فاجعه جدید PC گیمینگ: بازی The Outer Worlds 2 کمر کارت‌گرافیک RTX 5090 را شکست!


در حالی که هنوز گیمرها بهینه‌سازی فاجعه‌بار بازی Borderlands 4 را فراموش نکرده‌اند، شاهد یک عنوان بسیار ضعیف دیگر با موتور بازی Unreal Engine 5 هستیم. ظاهراً حتی ترکیب RTX 5090 و Ryzen 7 9800X3D هم قادر به اجرای روان بازی The Outer Worlds 2 در...

در حالی که هنوز گیمرها بهینه‌سازی فاجعه‌بار بازی Borderlands 4 را فراموش نکرده‌اند، شاهد یک عنوان بسیار ضعیف دیگر با موتور بازی Unreal Engine 5 هستیم. ظاهراً حتی ترکیب RTX 5090 و Ryzen 7 9800X3D هم قادر به اجرای روان بازی The Outer Worlds 2 در وضوح تصویر ۵۴۰p نیست!

طبق گزارش چند یوتیوبر مشهور از جمله Daniel Owen، عملکرد این بازی به حدی بد است که حتی در وضوح ۵۴۰p (در حالت DLSS Performance) نمی‌توان به نرخ فریم دهی پایدار ۶۰ FPS رسید و مهم نیست که سیستم گیمر مجهز به کارت گرافیک RTX 5090 انویدیا یا پردازنده‌های گیمینگ رایزن باشد.

بدتر اینکه تست‌های انجام‌شده روی سه سیستم مختلف نشان می‌دهد مشکل بازی The Outer Worlds 2 بسیار گسترده‌تر از آن است که به تنظیمات گرافیکی ربط داده شود.

بازی‌ که حتی پرچمدارها را از پا درآورد

در سیستم تست اول از ترکیب پردازنده میان‌رده Ryzen 5 5600X با کارت گرافیک GTX 1070 استفاده شده که طبق اطلاعات استیم، حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی است. با این حال حتی با تنظیمات Low و قرار دادن FSR روی حالت Performance هم به‌سختی می‌توان بازی را با ۳۰ فریم در ثانیه اجرا کرد.

با تغییر کارت گرافیک به RTX 3080 12GB و حفظ همان پردازنده کانفیگ قبلی، شرایط کمی بهتر شده اما در حدی نیست که انظترا می‌رفتت. با این کانفیگ در همان تنظیمات پایین، نرخ فریم دهی بین ۵۰ تا ۶۰FPS نوسان داشته و بازی نتوانسته عملکرد پایداری ارائه دهد.

شاید تصور کنید پرچمداران امسال یعنی RTX 5090 و Ryzen 7 9800X3D هر بازی‌ را با بالاترین کیفیت اجرا می‌کنند، اما The Outer Worlds 2 خلاف این را ثابت کرد. در حالت 4K با DLSS Performance (رزولوشن واقعی 1080p) و تنظیمات Ultra، بازی نهایتاً با بیش از ۶۰FPS اجرا می‌شد که آن هم بدون Ray Tracing بوده است.

بازی The Outer Worlds 2

با فعال شدن رهگیری پرتو (Ray Tracing)، عملکرد بازی به طرز شوکه‌کننده‌ای افت پیدا کرده است. حتی در وضوح 1080p با رندر کردن در رزولوشن واقعی ۵۴۰p، ترکیب RTX 5090 و Ryzen 9800X3D هم نتوانست نرخ فریم دهی 60FPS را به طور ثابت ارائه دهد.

به‌عبارت دیگر، یک کارت گرافیک چند هزار دلاری و قدرتمندترین پردازنده‌ گیمینگ دنیا هم برای اجرای روان این بازی با FPS قابل قبول و ری‌ترسینگ کافی نیستند.

به‌نظر می‌رسد روند انتشار بازی‌های بسیار ضعیف مبتنی بر Unreal Engine 5 روی PC همچنان ادامه دارد. از Lords of the Fallen گرفته تا Ark: Survival Ascended و حالا The Outer Worlds 2، بسیاری از بازی‌های جدید مجهز به این موتور گرافیکی حتی روی سخت‌افزارهای قدرتمند هم دچار افت نرخ فریم دهی، لگ زدن و اشغال بی‌رویه حافظه گرافیکی می‌شوند.




بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خورشید گرفتگی حلقه‌ آتش در 20 خرداد رخ می‌دهد