آیا شما به دنبال روشهایی برای افزایش راندمان کار میگردید؟ من چندین روش بسیار موثر را میدانم که در مورد من واقعا جواب داد و امیدوارم این روشها به شما نیز کمک کنند. اگر کارهای زیادی دارید که باید آنها را تکمیل کنید و نمیتوانید آنها را انجام دهید، زمان آن است که یاد بگیرید چگونه موثرتر و مفیدتر کار کنید.
شما میتوانید کارهای بیشتری در طول روز انجام دهید و وقت آزاد بیشتری را نیز داشته باشید. فقط کافیست روشهایی را که در زیر به شما میگوییم دنبال کنید تا راندمان کارتان افزایش یابد.
کار را در اولویت قرار دهید.
وقتی کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، مسلما اینکه چه کاری را اول شروع کنید بسیار دشوار است، و به همین دلیل وقت زیادی را صرف فکر کردن درمورد اینکه چه کاری را اول انجام دهید میکنید و هیچکدام از کارها را انجام نخواهید داد. سعی کنید کار اصلی را در اولویت قرار دهید تا راندمانتان بالارود. سپس به بقیه کارهایی که اهمیتشان کمتر است بپردازید.
بر روی کار خود تمرکز کنید.
مسئولیتهای زیادی را به طور همزمان قبول نکنید، مخصوصا هنگامی که اندکی زیر فشار هستید و استرس دارید. بر روی کار خود تمرکز کنید و هیچ ترسی از نه گفتن به انجام کار رئیس و دیگر کارکنان نداشته باشید. اگر برایتان مقدور است چند تا از کارها را به روز بعد محول کنید. وقتی که کارهای زیادی را باید انجام دهید، مسلما تعداد اشتباهایتان نیز افزایش مییابد و از عهدهی انجام کارهای مهم به خوبی برنمیآیید.
میز کارتان را مرتب کنید.
یکی از سادهترین روشهای افزایش بازدهی کاری، مرتب کردن میزکار است. اگر میز کارتان کثیف و شلخته باشد، پیدا کردن یکسری از مدارک و وسایل برای شما سخت خواهد شد و در نتیجه بسیاری از وقت گرانبهایتان را صرف پیدا کردن آنها خواهید کرد و دیگر قادر به انجام درست و به موقع وظایفتان نخواهید بود. برای بالا بردن راندمان و جلوگیری از هدر رفتن وقت، میز کارتان را تمیز نگه دارید.
حواس پرت نباشید.
امروزه اینترنت و شبکههای اجتماعی عامل اصلی حواس پرتی در سرکار میباشند. میدانم که بسیار برای شما دشوار است که در حین کار نگاهی به آن نیندازید اما اگر این کار را انجام دهید، در پایان کار متوجه میشوید که بیشتر وقتتان را با شبکههای اجتماعی تلف کردهاید.
ممکن است بخواهید نگاهی سریع به فیس بوک یا تویتر بیندازید اما قبل از اینکه متوجه شوید زمان از دستتان میرود و یک ساعت یا بیشتر را با آنها تلف کردهاید. یادتان باشد حقوقی که به شما داده میشود بخاطر کار خوب شماست نه بخاطر رفتن به شبکههای اجتماعی. سعی کنید از حرف زدن با همکاران نیز اجتناب کنید.
استراحت کوتاهی داشته باشید.
وقتی که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، ممکن است به استراحت در مابین آنها فکر نکنید. اگر احساس خستگی کنید راندمان کارتان پایین میآید. در فواصل زمانی مختلف استراحت کوتاهی داشته باشید و یا اگر نیاز بود چرت کوتاهی بزنید. با این روش راندمان کارتان بالا میرود و درصد اشتباهتان پایین میآید. در سرکار چیزی نخورید. بهتر است برای غذا خوردن به خارج از محیط کار بروید.
برنامه ریزی کنید.
اگر صبحها کارتان را بهتر انجام میدهید، پس برنامهتان را طوری تنظیم کنید که بیشتر کارهای سخت را در صبح انجام دهید. با این روش، کارهای آسان به بعد از زمان نهار محول میشوند و قبل از رفتن به خانه هیچگونه نگرانی درمورد انجام کارهای مشکل ندارید.
دست از چک کردن ایمیلتان بردارید.
اگر در انتظار دریافت ایمیل مهمی نیستید دست از چک کردن ایمیلتان در هر 10-5 دقیقه بردارید. شما کارهای زیادی دارید که باید آنها را انجام دهید. بنابراین ایمیلهای غیرضروری میتوانند تا آخر وقت منتظر شما بمانند. از همه مهمتر، اگر کسی کار مهمی داشته باشد میتواند تماس بگیرد و دیگر نیازی نیست که شما مدام ایمیلتان را چک کنید.
انجام بهتر کارها هم به نفع شماست و هم به نفع رئیستان. به علاوه ممکن است حقوقتان نیز افزایش یابد. هنگامی که راندمان کارتان بالا میرود استرستان کم میشود و وقت آزاد بیشتری را نیز در پایان روز دارید.