بررسی GAC GS۴، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت ۳,۴ میلیارد تومان + عکس


بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکس

امروزه، کراس‌اوورهای سگمنت C-SUV ستون فقراتی هستند که رفاه مالی دفتر نمایندگی روسیه هر برند چینی بر آن استوار است. بدون چنین خودروهایی، خطوط مدل ناقص به نظر می‌رسند. از این رو، GAC با اعلام برنامه‌های ناپلئونی خود برای فتح بازار...

امروزه، کراس‌اوورهای سگمنت C-SUV ستون فقراتی هستند که رفاه مالی دفتر نمایندگی روسیه هر برند چینی بر آن استوار است. بدون چنین خودروهایی، خطوط مدل ناقص به نظر می‌رسند. از این رو، GAC با اعلام برنامه‌های ناپلئونی خود برای فتح بازار روسیه، به وضوح روی محصول جدید خود – کراس‌اوور GAC GS۴ شرط‌بندی می‌کند.

خریدار باید حق انتخاب داشته باشد، در غیر این صورت، به احتمال زیاد به فروشنده‌ای مراجعه می‌کند که چنین انتخابی دارد. این قوانین سخت تجارت است. به همین دلیل هر برند خودرویی تلاش می‌کند تا خطوط مدل بهینه و متعادلی را برای هر کشور شکل دهد. اما برند GAC که مدت نسبتاً طولانی در روسیه حضور داشته، تنها در سال ۲۰۱۸ یک مدل واحد را به بازار عرضه کرد - کراس‌اوور بزرگ هفت نفره GAC GS۸، اگرچه قبل از آن با سرسختی گواهینامه‌های تأیید نوع را برای مدل‌های مختلف دریافت می‌کرد و... هرگز فروش آنها را آغاز نکرد. وضعیت در سال ۲۰۲۲ شروع به تغییر کرد، زمانی که محدوده با مینی‌ون GN۸ گسترش یافت. سپس در سال ۲۰۲۳، نسل دوم GS۸ منتشر شد و سال گذشته این خط با یک "شیء هنری چند ضلعی"، کراس‌اوور جمع و جور GS۳ گسترش یافت. گسترش این خط، فروش را از چهار تا پانصد دستگاه در ماه به ۲ تا ۲,۷ هزار دستگاه افزایش داد. اما همچنان مشخص بود که این "سوپ وان‌تون" فاقد چندین عنصر مهم است. یکی از این عناصر باید GAC GS۴ سایز متوسط باشد که رونمایی رسمی آن در اسفند ماه سال جاری در مسکو انجام شد.

بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکسGAC GS۴

زیبایی‌شناسی برادر بزرگتر

بنابراین، دختران زیبا پوشش نقره‌ای را از روی مدل جدید برمی‌دارند. و واقعاً یک مدل جدید است: این مدل سال گذشته در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد. دقیق‌تر، نسل سوم آن. بلافاصله مشخص است که GS۴ برادر بزرگتر GS۳ است، بزرگ شده و نه چندان جسور. شباهت سبکی فراتر از شک است، اما "چند ضلعی بودن" آنقدر شدید بیان نشده و آنقدر چشمگیر نیست. یک شکست تیز وجود دارد که از ستون عقب تا قسمت پایین قوس جلو امتداد دارد، اما به طور کلی پلاستیک دیواره‌های جانبی حس یک محصول به سبک اوریگامی را القا نمی‌کند و جلوپنجره رادیاتور ظاهری کاملاً سنتی دارد. تجهیزات روشنایی جلو نیز به همین شکل به نظر می‌رسد، از جمله نورافکن‌های LED دو بخشی با نواری از چراغ‌های روشنایی روز LED در بالای آنها. چراغ‌های عقب مجموعه‌ای از چراغ‌های LED افقی هستند که در سه طبقه روی هم قرار گرفته‌اند و توسط یک نوار نورانی افقی به هم متصل شده‌اند، که از نظر بصری بدنه نه چندان باریک (۱۹۰۱ میلی‌متر) را حتی پهن‌تر نشان می‌دهد.

بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکسGAC GS۴

عملی بودن چطور؟

بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکسGAC GS۴

بدنه GAC GS۴ در قالب کراس‌کوپه با خط سقف شیب‌دار ساخته شده است. برخی آن را دوست خواهند داشت، برخی نه. بسیاری خودروهای استیشن واگن را ترجیح می‌دهند و آنها را عملی‌تر می‌دانند، و حق با آنهاست. حجم محفظه بار GS۴ کاملاً خوب به نظر می‌رسد: ۶۳۸ لیتر در پیکربندی پنج نفره و ۱۵۸۶ لیتر اگر ردیف دوم صندلی‌ها را تا کنید. فقط یک نکته وجود دارد: ۶۳۸ لیتر به وضوح حجم "زیر سقف" است، اما جدول رسمی در وب‌سایت رقم ناچیز ۱۸۱ لیتر را نشان می‌دهد. صادقانه بگویم، این رقم نیز مرا گیج می‌کند: به نظر می‌رسد حجم محفظه بار این خودرو طبق VDA ۳۰۰ لیتر است. و یک نکته دیگر: برای حمل بارهای حجیم، قطعاً باید پشتی صندلی‌های عقب را تا کنید. در غیر این صورت، بار، حتی اگر در ارتفاع کابین جای بگیرد، به شما اجازه نمی‌دهد درب صندوق عقب را ببندید، زیرا به شیشه عقب شیب‌دار تکیه خواهد کرد.

بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکستا کردن پشتی صندلی‌های عقب

علاوه بر این، ارزش توجه دارد که هنگام تا کردن پشتی صندلی‌های عقب، سکو با کف صاف همچنان ایجاد نمی‌شود - در وسط فضای بار یک خمیدگی قابل توجه ایجاد می‌شود. هنگام بارگیری با تعداد زیادی وسایل نسبتاً کوچک، این موضوع چندان مهم نیست، اما هنگام حمل بارهای بزرگ و هنگام تلاش برای سازماندهی محل خواب در خودرو، این لحظه می‌تواند بسیار مهم باشد. و این کمی مایه تاسف است، زیرا طول بارگیری در این پیکربندی ۲۰۰ سانتی‌متر است، به این معنی که حتی افراد قد بلند نیز هنگام شب‌مانی در خودرو مجبور نیستند خود را به شکل میگو درآورند. اما برای دسترسی به صندوق عقب، مالک مجبور نخواهد شد دستان خود را کثیف کند - برای این منظور یک سروو درایو وجود دارد که می‌توان آن را به سه روش روشن کرد: با یک دکمه روی خود درب، یک دکمه روی ریموت کلید یا یک دکمه در سمت چپ ستون فرمان.

بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکسفضای داخلی GS۴

عامل فاصله بین دو محور

ابعاد کلی خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از یک طرف، طول بدنه GS۴ در محدوده سگمنت SUV-C باقی می‌ماند، اگرچه کمی بزرگتر از هاوال جولیون، چری تیگو ۷ پرو مکس و جیلی اطلس است. اما از نظر طول فاصله بین دو محور که ۲۷۵۰ میلی‌متر است، تازه‌وارد از نمایندگان سگمنت SUV-D مانند چانگان CS۷۵ پلاس (۲۷۱۰ میلی‌متر)، جتور X۷۰ پلاس (۲۷۲۰ میلی‌متر) و چری تیگو ۸ پرو مکس هفت نفره (۲۷۱۰ میلی‌متر) پیشی می‌گیرد. و فاصله بین دو محور بزرگ به طور خودکار به معنای فضای پای کافی برای سرنشینان عقب است. در واقع، من بدون کوچکترین مشکلی "پشت خودم" جا گرفتم، زیرا فضای پا در ردیف دوم ۹۹۰ میلی‌متر است. ساکنان ردیف دوم هیچ "مزیت زندگی" خاصی ندارند، اما امکان کنترل جریان هوا و اسلات‌های USB برای شارژ گجت‌ها وجود دارد. مالک لازم نیست نگران نیاز به ترک آسفالت یا رانندگی چند کیلومتر در جاده خاکی باشد: البته، درایو فقط دیفرانسیل جلو است، اما فاصله از زمین کاملاً مناسب ۱۹۰ میلی‌متر است.

بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکسفضای سرنشینان عقبGS۴

و چه چیزی در انتظار راننده است؟ دستگیره درب تاشو را می‌کشم (به نظر می‌رسد که چنین دستگیره‌هایی در حال تبدیل شدن به کارت ویزیت مدل‌های جدید GAC هستند) و دستور "اطراف محفظه‌ها را نگاه کنید" را دنبال می‌کنم. و چه می‌بینیم؟ پنل جلویی را می‌بینیم که با چرم مصنوعی نرم روکش شده و فرمان چسبنده با مقطع عرضی نسبتاً بزرگ، برآمدگی‌های ارگونومیک متوسط و بخش پایینی کمی بریده شده است. امروزه، چنین فرمانی را می‌توان "کلاسیک" نامید - به فرمان‌های آخرین مدل‌های چانگان، از جمله "قطارهای برقی" نگاه کنید. ستون فرمان، طبیعتاً، برای شیب و برد قابل تنظیم است - بالاخره، GAC GS۴ را نمی‌توان "مدل بودجه" نامید.

بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکسGAC GS۴

زنده باد تلماتیک!

دستگیره‌های درب داخلی اصلی به سبک "تکنو" بلافاصله توجه را به خود جلب می‌کنند. همانطور که معلوم شد، آنها نه تنها عالی به نظر می‌رسند، بلکه بسیار راحت نیز هستند! انتخابگر T شکل ربات هفت سرعته ۷WDCT نیز کاملاً در دست جای می‌گیرد. اما صفحه لمسی مرکزی ۱۰ اینچی سیستم رسانه‌ای مسئول آب و هوا و موارد دیگر است که با یک صفحه نمایش ۷ اینچی داشبورد جفت شده است. این ممکن است طرفداران دکمه‌های فیزیکی را ناراحت کند، اما اگر گوشی‌های اندرویدی را دوست داشته باشند، حتی بیشتر ناراحت خواهند شد: بسته Apple CarPlay از قبل در بسته پایه گنجانده شده است، اما از انواع شیائومی و هواوی در بهترین حالت می‌توان به عنوان منبع موسیقی استفاده کرد.

بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکسنمای جانبی GAC GS۴

در عین حال، GAC GS۴ یک خودروی بسیار پیشرفته از نظر فناوری است. برای مثال، بسته ADiGO از دستیارهای الکترونیکی که شامل کروز کنترل تطبیقی، کنترل خط و سیستم جلوگیری از برخورد است، از قبل در بسته پایه گنجانده شده است. ضمناً، عملکردهای این بسته هنوز توسط دکمه‌های فیزیکی واقع در پره سمت چپ فرمان کنترل می‌شوند. به علاوه، خریداران GAC GS۴ می‌توانند از بسته تلماتیک استفاده کنند که به آنها امکان می‌دهد بسیاری از عملکردهای خودرو (روشن و خاموش کردن موتور، روشن و خاموش کردن بخاری‌ها و موارد دیگر) را از صفحه نمایش گوشی هوشمند کنترل کنند.

منتظر بررسی‌های کنار جاده‌ای هستیم

GAC GS۴ در حرکت چگونه خواهد بود؟ در اصل، ویژگی‌های طراحی آن به ما امکان می‌دهد انتظارات زیادی از خودرو داشته باشیم. موتور توربوشارژ ۱,۵ لیتری ۴A۱۵J۲ با قدرت ۱۷۰ اسب بخار که قادر به کار در چرخه میلر است، ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را در محدوده ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و خودرو را در ۸.۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. در عین حال، مجاز است آن را با بنزین ۹۲ تغذیه کنید (اگرچه ۹۵ ترجیح داده می‌شود)، و مصرف متوسط از ۷.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تجاوز نمی‌کند. بخش عمده‌ای از اعتبار دستیابی به چنین شاخص‌هایی به ربات ۷WDCT تعلق دارد که راندمان آن طبق گفته برند ۹۶ درصد است و زمان تعویض دنده از ۰.۲ ثانیه تجاوز نمی‌کند.

بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکسGAC GS۴

GAC GS۴ بر روی پلتفرم مدولار اصلی GPMA با سیستم تعلیق کاملاً مستقل ساخته شده است (میله‌های مک فرسون در جلو، سیستم تعلیق چند لینکی عقب). ضمناً، وجود پلتفرم اختصاصی گواه بلوغ فناوری برند است. طراحی پلتفرم به ما امکان می‌دهد به قابلیت کنترل خوب امیدوار باشیم، اگرچه فقط آزمایش‌های جاده‌ای نشان خواهد داد که آیا این امیدها درست هستند یا خیر. اما مهم است که علی‌رغم فاصله بین دو محور بسیار طولانی، شعاع گردش کراس‌اوور جدید فقط ۵,۴ متر است، به این معنی که در اکثر جاده‌های دو بانده حداکثر در دو مرحله قادر به دور زدن خواهد بود. احترام و توجه به مسائل ایمنی الهام‌بخش احترام است: حتی پیکربندی پایه GS۴ به هشت ایربگ مجهز شده است، از جمله ایربگ‌های جانبی عقب و پرده‌های بادی در امتداد کل طول کابین. ایمنی باید توسط قاب قدرتمند ساخته شده از فولادهای با استحکام بالا نیز اضافه شود، که ۶۴ درصد از ساختار بدنه را تشکیل می‌دهند. به علاوه، برند GAC بر کیفیت تأکید می‌کند و تأکید می‌کند که تجربه تولید مشترک خودروها با برندهای تویوتا و هوندا را کسب کرده است. ضمناً، محصولات سرمایه‌گذاری مشترک GAC-تویوتا و GAC-هوندا به این برند اجازه داد تا رتبه پنجم را در رتبه‌بندی کلی شرکت‌های خودروسازی چینی کسب کند.

بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکسGAC GS۴

چه چیز دیگری؟

مهم‌ترین سوال باقی می‌ماند – قیمت. در حال حاضر، GS۴ در یک سطح تریم GB با قیمت لیست ۲,۹۹۹,۰۰۰ روبل (تقریباً ۳۳,۳۲۲ دلار آمریکا) بدون تخفیف یا ۲,۸۹۹,۰۰۰ روبل (تقریباً ۳۲,۲۱۱ دلار آمریکا) با تخفیف ارائه می‌شود. این با رقبا چگونه مقایسه می‌شود؟ با توجه به سطح بالای تجهیزات GS۴، فقط نسخه‌های دیفرانسیل جلوی برتر مدل‌های سایر تولیدکنندگان را در نظر خواهیم گرفت. هاوال F۷ کمی بزرگتر و کمی گران‌تر است، قیمت لیست آن ۳,۲۴ میلیون روبل (تقریباً ۳۶,۰۰۰ دلار آمریکا) بدون تخفیف یا ۳ میلیون روبل (تقریباً ۳۳,۳۳۳ دلار آمریکا) با تمام تخفیف‌ها است. اگر با داشتن خودرویی کمی کوچکتر از همان کلاس موافقت کنید، جولیون دیفرانسیل جلو در سطح تریم Premium برای شما ۲.۶۵ میلیون روبل (تقریباً ۲۹,۴۴۴ دلار آمریکا) بدون تخفیف و ۲.۳۵ میلیون روبل (تقریباً ۲۶,۱۱۱ دلار آمریکا) با تخفیف هزینه خواهد داشت. جیلی اطلس حتی گران‌تر است: آنها ۳.۸۲ میلیون روبل (تقریباً ۴۲,۴۴۴ دلار آمریکا) برای سطح تریم Flagship Sport می‌خواهند. با این حال، برنامه تخفیف به شما امکان می‌دهد هزینه را به ۳.۴ میلیون روبل (تقریباً ۳۷,۷۷۷ دلار آمریکا) کاهش دهید. قیمت کاتالوگ چری تیگو ۷ پرو مکس محبوب در سطح تریم Ultra نیز بالاتر است – ۳,۱۲ میلیون روبل (تقریباً ۳۴,۶۶۶ دلار آمریکا) است، اما برنامه تخفیف گسترده به شما امکان می‌دهد آن را به زیر قیمت GS۴ – به ۲.۸۲ میلیون روبل (تقریباً ۳۱,۳۳۳ دلار آمریکا) کاهش دهید. چانگان CS۷۵ در سطح تریم Tech نیز گران‌تر است. قیمت کاتالوگ آن ۳.۹۵ میلیون روبل (تقریباً ۴۳,۸۸۸ دلار آمریکا) بدون تخفیف یا ۳.۴۲ میلیون روبل (تقریباً ۳۸,۰۰۰ دلار آمریکا) با تمام تخفیف‌ها است. یک همکلاسی مستقیم نیز وجود دارد – چانگان UNI-S (با نام CS۵۵ پلاس)، که در سطح تریم برتر بدون تخفیف ۲.۹۶ میلیون روبل (تقریباً ۳۲,۸۸۸ دلار آمریکا) هزینه دارد و تخفیف‌ها به شما امکان می‌دهد قیمت را به ۲.۳۳ میلیون روبل (تقریباً ۲۵,۸۸۸ دلار آمریکا) کاهش دهید. یک جایگزین جدی بلگی X۷۰ است که از نظر پارامترها مشابه است و قیمت کاتالوگ آن در مورد سطح تریم Style با دیفرانسیل جلو ۲.۹۵ میلیون روبل (تقریباً ۳۲,۷۷۷ دلار آمریکا) بدون تخفیف و ۲.۵ میلیون روبل (تقریباً ۲۷,۷۷۷ دلار آمریکا) – با تمام تخفیف‌ها است.

بررسی GAC GS4، کراس اوور جدید برند مطرح چینی با قیمت 3.4 میلیارد تومان + عکسGAC GS۴

به طور کلی، قیمت GAC GS۴ در این زمینه کاملاً رقابتی به نظر می‌رسد، اما ارزش توجه دارد که همه این مدل‌ها سطوح تریم ارزان‌تری دارند و کراس‌اوور GAC هنوز آنها را ندارد. و فراموش نکنید که به عنوان مثال، لیوان X۶Pro نیز وجود دارد، که با تمام تخفیف‌ها می‌توان آن را با قیمت ۲,۲۶۹,۰۰۰ روبل (تقریباً ۲۵,۲۱۱ دلار آمریکا) خریداری کرد. در هر صورت، مشخص است که خریداران بالقوه‌ای وجود خواهند داشت که با در نظر گرفتن تمام جوانب مثبت و منفی، GAC GS۴ را انتخاب خواهند کرد.




منتخب امروز


فروش نقدی ون اینرودز با تحویل فوری