قدرت ‌نمایی کنسول سوییچ ۲ با پشتیبانی از DLSS و Ray Tracing؛ جهش ۱۰ برابری عملکرد گرافیکی تایید شد


قدرت ‌نمایی کنسول سوییچ 2 با پشتیبانی از DLSS و Ray Tracing؛ جهش 10 برابری عملکرد گرافیکی تایید شد

نینتندو بالاخره به قول خود عمل کرد و روز گذشته جزییات فراوانی در مورد کنسول بازی سوییچ ۲ منتشر کرد؛ اما طبق معمول جزییات زیادی درباره هسته گرافیکی و فناوری این کنسول ارایه نشد. انویدیا که طراح هسته گرافیکی این کنسول است ساعاتی پیش با انتشار مطلبی...

نینتندو بالاخره به قول خود عمل کرد و روز گذشته جزییات فراوانی در مورد کنسول بازی سوییچ ۲ منتشر کرد؛ اما طبق معمول جزییات زیادی درباره هسته گرافیکی و فناوری این کنسول ارایه نشد. انویدیا که طراح هسته گرافیکی این کنسول است ساعاتی پیش با انتشار مطلبی در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های این تراشه صحبت و ادعا کرد که کنسول سوییچ ۲ دارای ۱۰ برابر عملکرد گرافیکی بهتر نسبت به نسخه قبلی خود است.

روز گذشته در رویداد جدید نینتندو اعلام شد که پردازنده کنسول سوییچ ۲ به صورت سفارشی توسط انویدیا طراحی شده است. اگرچه اطلاعاتی در مورد قابلیت‌های فنی این تراشه در دسترس قرار نگرفت اما گزارش‌ها نشان می‌دهند این تراشه از معماری Ampere انویدیا استفاده می‌کند و دارای ۱۵۳۶ هسته CUDA است. این میزان شش برابر بیشتر از کنسول اول سوییچ است. برخی از منابع همچنین روز گذشته اعلام کردند که این کنسول به منظور بهبود عملکرد گرافیکی از فناوری DLSS انویدیا پشتیبانی می‌کند که این شرکت امروز آن را تایید کرد.

براساس گزارش Eurogamer، انویدیا امروز با انتشار پستی در وب سایت رسمی خود اطلاعاتی را که پس از رویداد اخیر نینتندو در مورد تراشه سفارشی و مرموز کنسول سوییچ ۲ منتشر شده بود را تایید کرد. این شرکت پردازنده این کنسول را یک طراحی «سفارشی» معرفی کرده که دارای هسته‌های اختصاصی RT و Tensor است. انویدیا اعلام کرده است در کنار بهینه ‌سازی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این هسته‌های Tensor مصرف انرژی را بهینه نگه می‌دارند. هسته‌های RT نیز وظیفه بهبود واقع ‌گرایی درون بازی را با نورپردازی پویا و بازتاب‌های طبیعی برعهده دارند.





تأثیرات روانی تماشای فیلم‌های غیراخلاقی بر زنان