به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام ایرانسل، این همایش با چهار هدف ایجاد فرصت همکاری برای دانشجویان، فارغالتحصیلان و استارتاپها، تولید محتوای فاخر و غنای محتوایی، بهرهوری پتانسیلهای استانی و بومیسازی فضای کسبوکار، دومین روز بهمن ماه در تالار شهر شهرداری مشهد برگزار شد.
ایرانسل بیشترین سهم بازار استان خراسان رضوی را دارد
در این همایش باقر صمدی، مدیرکل بازاریابی ایرانسل، با ارائه آماری از مشترکان و مصرف دیتا در شبکه این اپراتور گفت: اپراتور در استان خراسان رضوی بالاترین سهم بازار و بیشترین تعداد کاربر را در مقایسه با رقبا دارد و از اولین روزی که شبکه ایرانسل در این شهر به بهرهبرداری رسید، این اپراتور همواره نگاه ویژهای به مشهد مقدس داشته است.
صمدی با بیان اینکه در ایران ۴۹ میلیون نفر از شبکه ایرانسل استفاده میکنند، تعداد کاربران نسل سوم اینترنت همراه را ۲۲ میلیون نفر، و تعداد کاربران نسل چهارم را بیش از ۱۰ میلیون نفر اعلام کرد.
مدیرکل بازاریابی ایرانسل درباره گسترش شبکه نسل ۴.۵ اینترنت همراه گفت: مشترکان بیش از ۱۴۰ شهر در کشور از این نسل استفاده میکنند و ایرانسل برای گسترش آن در آینده برنامهریزی کرده است.
وی همچنین در خصوص نرخ رشد گوشیهای پشتیبانیکننده از نسل ۴ اینترنت همراه گفت: تعداد گوشیهای استفاده کننده از نسل ۴ اینترنت همراه طی سال گذشته بیش از ۲.۷ رشد داشته و بیش از ۱۰.۵ میلیون نفر از این گوشیها در شبکه ما فعالیت میکنند. بنابراین میزان رشد استفاده از ۴G در سال برابر ۳۰۰ درصد بوده است.
صمدی درخصوص آمار مشترکان ایرانسل در خراسان رضوی گفت: با بیش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار کاربر در استان خراسان رضوی، بیشترین سهم بازار را بین اپراتورهای تلفن همراه داریم، و در تلاشیم خدمات بهتری به مشترکان ارائه دهیم.
مدیرکل بازاریابی ایرانسل با اشاره به پیشرو بودن این اپراتور در حوزه فعالیت خود و حمایت از کسبوکارهای نوپا در تمامی کشور ادامه داد: مدتی است که همکاران ما در استانهای مختلف برای شناسایی و پشتیبانی کسبوکارهای نو سعی در شناخت ظرفیتها دارند.
صمدی ادامه داد: مشهد میتواند در آینده نزدیک در زمره شهرهای هوشمند قرار بگیرد. شهرداری مشهد در این زمینه با ما همکاری خوبی داشته است.
مدیرکل بازاریابی اپراتور ایرانسل در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش با هدف ایجاد فرصت همکاری برای دانشجویان و فارغالتحصیلان، تولید محتوی فاخر و غنای محتوایی، بهرهوری از پتانسیلهای استانی و بومی سازی فضای کسبوکار برگزارشده است.
باقر صمدی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت دانشبنیان و نوپا از شبکه اپراتور ایرانسل استفاده میکنند و این اپراتور به دنبال توسعه فضای کسبوکار در حوزه فنآوری است.
۲۰ هزار فرصت شغلی در استان با اجرای طرح تکاپو ایجاد شد
در بخش دیگر همایش طرح توسعه کسبوکار و اشتغال پایدار، محمدرضا خلیلی، مدیرکل ارتباطات و فنآوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: در ۷ استان طرح تکاپو از ابتدای امسال اجرا شد و در خراسان رضوی تاکنون ۹ طرح با ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی و جذب سرمایهگذاری ۵۵ میلیارد تومانی راهاندازی شده است.
وی ادامه داد: در حوزه زیرساختی برای بخش فنآوری شبکه انتقال با ۳ برابر رشد از ۱۸۶ گیاگابایت به ۵۸۰ گیگابایت رسیده است.
مدیر کل ارتباطات و فنآوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: ۲میلیون ۷۰۰ هزار کاربر اپراتور ایرانسل در استان از سرویسهای ۳G و ۴G استفاده میکنند و تا پایان امسال همه شهرهای خراسان رضوی تحت پوشش این نسلها قرار میگیرند.
خلیلی از توسعه ۷ برابری کاربران اینترنت در استان خبر داد و افزود: در سال ۹۲ فقط ۱۴۳روستا در خراسان رضوی دارای اینترنت بودند و الان یک هزار و ۹۴۰ روستا از ۲ هزارو ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار اینترنت پرسرعت دارند که این موضوع باعث رونق کسبوکار و توسعه روستاها میشود.
همینطور مدیرعامل سازمان فنآوری اطلاعات شهرداری مشهد نیز در این همایش گفت: در ماه گذشته تفاهمنامهای بین استانداری، شهرداری و اپراتور ایرانسل با هدف توسعه زیرساختهای شهر هوشمند مشهد منعقد شد.
محمدجواد رجاییان افزود: برای سال اول ۵۰ میلیارد تومان در بخش توسعه فیبرهای نوری، دکلهای مخابراتی، ظرفیت و پهنای باند دسترسی به شبکه و ایجاد شبکه IoT سرمایهگذاری تخصیص یافته است.
ایرانسل برای توسعه کسبوکار های نوین بسترسازی میکند
محمدرضا قنادان، مدیر ارشد فروش سازمانی ایرانسل در بخش دیگری از این همایش با تبیین نقش این اپراتور به عنوان بسترساز توسعه کسبو کارها اعلام کرد: انواع راهکارهای سازمانی ایرانسل در حوزه ارتباطات یکپارچه، خدمات هوشمند، خدمات مالی و پرداخت، تبلیغات و اطلاعرسانی هوشمند، شبکههای ارتباطی سازمانی و خدمات ابری ارئه میشوند و راهکارهای ارائه شده در این بخش میتوانند علاوه بر فراهمسازی زیرساختهای ICT مورد نیاز و تسهیل و تسریع توسعه کسبوکارها ارتقای بهرهوری آنها را نیز به همراه داشته باشند.
مدیر ارشد فروش سازمانی ایرانسل در حوزه ارتباطات یکپارچهسازی از موبایل سازمانی نام برد و از جمله مزایای آن به مدیریت هزینه مکالمات، اختصاص شمارههای خاص و برندسازی، تفکیک تماسهای کاری و شخصی، کاهش چشمگیر هزینههای نگهداری تلفن سازمانی، توسعهپذیری آسان شبکه تلفن سازمانی اشاره کرد.
وی همچنین شبکه امن همراه (APN) را با تاکید بر دو ویژگی دسترسی و امنیت بالا معرفی کرد و گفت: پهنای باند بالا، امکان پذیرش IP استاتیک، ارائه توافقنامه تضمین سطح کیفیت، دسترسی به این شبکه روی تمامی فناوریهای شبکه تلفن همراه۲G، ۳G و ۴G در گستره پوششی شبکه ایرانسل و قابلیت استفاده از حساب چند کاربره Shared account برخی از ویژگیهای آن است.
قنادان همچنین در خصوص تبلیغات هوشمند گفت ایرانسل با ایجاد رسانههای متنوع و نیز بخشبندیهای مختلف در جامعه مشترکان خود از ارائهدهندگان خدمات تبلیغاتی توقع دارد تا ضمن رعایت حقوق مخاطبان، پیامی مناسب را در زمان و مکانی مناسب به مخاطب مناسب خود برسانند.
مدیر ارشد فروش سازمانی ایرانسل در ادامه سه حوزه اصلی اینترنت اشیا را اشیا و تجهیزات، زیرساخت و ارتباطات و دیتا و اطلاعات برشمرد و در این خصوص به معرفی سامانهها و خدمات ایرانسل همچون سامانه شهر هوشمند، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حملونقل و خدمات مبتنی بر NFC پرداخت.
وی در حاشیه معرفی سامانه شهر هوشمند در حوزه مدیریت شهری و مدیریت انرژی به اولین تست یکپارچه end-to-end موفقیتآمیز در کنتورخوانی هوشمند با استفاده از شبکه NB-IoTبا همکاری شرکت ملی گاز ایران در مشهد و نیز بهرهبرداری از خدمات پرداخت از طریق سیمکارتNFC برای اولین بار در غرب آسیا توسط ایرانسل و مجموعه پاسارگاد در این شهر اشاره کرد و در بخش پایانی صحبتهایش به ارائه سرویسهای ابری ایرانسل پرداخت و گفت: امکان میزبانی از انواع سرورها بر بسترهایی همچون ویندوز، لینوکس، امکان مدیریت منابع مصرفی در لحظه، امکان مدیریت روترها و فایروالهای مجازی، امکان پرداخت در ازای میزان مصرفی و امکان ارتباط با سرورها در لحظه از طریق اینترنت و شبکه امن ایرانسل از جملهی ویژگیهای این سرویس است.
در همایش طرح توسعه کسبوکار و اشتغال پایدار (تکاپو) همچنین در خصوص مواردی چون امکان تولید محتوای متن محور، امکان تولید محتواهای صوتی، تصویری، امکان ساخت و تولید اپلیکیشنهای تحت موبایل و برنامههای تحت وب، امکان ساخت و تولید تبلیغات تصویری با هزینههای تولید پایین و کیفیت مطلوب و هوشمندسازی خدمات شهری توسط دیگر مدیران حاضر گفتوگو شد.
انتهای پیام