رینگ سیمی یا آلومینیومی مسئله این است!

منبع خبر / پدال / خودرو / ۰۹-۰۲-۱۳۹۷

رینگ سیمی یا آلومینیومی مسئله این است!

در دهه ۱۹۶۰ میلادی تقریباً تمام موتورسیکلت‌ها دارای رینگ‌های سیمی بودند سپس در دهه ۷۰ رینگ‌های یک‌تکه آلومینیومی ساخته شدند. نوشته رینگ سیمی یا آلومینیومی مسئله این است! به صورت اختصاصی برای مجله پدال. نگاشته و منتشر شده است

تاریخچه

در دهه ۱۹۶۰ میلادی تقریباً تمام موتورسیکلت‌ها دارای رینگ‌های سیمی بودند سپس در دهه ۷۰ رینگ‌های یک‌تکه آلومینیومی ساخته شدند.

رینگ سیمی یا آلومینیومی مسئله این است!
بااینکه رینگ‌های سیمی قدیمی محسوب می‌شوند هنوز در انواع موتور کراس، موتورسیکلت‌های چندمنظوره و ادونچر ها به‌اجبار استفاده می‌شوند. زیرا برخلاف رینگ‌های آلومینیومی دوام بیشتری دارند، ضربه‌پذیرترند و به‌سادگی قابل تعمیرند.

دلیل استفاده از آنها چیست؟

استفاده از انواع سیمی نوعی شیوه طراحی نیز محسوب می‌شود. بسیاری از کروزرهای امروزی و مدل‌های رترو یا گذشته‌نگر به دلایل زیبایی‌شناسی با رینگ‌های سیمی عرضه می‌شود.

رینگ سیمی یا آلومینیومی مسئله این است!
البته تولیدکنندگان به سمت تولید رینگ‌های آلیاژی آلومینیوم رفته‌اند زیرا ساختنشان آسان‌تر است و به‌طور قابل‌توجهی از انواع سیمی سخت‌تر هستند و مزایای زیادی برای استفاده روی جاده دارند.
لاستیک‌های تیوبلس روی تمام انواع آلومینیومی قابل‌استفاده‌اند تغییر لاستیک و پنچرگیری نیز در این نوع آسان‌تر است.

Kineo Tubeless Wire-Spoked Wheels

قیمت: ۲۳۹۰ دلار
ساخت ورونا، ایتالیا
رینگ آلومینیومی قالب گیری شده و توپی چرخ آلومینیومی فورج کاری شده ۳۲ تا ۴۲ شاخه سیمی
رینگ سیمی یا آلومینیومی مسئله این است!
رینگ‌های کینو از آخرین فنّاوری تولید رینگ با طراحی کلاسیک بهره می‌برد رینگ‌هایی کاملاً مدرن که برای طیف وسیعی از موتورسیکلت‌ها قابل‌استفاده است توپی چرخ فورج کاری شده رینگ آب‌بندی‌شده‌ای را که لاستیک تیوبلس روی آن قرار می‌گیرد، سر جای خود نگه می‌دارد.طراحی منحصربه‌فرد اسپوک ها اجازه تعویض آن‌ها بدون باز کردن چرخ یا درآوردن لاستیک را می‌دهد.

Marchesini M۱۰RS Kompe Wheels

قیمت: ۲۳۴۹ دلار
ساخت پیانورو، ایتالیا
آلمینیومی فورج کاری شده
رینگ سیمی یا آلومینیومی مسئله این است!
درحالی‌که اکثر رینگ‌های آلومینیومی با ریختن آلومینیوم مذاب در قالب ساخت می‌شوند، Marchesini تلاشی برای ساخت رینگ‌های آلیاژی آلومینیوم و منیزیم گران‌قیمت نمی‌کند و تنها رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده تولید می‌کند. فرآیند فورج کاری فلز را سخت‌تر می کند درنتیجه رینگ، پره ها و توپی چرخ می‌تواند نازک‌تر و سبک‌تر تولید شود. استحکام فوق‌العاده و وزن کم دلایلی است که رینگ‌های Marchesini انتخاب اول تیم‌های موتوجی پی و سوپربایک در جهان است.

[دانلود ویدئو]

منبع: motorcyclistonline



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رنگ مو ترند و مدل کوتاهی جدید واسه پرپشت دیده شدن موهای کم پشت