زمزمه افزایش مجدد قیمت دو خودروی سایپا
به گزارش صنعت نویس؛ خودرو آریو که تولید گروه خودروسازی سایپا است در دومین ماه از سال جاری، یک بار افزایش قیمت را تجربه کرد و هر دو مدل گیربکس اتوماتیک و دستی آن با افزایش قیمت چند...
به گزارش صنعت نویس؛ خودرو آریو که تولید گروه خودروسازی سایپا است در دومین ماه از سال جاری، یک بار افزایش قیمت را تجربه کرد و هر دو مدل گیربکس اتوماتیک و دستی آن با افزایش قیمت چند میلی ونی مواجه شد؛ مدل اتوماتیک این خودرو در اردیبهشت ماه از سوی سایپا 62 میلیون و 700 هزار تومان و مدل گیربکس دستی آن هم به حدود 54 میلیون تومان رسید.
این در حالی است که زمزمههای موجود در بازار خودروی کشور نشان میدهد این خودرو مجدداً در روزهای آینده با افزایش قیمت مواجه خواهد شد؛ البته هنوز مشخص نیست چه مقدار به قیمتهای مذکور افزوده میشود ولی بههر حال حتماً شرکت سازنده این خودرو، بر اساس توان خرید مشتریان خود نسبت به افزایش قیمت اقدام خواهد کرد.
دیگر خودرویی هم که این روزها احتمال افزایش مجدد قیمت آن میرود خودروی شاسی بلند چانگان CS35 تولید گروه خودروسازی سایپا است که به نظر میرسد افزایش قیمت اولیه آن در اردیبهشتماه کافی نبوده و سایپا قصد دارد بار دیگر قیمتگذاری جدیدی را بر روی این خودرو اعمال کند.
این خودرو که سال گذشته با قیمت حدود 70 میلیون تومان در بازار به فروش میرسید، در اردیبهشتماه امسال افزایش قیمتی حدود 5 میلیون تومانی را تجربه کرد و 74 میلیون و 952 هزار تومان قیمتگذاری شد؛ این در حالی است که به نظر میرسد گروه خودروسازی سایپا قصد دارد باتوجه به افزایش شدید قیمت خودروهای رقیب این دو محصول در بازار که عمدتاً از خودروهای وارداتی به کشور هستند، قیمت این محصولات را افزایش داده و به خودروهای رقیب نزدیکتر کند.
افزایش قیمت ارز از ابتدای سال جاری تاکنون و رشد هزینههای تولید خودرو در ایران سبب شده خودروسازان داخلی نتوانند محصولات تولیدی خود در ردههای مختلف قیمتی را با شرایط سال گذشته به بازار عرضه کنند.
این در حالی است که بر اساس قانون مصوب دولت، خودروسازان داخلی که همواره مجاز به افزایش قیمت محصولات رده بالاتر از 45 میلیون تومان بودهاند، علیرغم وجود امکان این امر، در سالهای گذشته بیشتر به قدرت خرید مشتریان توجه کردند و قیمتها را افزایش ندادند.
به هر حال میتوان توان توان گفت شرکتهای تولیدکننده در بهوجود آمدن شرایط کنونی چندان هم بیتقصیر نیستند؛ چون زمانی که کشور با تورم 10 درصدی مواجه بود، این شرکتها قیمت محصولات خود را متناسب با تورم افزایش ندادند و با کمترین افزایش قیمت و تحمل فشار شدید، محصولات خود را تولید و عرضه کردند و در شرایط فعلی که قیمت ارز به شدت در کشور افزایش یافته این شرکتها باید برای افزایش قیمتها و رسیدن به اعداد و ارقام عادلانه، در سال چند بار افزایش قیمت را اعمال کنند.
منبع:انتخاب