واکنش وزیر ارشاد به تبلیغات عجیب «به وقت شام»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دنیا از لحاظ حقوقی و سیاسی با ایران همراه و امروز آمریکا از همیشه تنهاتر است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا خروج آمریکا از برجام در حوزه فرهنگی ایران تاثیری خواهد داشت یا خیر نیز گفت: به نظر میآید ما در یک موضع قوی و مقتدر هستیم. امروز در شرایطی هستیم که دنیا از لحاظ حقوقی و سیاسی با ایران همراه است و آمریکا تنها است.
وزیر ارشاد ادامه داد: موافقتنامهای که توسط کشورهای اروپایی، آمریکا، چین، روسیه و ایران امضا شد، موافقتنامه بینالمللی است که وجوه بینالمللی دارد، پشتوانه آن هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ افکار عمومی پشتوانهای قوی است.
وی افزود: امروز که ترامپ از این موافقتامه خارج میشود درحقیقت یک پشتوانه حقوقی را پاره میکند، امروز آمریکا تنهاتر از هر روز است.
صالحی در ارتباط با ضرورت وجود چارچوب تبلیغات برای فیلمهای سینمایی گفت: حتما برای تبلیغات فیلمها چارچوبهایی داریم، اما ایدههای تازه این چارچوبها را در مینوردد. برخی از کارگردانان یا مجموعههای تبلیغاتی میخواهند به سمت ایدههای تازه حرکت کنند و این ایدهها ممکن است در چارچوبهای ما تعریف نشده باشند.
وی با اشاره به نوع تبلیغ فیلم به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا در مجتمع تجاری کوروش گفت: اینکه میخواهند با کاراکترهای فیلم به صورت زنده با مردم نسبتی برقرار کنند، در تئاتر، کنسرت و سینما سابقه داشته است و مجاز بوده است. اما پارهای از تحولاتی که این تیم تبلیغاتی پدید آورده است خود آقای حاتمی کیا را هم متحیر کرد.