جامعه پزشکی همدان زیرمیزی نمی پذیرد


جامعه پزشکی همدان زیرمیزی نمی پذیرد

همدان - ایرنا - رئیس سازمان نظام پزشکی همدان اظهارکرد: جامعه پزشکی این استان را افرادی پاکدست، توانمند و صادق تشکیل داده است و در همدان پدیده ای تحت عنوان دریافت زیر میزی از بیماران نداریم.

علیرضا مدرکیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران یادآوری کرد: پیشتر بروز این پدیده نامبارک را در جامعه پزشکی شاهد بودیم اما با همکاری معاونت درمان علوم پزشکی این چالش بزرگ رفع شد.
وی ارجاع بیماران به یک آزامایشگاه خاص از سوی پزشک یا منشی را در مواقع ضروری بدون اشکال دانست اما سازماندهی بودن این اقدام را خلاف قانون دانسته و از برخورد جدی نظام پزشکی با افراد متخلف خبر داد.
وی با گلایه از اینکه چرا باید مردم با احساس بیماری به پزشک مراجعه کنند بیان کرد: نباید انتظار داشت اخلاق و نحوه برخورد پزشکی که روزی یک صد بیمار را ویزیت می کند مطلوب باشد.
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: بخشی از شکایت های مردمی از پزشکان ناشی از افزایش مراجعات به یک پزشک است چراکه بالا بودن شمار بیماران احتمال خطای پزشکی را نیز افزایش می دهد.
مدرکیان ادامه داد: به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت حجم ارائه خدمات به مردم افزایش یافت در حالیکه شمار پرونده های تشکیل شده در نظام پزشکی افزایش محسوسی نسبت به گذشته نداشته است.
وی اضافه کرد: واگذاری رسیدگی به تخلف پزشکان توسط نظام پزشکی امری عادی است و این رویه هیچگاه موجب سهل انگاری افراد در برخورد با همکاران متخلف نمی شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: شمار پرونده های رسیدگی نشده و پشت نوبت این سازمان موجب گلایه مردم و دادستانی شده بود.
مدرکیان اضافه کرد: با گذشت هفت ماه از فعالیت هیات رئیسه جدید نظام پزشکی همدان، یک سوم پرونده های پشت نوبت رسیدگی، در هیات بدوی به نتیجه رسیده است.
وی تصریح کرد: برخی از شکایت های مردمی موجب محکوم شدن پزشک به پرداخت دیه، محکومیت های قضایی و تعطیلی مطب شده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده پزشکی 2 سال است و پس از رای قطعی امکان و قابلیت شکایت مجدد وجود دارد.
مدرکیان توضیح داد: شاکی می تواند پس از صدور رای قطعی به هیات عالی شکایت کند و این امر پروسه مختومه شدن پرونده را زمانبر می کند.
وی تاکید کرد: با این وجود پرونده های تشکیل شده در دادسرا به روز بوده و هم اینک تنها یک پرونده پشت نوبت رسیدگی وجود دارد.
وی اضافه کرد: مسئولیت نظام پزشکی در رسیدگی به پرونده تخلف، تا زمان ارسال پرونده به تجدید نظر است و پس از آن پرونده از دست این سازمان خارج و در مرجع دیگری رسیدگی می شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: با وجود راه اندازی شبکه سلامت در صدا و سیما، برنامه های این شبکه نتیجه معکوس داشته است و به جاری کمک به افزایش سلامت، القای بیماری کرده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای منتشر شده، نظام پزشکی همدان 2 هزار عضو دارد.
7526/2090


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

کپشن در مورد چتر ؛ جملات کوتاه عاشقانه و غمگین برای چتر