موبنا – به گزارش موبنا، علیاصغر عمیدیان با اشاره به این موضوع گفت: ارزیابی، رتبهبندی و انتخاب اپراتورهای برتر در حوزههای ثابت و سیار برای هفتمین سال پیاپی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با مشارکت حداکثری اپراتورها و با تأکید بر معیارهای افزایش رضایت مشترکان، تعامل با رگولاتوری، ایجاد فضای رقابتی سالم، قانونمداری، رعایت الزامات پروانهای و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۹۵ انجام پذیرفته است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن تبیین جایگاه رگولاتوری و برنامهریزی سازمان برای بهبود ارتقای سطح اپراتورها افزود: این ارزیابی بر اساس شش معیار متشکل از سه معیار توانمندساز (برنامهریزی قانون مدار، فرایندهای سازمانی و بستر سازی ارتقای کیفیت سرویس) و سه معیار نتایج (رگولاتوری و جامعه، مشتریان و نتایج عملکردی) و ۲۱ زیر شاخص شکل گرفته است و در مجموع ۱۰۰۰ امتیاز مثبت و شاخصهای منفی با سقف ۲۰۰ امتیاز در بازه زمانی دو ماهه انجام شده است که در این مدت تعداد ۳۶ اظهارنامه از اپراتورهای ارائهدهنده خدمات ارتباطی ثابت و سیار دریافت و بیش از ۲۵۶ نفر روز بازدید میدانی توسط ارزیابان ارشد و ناظرین سازمان به منظور بررسی دقیق مستندات و صحتسنجی شواهد اعلامی صورت پذیرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند در سالهای آتی و مشارکت اپراتورها حس رقابت و نیل به تعالی در دارندگان پروانه و رضایتمندی مشترکان قوت گرفته و شاهد رشد کمی و کیفی خدمات در این حوزه باشیم.
براساس این ارزیابی و نتایج حاصله از آن، در بخش دارندگان پروانه اپراتورهای سیار، «شرکت ارتباطات سیار ایران»، در بخش دارندگان پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت (FWA)، «شرکت ارتباطات مبیننت»، در بخش دارندگان پروانه ایجاد و بهرهبرداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)، «شرکت انتقال دادههای آسیاتک» و نهایتاً در بخش دارندگان پروانه ارائه خدمات انتقال داده از طریق ماهواره (SAP) «شرکت ارتباطات ماهوارهای سامان» حائز رتبه برتر نسبت به سایر شرکتها شدند.
نتایج حاصل از رتبهبندی اپراتورهای SAP، FCP ، FWA و اپراتورهای سیار در جدول زیر قابل مشاهده است.
اپراتورهای برتر ثابت و سیار سال 95 معرفی شدند
موبنا – به گزارش موبنا، علیاصغر عمیدیان با اشاره به این موضوع گفت: ارزیابی، رتبهبندی و انتخاب اپراتورهای برتر در حوزههای ثابت و سیار برای هفتمین سال پیاپی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با مشارکت حداکثری اپراتورها و با تأکید بر معیارهای افزایش رضایت مشترکان، تعامل با رگولاتوری، ایجاد فضای رقابتی سالم، قانونمداری،...