فکر میکنید تویوتا مدلهای زیادی را در آمریکا عرضه میکند؟ بله اینطور است؛ اما تویوتا محصولات بیشتری را در وطن خود یعنی ژاپن تولید میکند؛ و این سبد محصولات شامل تراکها نیز بوده و هماکنون یکی از آنها از ژاپن خداحافظی کرده و یکی دیگر نیز وارد این بازار میشود.
خودرویی که با ژاپنیها خداحافظی میکند FJ کروزر است که عرضه آن حدود یک سال پیش در آمریکای شمالی متوقف شده اما هماکنون تور نهایی خود را در جزایر ژاپن میگذراند و پسازآن بازنشسته میشود.
این خودرو یادآور لندکروزر اصیل اولیه بوده و یک آفرودر قهار همانند جیپ رانگلر و لندروور دیفندر بوده ولی ظاهر رترویی دارد. این خودرو در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. به منظور گرامی داشت بازنشسته شدن FJ کروزر، تویوتا مدل سفارشی فاینال ادیشن را برای ژاپن در نظر گرفته که در آن شاهد پلههای جانبی و رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی هستیم.


همزمان با خداحافظی FJ کروزر، پیکاپ تراک این کمپانی یعنی هایلوکس وارد ژاپن میشود. این خودرو حدود ۵۰ سال است که در سراسر دنیا فروخته میشود. هایلوکس در بیش از ۱۸۰ کشور عرضه شده اما از سال ۲۰۰۴ تاکنون در بازار داخلی فروخته نشده بود!






در همین زمان تویوتا مدل لندکروزر پرادو را نیز که تنها برای بازارهای اروپایی تدارک دیده بود معرفی میکند. هر سه مدل بر پایه یک معماری ساخته شده و البته مدلهای تاکوما و ۴ رانر نیز از همین زیرساخت استفاده میکنند. تویوتا انتظار دارد ۲ هزار دستگاه هایلوکس، ۱۸۰۰ دستگاه پرادو و ۲۰۰ دستگاه از FJ کروزر باقی مانده را هر ماه در ژاپن بفروشد.



