پیکاپ دیزلی هیبریدی چانگان هانتر وارد بازار شد: هانتر K۵۰ در نمایشگاه موتور بانکوک ۲۰۲۵


پیکاپ دیزلی هیبریدی چانگان هانتر وارد بازار شد: هانتر K50 در نمایشگاه موتور بانکوک 2025

در نمایشگاه موتور تایلند، شرکت چینی چانگان یک پیکاپ منحصربه‌فرد را تحت برند زیرمجموعه خود دیپال به نمایش گذاشت. این خودرو هانتر K۵۰ نامیده شد و گونه‌ای از هانتر پلاس است که در فدراسیون روسیه به خوبی شناخته شده است. در این کشور،...

در نمایشگاه موتور تایلند، شرکت چینی چانگان یک پیکاپ منحصربه‌فرد را تحت برند زیرمجموعه خود دیپال به نمایش گذاشت. این خودرو هانتر K۵۰ نامیده شد و گونه‌ای از هانتر پلاس است که در فدراسیون روسیه به خوبی شناخته شده است. در این کشور، با قیمت ۱,۰۹۹,۰۰۰ بات (تقریباً ۲,۷ میلیون روبل با نرخ ارز فعلی) عرضه خواهد شد.

این چه نوع خودرویی است؟

برای درک تبار این خودرو، باید به سال ۲۰۱۹ بازگردیم، زمانی که پیکاپ کایسن F۷۰ (یکی از برندهای زیرمجموعه چانگان)، که بعداً به چانگان F۷۰ تغییر نام داد، وارد بازار شد. این مدل آنقدر موفق بود که توجه برخی شرکت‌های غربی را به خود جلب کرد که با تغییر طراحی، نسخه‌های خود را بر اساس آن توسعه دادند، به نام‌های پژو لندترک، فیات تیتانو و رم ۱۲۰۰.

پیکاپ لندترک از پژو فرانسوی اساساً یک چانگان کایسن F۷۰ است / عکس از میخائیل اوربانوفسکی

در سال ۲۰۲۲، خودرو تحت یک به‌روزرسانی قرار گرفت و با نام چانگان لانتاژه شناخته شد. در این شکل، تحت نام چانگان هانتر پلاس به روسیه آمد و تا به امروز در بازار ما موجود است.

پیکاپ دیزلی هیبریدی چانگان هانتر وارد بازار شد: هانتر K50 در نمایشگاه موتور بانکوک 2025از این زاویه، دیپال هانتر K۵۰ را می‌توان با نسخه اصلی چانگان اشتباه گرفت.

یک سال بعد، مدل دوباره اصلاح شد. قسمت جلویی به طور جدی تغییر کرد. دیپال هانتر K۵۰ بر اساس این نسخه ساخته شده است. با این حال، برای جداسازی بصری هانتر بنزینی از هیبریدی، دومی نه تنها به آرم‌های جدید، بلکه به یک جلوپنجره رادیاتور اصلی نیز مجهز شد که یادآور خانواده چانگان یونی است.

در داخل خودرو تقریباً هیچ تغییری وجود ندارد. کاملاً با نسخه بنزینی یکسان است. با این حال، باید توجه داشت که در تایلند، پیکاپی با کنترل‌های راست‌دست نشان دادند. یعنی تمام جزئیات در اینجا نسبت به نسخه چینی آینه‌ای هستند.

برندهای آواتر و دیپال در حال حاضر برای چانگان زیان ایجاد می‌کنند. اما این شرکت برای آنها برنامه‌هایی دارد.

پیکاپ دیزلی هیبریدی چانگان هانتر وارد بازار شد: هانتر K50 در نمایشگاه موتور بانکوک 2025هانتر K۵۰

بخش فنی

دیپال هانتر K۵۰ یک هیبریدی سری است. بنابراین، موتور توربودیزل ۲,۰ لیتری زیر کاپوت ۱۸۴ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به عنوان ژنراتور عمل می‌کند و مستقیماً به چرخ‌ها متصل نیست.

پیکاپ دیپال هانتر K۵۰ دارای پیشرانه دیزلی-هیبریدی غیرمعمول است.

دو موتور الکتریکی با قدرت کل ۲۷۲ اسب بخار و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور مسئول حرکت هستند. هانتر K۵۰ می‌تواند در ۷,۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. مصرف سوخت در سطح ۱.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

پیکاپ دیزلی هیبریدی چانگان هانتر وارد بازار شد: هانتر K50 در نمایشگاه موتور بانکوک 2025فضای داخلی پیکاپ دیپال هانتر K۵۰

باتری ۳۱,۱۸ کیلووات ساعتی، امکان پیمایش تا ۱۳۱ کیلومتر را با برق خالص فراهم می‌کند. در حالت هیبریدی، برد به ۹۰۰ کیلومتر می‌رسد.

بعد چه می‌شود؟

هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا دیپال هانتر K۵۰ در کشورهای دیگر ظاهر خواهد شد یا خیر. به ویژه قابل توجه است که پیکاپ هیبریدی برای اولین بار در یکی از بازارهای خارجی ارائه شد و نه در خود چین.

ردیف دوم پیکاپ شبیه یک شاسی بلند لوکس است.

بسیار محتمل است که این یک مدل انحصاری صادراتی باشد که برنامه‌ای برای فروش آن در وطن وجود ندارد. در این صورت، ممکن است در بازارهای دیگر ظاهر شود. به عنوان مثال، در روسیه، جایی که این برند باید امسال ارائه شود.

پیکاپ دیزلی هیبریدی چانگان هانتر وارد بازار شد: هانتر K50 در نمایشگاه موتور بانکوک 2025جلوپنجره پیکاپ جدید شبیه سبک خانواده چانگان یونی است

در حال حاضر مجموعه محصولات دیپال شامل پنج مدل است: سدان‌های SL۰۳ و L۰۷ و کراس‌اوورهای S۰۵، S۰۷ و G۳۱۸. همه آنها با پیشرانه‌های الکتریکی یا هیبریدی کار می‌کنند.


گالری تصاویر



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

در فضای مجازی هیچ صفحه ای ندارم