تبدیل بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۱۰ به مدل ۲۰۲۵ در هند!
کارگاهی در هند به شکلی کاملاً حرفهای، یک بامو سری ۷ نسل F۰۱ را در ظاهر شبیه جدیدترین نسل این خودرو کرده است. در کشورمان زیاد میبینیم که افراد ظاهر خودروهایی مثل تویوتا لندکروزر را با کیت بدنه شبیه به مدلهای جدیدتر میکنند. حال مردانی...
کارگاهی در هند به شکلی کاملاً حرفهای، یک بامو سری ۷ نسل F۰۱ را در ظاهر شبیه جدیدترین نسل این خودرو کرده است.
در کشورمان زیاد میبینیم که افراد ظاهر خودروهایی مثل تویوتا لندکروزر را با کیت بدنه شبیه به مدلهای جدیدتر میکنند. حال مردانی در هند پا را بسیار فراتر گذاشته و یک بامو سری ۷ متعلق به پانزده سال پیش را کاملاً شبیه جدیدترین نسخهٔ این خودرو کردهاند! خودروی موردبحث از دو نسل قبل است یعنی نسل F۰۱ که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ تولید میشد. این سری ۷ نسبت به نسل قبلی خود یعنی E۶۵ دوران کریس بنگل که ظاهری جنجالی و بحثبرانگیز داشت، بسیار محافظهکارانهتر بود و نسبت به نسل بعدی خود یعنی G۱۱ نیز سادهتر و آرامتر به نظر میرسید.
با وجود این طراحی ساده و محافظهکارانه، هندیها موفق شدهاند این سری ۷ مدل ۲۰۱۰ را به شکل هنرمندانهای شبیه جدیدترین نسل خود کنند. این کار توسط یک فروشگاه کیت بدنه خودرو در احمدآباد هند بنام اتوکرافت انجام شده است. برای انجام این پروژه، تیم اتوکرافت از چراغهای جلو، جلوپنجره و چراغهای عقب سری ۷ جدید نسل G۷۰ استفاده کرده و دیگر قطعات مثل سپرها را هم کاملاً مشابه نمونهٔ اصلی ساخته است. البته فرم بدنهٔ این دو نسل کاملاً متفاوت است و به همین دلیل، اتوکرافت مجبور شد کل قسمت جلو و عقب خودرو را برش دهد تا با تغییر شکل گلگیرها، کاپوت و صندوق، امکان نصب قطعات جدید فراهم شود.
این تغییرات در نگاه اول کاملاً حرفهای به نظر میرسند و سری ۷ نسل F۰۱ با چراغهای جلوی دوقسمتی و جلوپنجرهٔ بزرگی که از نسل G۷۰ قرض گرفته و همینطور چراغهای باریک عقب، کاملاً شبیه جدیدترین مدل به نظر میرسد. علاوه بر این، سپرها و رکابها هم مشابه پکیج اسپرت M طراحی شدهاند. مردان اتوکرافت حتی رینگهای آلیاژی برش الماسی و طرح دورنگ بدنه را هم برای این سری ۷ پانزدهساله تدارک دیدهاند.
با وجود این تغییرات تمیز و حرفهای، با نگاهی دقیقتر میتوان متوجه شد که این یک G۷۰ واقعی نیست زیرا فرم کلی اتاق، درها، دستگیرهٔ درها و آینههای جانبی همگی بدون تغییر باقی مانده و نوعی عدم هماهنگی را با طراحی جدید عقب و جلو ایجاد کردهاند. همچنین با وقتی از نزدیکتر نگاه میکنیم، میتوانیم ببینیم که شکاف پانلهای بدنه کاملاً در یک راستا نیستند درحالیکه اوورهنگهای کشیدهتر نیز تناسبات خودرو را کمی به هم زدهاند. رینگهای جدید خودرو هم هرچند طراحی جذابی دارند ولی برای ظاهر جدید و تهاجمیتری سری ۷ کمی کوچک به نظر میرسند.
اتوکرافت هیچ حرفی از اعمال تغییرات دیگری غیر از بدنه نزده و بنابراین احتمالاً کابین و پیشرانه دستنخورده باقی ماندهاند. قیمت این خودرو هم اعلام نشده اما با توجه به کاهش ارزش شدید نمونههای کارکردهٔ سری ۷، احتمالاً هزینهٔ این فیسلیفت کارگاهی خیلی کمتر از قیمت یک سری ۷ جدید درآمده است. فیسلیفتهای کارگاهی مثل این در کشورهای آسیایی بسیار محبوب است و برای مالکان امکان مدرن کردن خودروهای خود را با روشی کمهزینه فراهم میکند. حتی برخی از این کیتها مثل پکیج میباخ برای مرسدس E کلاس خودروها را لوکستر جلوه میدهد.