طی ماههای گذشته تصاویر از نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ تویوتا لندکروزر پرادو در اینترنت منتشر شد و حالا سازندهٔ ژاپنی نمایشگاه فرانکفورت را برای رونمایی رسمی این خودرو انتخاب کرده است چراکه اروپا از بازارهای عمدهٔ این خودرو محسوب میشود. این SUV بدنه روی شاسی طی این فیسلیفت تغییرات زیادی را تجربه کرده است که بررسی را با نمای بیرونی آن شروع میکنیم.
در این قسمت دماغه بهطور کامل دوباره طراحی شده و طراحان تویوتا در آن از یک جلوپنجرهٔ کاملاً جدید استفاده کردهاند. این جلوپنجره که طراحی پیچیدهای دارد، از شیارهای بزرگی برخوردار است تا از خنککنندگی پیشرانه بهبود پیدا کند. در نمای جلوییِ پرادوی فیسلیفت، چراغهای جدیدی هم کار شده که بسیار بهتر از قبل هستند و چهرهای مدرنتر به خودرو بخشیدهاند. این چراغها همچنین در تیپهای بالایی مجهز به دیلایتهای LED هم هستند. علاوه بر این، تغییراتی هم در سپر و گلگیرهای جلو ایجاد شده است.
اما مانند هر فیسلیفت دیگری، در قسمت عقب تغییرات بسیار اندک هستند بهگونهای که صرفاً به تغییر گرافیک داخلی چراغها بسنده شده است. پایانبخش تغییرات بیرونی پرادو ۲۰۱۸ نیز رینگهای آلیاژی جدید از ۱۷ تا ۱۹ اینچی و ارائهٔ رنگهای جدید است. البته این تغییرات صرفاً جنبهٔ زیبایی ندارند بلکه برای کمک به راننده در تشخیص قسمتهای مختلف خودرو جهت مانور دهی با چنین خودروی بزرگی طراحی شدهاند درحالیکه درمجموع ۶ سانتیمتر هم به طول خودرو اضافه کردهاند.



در داخل پرادو ۲۰۱۸، داشبورد، کنسول وسط و صفحه آمپر بروز شده است. علاوه بر این، تغییرات داخلی دیگر پرادو فیسلیفت شامل ارائهٔ یک صفحهنمایش بزرگتر هشت اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، یک صفحهنمایش ۴,۲ اینچی رنگی در وسط صفحه آمپر، غربیلک فرمان جدید قرض گرفتهشده از لندکروزر و نورپردازی سفید صفحه آمپر میشود. لیست پیشرانههای لندکروزر پرادو اما بستگی به کشوری دارد که در آن عرضه میشود چراکه این خودرو در بیش از ۱۹۰ کشور در سراسر جهان عرضه شده و گستردهترین طیف پیشرانههای تویوتا برای آن ارائه میگردد.



یکی از موتورهایی که در زیر کاپوت پرادو جدید قرار میگیرد، یک نمونهٔ ۲,۸ لیتری چهار سیلندر دیزل با ۱۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور است که همراه با یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشود. البته برای این موتور یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل سفارش است اما در این صورت گشتاور به ۴۲۰ نیوتن متر کاهش پیدا میکند. هر دو نسخهٔ دستی و اتوماتیک پرادو با این پیشرانه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت را دارند اما نسخهٔ اتوماتیک ظرف ۱۲.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه نمونهٔ دستی ۰.۶ ثانیه سریعتر این کار را انجام میدهد.
برای کسانی که پیشرانههای بنزینی را ترجیح میدهند نیز امکان انتخاب یک موتور ۲,۷ لیتری با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۶ نیوتن متر گشتاور وجود دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به جاده منقل میشود. حداکثر سرعت این مدل نیز ۱۶۵ کیلومتر در ساعت است؛ اما در بخش موتورهای بنزینی یک نمونهٔ قدرتمندتر ۴ لیتری هم وجود دارد که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور داشته و صرفاً در کنار یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قرار میگیرد.



طی این فیسلیفت، تویوتا با تجهیز لندکروزر پرادو به جدیدترین نسخهٔ پکیج Safety Sense، ایمنی آنرا هم ارتقاء داده است. این پکیج شامل تکنولوژیهایی مانند سیستم پیش از برخورد، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، نوربالای اتوماتیک و هشدار خروج از خط میشود. علاوه بر این، پرادو ۲۰۱۸ به نسخهٔ بروز شدهٔ سیستم نظارت بر فشار باد تایرها به همراه هشدار ترافیک عقب و هشدار نقاط کور هم مجهز شده است. لندکروزر پرادو صرفاً در بازارهای خاص اروپایی و کشورهای دیگر عرضه میگردد و در بازار ایالاتمتحده حضور ندارد اما در عوض برادر لوکسش یعنی لکسس GX در این کشور عرضه میشود که احتمالاً بهزودی آنهم فیسلیفتی را تجربه خواهد کرد.




پوشش کامل و لحظهبهلحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم…