عاشورا محصول انفجار بغض های غدیر بود/ظهور ثمره غدیر است
خبرگزاری شبستان: اسلام از بعثت آغاز شد، با غدیر استمرار یافت، با مبارزات صورت گرفته علیه بدعت ها در عاشورا احیاء شد و با ظهور ثمره و میوه خواهد و اگر هرکدام از این چهار رکن جدا شوند، اسلام دچار مشکل خواهد شد.
سرویس : مهدویت و غدیر - غدیر | زمان : | ۱۳۹۶/۶/۱۹ - ۱۶:۰۵ | شناسه خبر : | ۶۵۴۷۲۰ |
حجت الاسلام دکتر رفیعی در همایش «از غدیر تا کربلا» :
عاشورا محصول انفجار بغض های غدیر بود/ظهور ثمره غدیر است خبرگزاری شبستان: اسلام از بعثت آغاز شد، با غدیر استمرار یافت، با مبارزات صورت گرفته علیه بدعت ها در عاشورا احیاء شد و با ظهور ثمره و میوه خواهد و اگر هرکدام از این چهار رکن جدا شوند، اسلام دچار مشکل خواهد شد. |
براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین نجفی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق خطبه عقد اخوت را به رسم عید غدیر قرائت کرد و حاضران در مراسم با یکدیگر عقد اخوت بستند و در ادامه طی سخنانی اظهار کرد: بعد از گذشت 50 سال از واقع غدیر، امام حسین(ع) را در عاشورا به شهادت رساندند، تنهایی امام حسین(ع) ناشی از بی بصیرتی مردم، غفلت مسلمانان و دنیازدگی بود.
وی با بیان اینکه عاشورا تقابل میان اسلام اموی با اسلام علوی بود، گفت: امروز هم اسلام اموی در قالب اسلام آمریکایی، اسلام تکفیری و اسلام داعشی در جهان وجود دارد و باید بدانیم غدیر فراموش شد زیرا مردم ولایت گریز، ولایت ستیز، همسوی با دشمن و اطاعت ناپذیر بودند.
نجفی روحانی با بیان اینکه ملاک ولایت پذیری؛ معرفت، بصیرت، وحدت، اطاعت و آمادگی است، گفت: تداوم و تجلی ولایت در گرو ترویج فرهنگ عاشوراست و بقای این فرهنگ نیز در گروی انتظار واقعی فرج است.
این گزارش می افزاید: حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی، کارشناس مذهبی و خطیب سرشناس نیز در این مراسم اظهارداشت: جبرائیل به پیامبر(ص) عرض کرد: معرفت نسبت به امام علی(ع) در آسمان ها بیش از زمین است و امام رضا(ع) می فرمایند: «در روز عید غدیر برای یکدیگر لباس نو بخرید، عطر هدیه دهید و اطعام کنید.»
وی با اشاره به اینکه براساس روایات اگر در روز غدیر، اطعام کنید و یا مبلغی هدیه و کمک کنید، صدبرابر محسوب می شود، تصریح کرد: اسلام از بعثت آغاز شد، با غدیر استمرار یافت، با مبارزات صورت گرفته علیه بدعت ها در عاشورا احیا شد و با ظهور ثمره و میوه خواهد و اگر هرکدام از این چهار رکن جدا شوند، اسلام دچار مشکل خواهد شد.
رفیعی با بیان اینکه امروزدرباره عاشورا خوب عمل می کنیم اما در زمینه غدیر دچار کمکاری هستیم، افزود: باید برای غدیر بیش از این ها سرمایه گذاری شود زیرا اساس، بنیاد و مبانی اعتقادی ما غدیر است که اگر حفظ می شد، عاشورا رقم نمی خورد.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خواص در روز غدیر سکوت اما در روز عاشورا ایستادگی کردند، افزود: پیامبر(ص) در غدیر فرمودند: «هر کس علی(ع) را یاری کند، خدا او را یاری خواهد کرد و هر کس با علی(ع) دشمنی کند خدا نیز با وی دشمن خواهد شد».
وی در توصیه به عاشقان امیرالمومنین(ع) گفت: ص 470 جلد 29 کتاب بحارالانوار را مطالعه کنید، که در این بخش پاسخ داده شده است که چرا امیرالمومنین(ع) بعد از سقیفه سکوت کردند، چرا حضرت(ع) در مدینه برای اثبات خود به غدیر اتکا نکردند و در این باب 57 روایت مطرح شده است.
رفیعی اضافه کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) در پایان تمام سخنرانی های می فرمودند:«مازلت مظلوما منذ قَبضَ الله رسوله؛ بعد از رفتن پیامبر(ص) من مظلوم واقع شدم».
این کارشناس مذهی گفت: زمانی که فردی در مدینه فریاد می زد: «انا مظلوم» امیرالمومنین علی(ع) از وی پرسیدند: چه شده است و گفت شتر من را دزدیده اند، من مظلوم هستم و حضرت(ع) در پاسخ فرمودند: «هلم فلنصرخ معا فانی ما زلت مظلوما» بیا با هم فریاد بزنیم که من همواره مظلوم بوده ام! و به تعداد ریگ های بیابان و موهای بدن حیوانات به من ظلم شده است.
وی تاکید کرد: در خصوص غدیر کتبی از قبیل: «حماسه غدیر» نوشته حکیمی، «غدیرشناسی» نوشبه رضوانی و «غدیر» نوشته نجم الدین طبسی را مطالعه کنید زیرا شبهات امروز پیرامون غدیر ناشی از ناآگاهی ماست.
رفیعی در پاسخ به این سوال که چرا امیرالمومنین امام علی(ع) مظلوم است گفت: ایشان مظلوم است زیرا 1- ایشان را نشناختند 2- حق علی را نادیده گرفتند 3- 60 سال در بیش از 70 هزار منبر ایشان را لعن کردند.
وی با اشاره به اینکه ذکر امیرالمومنین امام علی(ع) عبادت است، افزود: امد بن حنبل در کتاب مسند می نویسد: «اگر علم آدم را، عزم و اراده نوح را، حلم و بردباری ابراهیم را، زیرکی موسی را و زهد عیسی را می خواهید مشاهده کنید، به علی بن ابی طالب(ع) نگاه کنید.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه چظور می توانیم امیرالمومنین امام علی(ع) را یاری کنیم، ابراز کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) را به سه روش می توان یاری داد، 1- نصرت قلبی یعنی ایشان را دوست داشته باشیم که در روایتی از پیامبر(ص) که در کتاب «خصائل» شیخ صدوق آمده است، دارای 20 نتیجه و ثواب است. 2- نصرت زبانی یعنی شعر، منبر سخنرانی، گفت وگو و مباحثه پیرامون ایشان داشته باشیم و در نهایت 3- نصرت بیده یعنی با قلم پیرامون ایشان بنویسیم، چراغانی و تزیین کنیم، هزینه مالی کنیم، نام فرزندان را علی گذاریم و یا شیعیان مظلوم ایشان در بحرین، میانمار و ... را یاری دهیم.
وی با بیان اینکه این نصرت از حضرت زهرا(س)، میثم تمار و مالک اشتر به ما رسیده است، افزود: دعای ندبه را با یاد غدیر آغاز می کنیم و پیش از 38 مرتبه «اَینَ» می خوانیم «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» زیرا ظهور استمرار غدیر است.
رفیعی با بیان اینکه عاشورا انفجار بغض های غدیر بود، تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا از سپاهیان دشمن پرسیدند: برای چه با من می جنگید و آنها پاسخ دادند به جهت بغض و کینه از پدرت، به همین جهت نیز امام حسین(ع) در نامه خود نوشتند: من سیره جدم رسول الله و پدرم امام علی(ع) را ادامه می دهم.
این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: روزی پیامبر( ص) در غدیر فرمود: «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» و امروز باید بگوییم «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا مِهدی مَوْلاهُ».
پایان پیام/376