به گزارش خبرنگار مهر، محمد حبیبی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش در این نشست که روز چهارشنبه با حضور مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری استان های مرکزی، قم، قزوین و همدان در تفرش برگزار شد، اظهار داشت: روابط عمومی ها در فرآیند اطلاع رسانی بایستی از تخصص و دانش کافی بهره مند بوده و در عین حال هوشمندانه و سریع عمل کنند.
وی افزود: از سوی دیگر روابط عمومی ها بایستی تلاش مجدانه در انعکاس مطلوب اخبار به صورت صادقانه و شفاف داشته باشند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش بیان کرد: اطلاع رسانی روابط عمومی های مراکز دانشگاهی و مراکز پژوهش و فناوری از اهمیت ویژه برخوردار است، بنابراین بایستی ابعاد حرفه ای در این زمینه در نظر گرفته شود و با برگزاری چنین نشست ها و هم اندیشی هایی به نقطه مطلوب برسیم.
در این نشست همچنین حمید ساوه، دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه چهار کشور اظهار داشت: در حال حاضر وب سایت های دانشگاهی منبع موثق و بهترین ابزار در اطلاع رسانی بوده که در این راستا می بایست روابط عمومی ها از فضای آن به عنوان بستری برای اطلاع رسانی گسترده به مخاطب بهره گیری کنند.
وی ادامه داد: واحدهای روابط عمومی مراکز دانشگاهی به عنوان متولی امر اطلاع رسانی، باید در زمینه تولید خبر و محتوا فعالیت بیش از پیش داشته و به منظور ارتقای اثرگذاری، استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی جدید از جمله اینفوگرافی را در دستور کار قرار دهند.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه چهار کشور عنوان کرد: پیشرفت پرشتاب تکنولوژی، ارتباطات و رشد سریع شبکه های اجتماعی ایجاب می کند که در حوزه اطلاع رسانی، روابط عمومی ها بهره گیری از امکانات گسترده فضای مجازی را با رویکرد استفاده از ظرفیت شبکه های داخلی در دستور کار قرار دهند.
گفتنی است برگزاری کارگاه آموزشی «تکنیک های اطلاع رسانی روابط عمومی ها در فضای مجازی» توسط ثمین مامقانی نژاد، مدرس دانشگاه و سرپرست خبرگزاری مهر استان مرکزی برنامه دیگر این نشست در راستای بهینه سازی عملکرد روابط عمومی های مراکز دانشگاهی مذکور در حوزه اطلاع رسانی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موبایل محور بود.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد حبیبی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش در این نشست که روز چهارشنبه با حضور مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری استان های مرکزی، قم، قزوین و همدان در تفرش برگزار شد، اظهار داشت: روابط عمومی ها در فرآیند اطلاع رسانی بایستی از تخصص و دانش کافی بهره مند بوده و در عین حال هوشمندانه و سریع عمل کنند.
وی افزود: از سوی دیگر روابط عمومی ها بایستی تلاش مجدانه در انعکاس مطلوب اخبار به صورت صادقانه و شفاف داشته باشند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش بیان کرد: اطلاع رسانی روابط عمومی های مراکز دانشگاهی و مراکز پژوهش و فناوری از اهمیت ویژه برخوردار است، بنابراین بایستی ابعاد حرفه ای در این زمینه در نظر گرفته شود و با برگزاری چنین نشست ها و هم اندیشی هایی به نقطه مطلوب برسیم.
در این نشست همچنین حمید ساوه، دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه چهار کشور اظهار داشت: در حال حاضر وب سایت های دانشگاهی منبع موثق و بهترین ابزار در اطلاع رسانی بوده که در این راستا می بایست روابط عمومی ها از فضای آن به عنوان بستری برای اطلاع رسانی گسترده به مخاطب بهره گیری کنند.
وی ادامه داد: واحدهای روابط عمومی مراکز دانشگاهی به عنوان متولی امر اطلاع رسانی، باید در زمینه تولید خبر و محتوا فعالیت بیش از پیش داشته و به منظور ارتقای اثرگذاری، استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی جدید از جمله اینفوگرافی را در دستور کار قرار دهند.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه چهار کشور عنوان کرد: پیشرفت پرشتاب تکنولوژی، ارتباطات و رشد سریع شبکه های اجتماعی ایجاب می کند که در حوزه اطلاع رسانی، روابط عمومی ها بهره گیری از امکانات گسترده فضای مجازی را با رویکرد استفاده از ظرفیت شبکه های داخلی در دستور کار قرار دهند.
گفتنی است برگزاری کارگاه آموزشی «تکنیک های اطلاع رسانی روابط عمومی ها در فضای مجازی» توسط ثمین مامقانی نژاد، مدرس دانشگاه و سرپرست خبرگزاری مهر استان مرکزی برنامه دیگر این نشست در راستای بهینه سازی عملکرد روابط عمومی های مراکز دانشگاهی مذکور در حوزه اطلاع رسانی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موبایل محور بود.