پیشرانه بنزینی Skyactiv-3 مزدا به اندازه خودروهای برقی پاک خواهد بود


پیشرانه بنزینی Skyactiv-3 مزدا به اندازه خودروهای برقی پاک خواهد بود

شرکت خودروسازی مزدا به تازگی اعلام کرد مشغول توسعه و بهبود کارایی موتورهای بنزینی جدید خود به منظور کاهش آلایندگی هوا است. پیشرانه بنزینی Skyactiv-3 مزدا می‌تواند به اندازه خودروهای برقی پاک باشد. شرکت خودروسازی مزدا در حال کار بر روی نسل آینده موتورهای کارآمد خود موسوم به Skyactiv-X است و مدعی شده که این... نوشته پیشرانه...

شرکت خودروسازی مزدا به تازگی اعلام کرد مشغول توسعه و بهبود کارایی موتورهای بنزینی جدید خود به منظور کاهش آلایندگی هوا است. پیشرانه بنزینی Skyactiv-3 مزدا می‌تواند به اندازه خودروهای برقی پاک باشد.

شرکت خودروسازی مزدا در حال کار بر روی نسل آینده موتورهای کارآمد خود موسوم به Skyactiv-X است و مدعی شده که این پیشرانه های بنزینی جدید به اندازه خودروهای برقی آلایندگی خواهند داشت. این خودروساز مطرح به تازگی اعلام کرده که می‌تواند کارایی پیشرانه بنزینی Skyactiv-3 را تا 56 درصد افزایش دهد که به حداکثر کارایی حرارتی موتور بنزینی OTTO نزدیک خواهد بود.

پیشرانه بنزینی Skyactiv-3 مزدا به اندازه خودروهای برقی پاک خواهد بود

میتسوئو هیتومی (Mitsuo Hitomi)، رئیس هیات مدیره مزدا در این باره اظهار کرد اگر این شرکت بتواند به این توفیق دست پیدا کند، انتشار کربن دی اکسید را تا یک چهارم کاهش داده و پیشرانه بنزینی Skyactiv-3 مزدا به پاکی خودروهای برقی خواهد بود. پیشرانه بنزینی Skyactiv-3 مزدا ترکیبی از بهره‌وری سوخت موتور دیزلی با سطح آلودگی بنزینی اندک است. این موتور، مخلوط بنزین و هوا را خیلی بیشتر از یک موتور معمولی فشرده کرده و سپس آن را با فناوری جرقه سوپاپ احتراق فشرده شده (SCCI) مشتعل می‌‌کند. این امر به پیشرانه اجازه می‌دهد تا گازهای بیشتری بسوزاند و با میزان مشابه سوخت، 30 درصد انرژی بیشتر را به چرخ‌ها منتقل کند.

هیتومی همچنین هدف اصلی پیشرانه بنزینی Skyactiv-3 مزدا را افزایش بهره‌وری حرارتی موتور به میزان 56 درصد عنوان کرد. در صورت دستیابی به این امر، این پیشرانه اولین موتوری خواهد بود که سوخت را در عوض اصطکاک و از دست دادن گرما به انرژی بیشتر تبدیل می‌کند. در حال حاضر، کارآمدترین موتور احتراق داخلی به تیم فرمول یک مرسدس بنز AMG تعلق دارد که بهره‌وری 50 درصد را فراهم می‌کند. کارشناسان معتقدند بهره‌وری 56 درصدی پیشرانه جدید مزدا یعنی 27 درصد بهبود نسبت به موتورهای فعلی که تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. هیتومی نیز بازه زمانی مشخصی را برای تولید و عرضه نسل آینده موتورهای بنزینی مزدا ارائه نکرده و هنوز معلوم نیست مزدا چگونه می‌خواهد به چنین پیشرفتی دست پیدا کند.

پیشرانه بنزینی Skyactiv-3 مزدا به اندازه خودروهای برقی پاک خواهد بود

ادعای شرکت خودروسازی مزدا برای این که پیشرانه Skyactiv-3 به پاکی خودروهای تمام برقی خواهد بود، ادعای بسیار بزرگی است که به واکاوی بیشتری نیاز دارد. با این حال، خودروهای برقی در مناطقی که برق از باد، خورشید یا هیدروالکتریک تولید می‌شود، به وضوح رقابت را برنده خواهد شد. برای مثال، در کشوری مانند فرانسه که 90 درصد انرژی مورد نیاز خود را از منابع غیر کربن دی اکسید تامین می‌کنند، قطعا این طرح با استقبال مواجه نمی‌شود.

زمان احتمالی تولید پیشرانه بنزینی Skyactiv-3 مزدا

موتورهای Skyactiv-X مزدا تا سال 2019 به بازار عرضه نخواهند شد و فناوری جدید Skyactiv-3 نیز حداقل تا سال 2020 به تولید نخواهد رسید. حتی در صورت تحقق این موضوع، خودروهای برقی با توجه به دامنه فعالیت بهتر و قیمت پایین‌تر در بازارهای جهانی با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند و در این میان، مزدا یکی از معدود خودروسازانی خواهد بود که همچنان برای توسعه و بهبود خودروهای بنزینی تلاش می‌کند. البته در صورت موفقیت این شرکت در تولید یک موتور احتراق داخلی با بیش از 50 درصد راندمان حرارتی، ممکن است بقای موتورهای بنزینی، حداقل تا چندین سال دیگر، تضمین شود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دیدن پورن توسط بچه ها، چگونه برخورد کنیم؟