مبانی مدیریت تحقیق و توسعه R D


مبانی مدیریت تحقیق و توسعه R D

"تحقیق و توسعه‌ی مداوم"، با هدف پوشش‌دهی نیازمندی‌های انسان در جهان جریان دارد. تلاشی برای اکتشاف پدیده‌ها و ایجاد محصولات نوآورانه به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای جهان همواره عنصری انگیزه‌بخش برای بشر بوده است....

"تحقیق و توسعه‌ی مداوم"، با هدف پوشش‌دهی نیازمندی‌های انسان در جهان جریان دارد. تلاشی برای اکتشاف پدیده‌ها و ایجاد محصولات نوآورانه به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای جهان همواره عنصری انگیزه‌بخش برای بشر بوده است. بر این اساس تجهیز و توسعه‌ی مراکز تحقیقاتی و روش‌های مدیریتی، مداوم در حال افزایش است و ویژگی‌های پرسنل، پروژه‌ها و بازاریابی محصولات در واحدهای تحقیق و توسعه‌ی (R D)، روش‌های خاص مدیریتی را طلب می‌کند، زیرا مدیریت، مهم‌ترین عامل در حیات، رشد و بالندگی و یا مرگ سازمان‌ها است و باید برای رشد و تعالی فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و سیاسی جامعه قابل توجه باشد، به همین دلیل نگارنده‌ی کتاب به موضوع مدیریت تحقیق و توسعه پرداخته و عقیده دارد که "تنها شرکت‌هایی پایدارترند که تحقیق و توسعه در آن‌ها نهادینه و خوب مدیریت شده باشد". او در کتاب حاضر مدیریت تحقیق و توسعه را در پنج فصل تحت این عناوین بررسی کرده است: تعاریف، نقش و جایگاه (R D) در جهان؛ مدیریت منابع انسانی در (R D)؛ سازمان‌دهی در واحدهای (R D)؛ بازاریابی و تحقیق و توسعه (چالش‌ها و روابط)؛ و مدیریت پروژه‌های (R D).


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عوامل ژنتیکی مؤثر در بلوغ زودرس