر / پدال / خودرو / ۳ روز پیش

بایک BJ40e EREV: آفرودر الکتریکی با برد 1200 کیلومتری آماده عرضه شد

شرکت بایک قصد دارد در ۱۹ فروردین ۱۴۰۴ مدل BJ۴۰e Magic Core Electric Drive Edition را در چین عرضه کند. این نسخه EREV (خودروی برقی که با یک موتور بنزینی برد آن توسعه‌یافته) از آفرودر معروف BJ۴۰، همزمان با حفظ قابلیت‌های آفرود، مصرف سوخت بهینه و...

شرکت بایک قصد دارد در ۱۹ فروردین ۱۴۰۴ مدل BJ۴۰e Magic Core Electric Drive Edition را در چین عرضه کند. این نسخه EREV (خودروی برقی که با یک موتور بنزینی برد آن توسعه‌یافته) از آفرودر معروف BJ۴۰، همزمان با حفظ قابلیت‌های آفرود، مصرف سوخت بهینه و قدرت بالایی را ارائه می‌دهد.

قیمت و موقعیت بازار

BJ۴۰e از ۲۲۴,۸۰۰ تا ۲۴۴,۸۰۰ یوان قیمت‌گذاری شده که معادل حدود ۳۰,۷۷۰ تا ۳۳,۵۰۰ دلار است. این قیمت باعث می‌شود در کنار مدل‌هایی مانند لندویند E-Hunter و تانک ۵۰۰ هیبریدی، یکی از گزینه‌های محبوب برای خریداران SUVهای برقی در چین باشد.

پیش از این بایک BJ۴۰ توسط دیارخودرو در ایران رونمایی شده و قرار بود تا در کشورمان مونتاژ هم بشود اما هنوز بعد از ۴ سال تکلیف آن مشخص نشده است.

همچنین بخوانید:

قوای فنی: ترکیب قدرت و بهینه‌سازی مصرف سوخت

BJ۴۰e یک خودروی EREV است، یعنی موتور بنزینی مستقیماً به چرخ‌ها نیرو نمی‌دهد و فقط وظیفه تأمین برق برای باتری‌ها را دارد. این ترکیب موجب کاهش مصرف سوخت در مسافت‌های طولانی می‌شود.

⚡ مشخصات فنی اصلی

ویژگی مقدار
موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ، ۱۸۵ اسب بخار
موتورهای برقی دو موتور برقی (محور جلو و عقب)
توان کلی سیستم ۴۰۳ کیلووات (۵۴۰ اسب بخار)
گشتاور ۶۵۵ نیوتن‌متر
وزن خودرو ۲۶۴۰ کیلوگرم
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۵.۵ ثانیه
نکته: با این قدرت، BJ۴۰e می‌تواند عملکردی نزدیک به تانک ۵۰۰ PHEV داشته باشد اما مصرف سوخت پایین‌تری ارائه دهد.

🔋 باتری و برد حرکتی

این مدل دارای بسته باتری ۴۰.۳ کیلووات‌ساعتی از نوع لیتیوم-یونی است که توانایی شارژ سریع DC دارد و در ۳۰ دقیقه، از ۳۰٪ به ۸۰٪ می‌رسد.

ویژگی مقدار
برد تمام برقی (CLTC) ۱۵۲ کیلومتر
برد ترکیبی (CLTC) ۱۲۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت (WLTC) ۱.۳۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
این اعداد نشان‌دهنده عملکرد بهینه BJ۴۰e در مسافت‌های طولانی است و آن را به یک گزینه جذاب برای سفرهای بین‌شهری تبدیل می‌کند.

طراحی: همان DNA آفرود، اما با روح الکتریکی

از نظر طراحی، BJ۴۰e تغییرات زیادی نسبت به نسخه بنزینی BJ۴۰ نسل دوم که در ۲۰۲۳ معرفی شد، ندارد.

طراحی جعبه‌ای مشابه مدل‌های آفرود کلاسیک مثل جیپ رانگلر
چراغ‌های جلو و عقب زاویه‌دار با امضای نوری خاص
جلوپنجره قدرتمند و گلگیرهای پهن
ارتفاع زیاد از سطح زمین برای قابلیت‌های آفرود برتر

مقایسه ابعاد بایک BJ۴۰e با چری جتور تراولر :

مدل طول (mm) عرض (mm) ارتفاع (mm) فاصله محوری (mm)
بایک BJ۴۰e ۴۷۹۰ ۱۹۴۰ ۱۹۶۴ ۲۷۶۰
جتور تراولر T۲ ۴۷۸۵ ۲۰۰۶ ۱۸۷۰ ۲۸۰۰
همچنین بخوانید: جتور T۲ تراولر شاسی بلند آفرودی ایران خودرو در راه بازار

کابین و تکنولوژی‌ها: ترکیب دیجیتال و آفرود

داخل کابین، BJ۴۰e به سبک خودروهای مدرن چینی، دارای نمایشگرهای بزرگ و سیستم‌های هوشمند است.

سیستم‌های دیجیتال و هوش مصنوعی

صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی
دو نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی برای راننده و سرنشین جلو
پردازنده Snapdragon ۸۱۵۵ برای پردازش سریع اطلاعات
دستیار صوتی هوشمند مبتنی بر AI
اتصال به اینترنت ۵G و به‌روزرسانی OTA

💡 نتیجه: کابین این خودرو ترکیبی از یک SUV آفرودی کلاسیک و یک خودروی تکنولوژیک مدرن است.

نتیجه‌گیری: آیا BJ۴۰e ارزش خرید دارد؟

✅ مزایا:
✔ برد حرکتی بسیار بالا (۱۲۰۰ کیلومتر)
✔ شتاب ۵.۵ ثانیه‌ای، قدرتمندتر از بسیاری از رقبا
✔ مصرف سوخت فوق‌العاده پایین (۱.۳۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
✔ طراحی آفرود کلاسیک، اما با تکنولوژی روز

❌ معایب احتمالی:
❗ وزن بالای ۲.۶ تُن ممکن است در مسیرهای سخت شیب‌دار، مانعی برای آفرود باشد
❗ به دلیل استفاده از سیستم EREV، همچنان نیاز به سوخت بنزین دارد

🚙 رقبای اصلی در بازار:
۱️⃣ لندویند E-Hunter (برد کمتر، قیمت ارزان‌تر)
۲️⃣ تانک ۵۰۰ PHEV (قدرت مشابه، اما مصرف سوخت بالاتر)
۳️⃣ BYD Frigate ۰۷ PHEV (ترکیب بهینه‌ای از عملکرد و قیمت)

نظر شما چیست؟ آیا BJ۴۰e می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای آفرودبازها و مسافران دوربرد باشد؟



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نظرات (0)
    
No ratings yet. Be the first to rate!
هنوز نظری ارسال نشده است
ارسال با عنوان
×
رتبه دهید:
    
0   / 450   کاراکتر
Suggested Locations
کد تصویری را وارد کنید
اولین مدل نیو کلاس بی ام و iX۳ خواهد بود