بررسی هوندا اینسایت 2019


بررسی هوندا اینسایت 2019

امروزه صرفا یک خودروی هیبریدی بودن برای محبوبیت کسب کردن در بین مشتریان، دیگر کافی نیست و بسیاری از خودروهای هیبریدی اینک بایستی علاوه بر مصرف سوخت کمتر و قوای محرکه بیشتر، برروی عوامل دیگری که مورد علاقه اکثر مشتریان است نیز تاکید نمایند تا بتوانند به موفقیت مورد نظرشان در بازار دست یابند. به... نوشته بررسی هوندا اینسایت 2019...

امروزه صرفا یک خودروی هیبریدی بودن برای محبوبیت کسب کردن در بین مشتریان، دیگر کافی نیست و بسیاری از خودروهای هیبریدی اینک بایستی علاوه بر مصرف سوخت کمتر و قوای محرکه بیشتر، برروی عوامل دیگری که مورد علاقه اکثر مشتریان است نیز تاکید نمایند تا بتوانند به موفقیت مورد نظرشان در بازار دست یابند.

بررسی هوندا اینسایت 2019
به عنوان مثال کیا نیرو توانسته است از هیوندای آیونیک در فروش پیشی بگیرد و تویوتا راو۴ هیبریدی نیز توانسته آمار فروش پریوس را در سال ۲۰۱۸ تا کنون پشت سر بگذارد. بنابراین شرکت هوندا نیز علاوه بر توجه به مصرف سوخت مناسب و اصل و نسب اینسایت، برای مدل ۲۰۱۹ این خودرو، بیشتر سعی در برجسته نمودن شاخصه‌هایی همچون سکوت کابین، آسایش و تجهیزات این خودروی سدان دارد.

بررسی هوندا اینسایت 2019
هوندا اینسایت ۲۰۱۹ برمبنای پلتفرم هوندا سیویک ساخته شده و بسیاری از شاخصه‌های آن را داراست با این تفاوت که هوندا اینسایت لباس فاخرتری بر تن کرده، ظاهر زیباتری دارد و همچنین از کابین چشم نوازتری بهره‌مند گردیده و می تواند رقیب هوندا آکورد به عنوان جذابترین سدان چهاردرب تلقی گردد.

بررسی هوندا اینسایت 2019
هوندا ضرورتا سیستم هایبرید آکورد را برداشته و آن را برای استفاده در یک خودروی کوچک‌تر مهیا نموده است. با وجود آنکه آکورد هیبرید از یک پیشرانه دو لیتری استفاده می‌کند، هوندا اینسایت به یک پیشرانه 1.5 لیتری اتکینسون چهار سیلندر مجهز شده که توان خروجی آن بالغ بر 107 اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن به 134 نیوتن متر می‌رسد و 40.5 درصد بازده گرمایی دارد.

بررسی هوندا اینسایت 2019
این سیستم هیبریدی نسل سوم از یک باتری با ظرفیت 1.1 کیلووات ساعت استفاده می‌کند که به صورت ترکیبی قدرت اینسایت را به 151 اسب بخار می‌رساند. قدرت و گشتاور موتور الکتریکی کششی این خودرو نیز برابر 129 اسب بخار و 267 نیوتن متر است. در مقام مقایسه توان خروجی هوندا آکورد معادل 212 اسب بخار است.

بررسی هوندا اینسایت 2019
نکته جالب آنجاست که هوندا توانسته تا از طریق حذف گیربکس اتوماتیک متعارف، به مقدار قابل توجهی در وزن و فضا صرفه‌جویی نماید. موتور برقی کششی مستقیما با چرخ‌های محرک در ارتباط است و در سرعت‌های پایین به تنهایی تمامی نیروی محرکه را به صورت محدود فراهم می‌کند.

بررسی هوندا اینسایت 2019
در سرعت های متوسط، پیشرانه بنزینی یک ژنراتور را می‌چرخاند که در تعامل با باتری، انرژی موتور کششی را تامین می‌نمایند. در دور موتورهای پایین(بار کمتر) موتور بنزینی به طور مستقیم با چرخ های محرک در ارتباط است اما در دورهای بالا، پیشرانه بنزینی و موتور برقی کششی در تعامل با یکدیگر عمل خواهند نمود.

بررسی هوندا اینسایت 2019
ساده‌تر بگوییم سیستم انتقال قدرت بدون گیربکس یکی از زیرکانه‌ترین فناوری هایی است که اگرچه در سال ۲۰۱۴ برای نخستین بار در آکورد مورد استفاده قرار گرفت اما پس از گذشت حدود ۵ سال، همچنان مایه شگفتی ماست.

بررسی هوندا اینسایت 2019
رانندگی با اینسایت در سطح شهر بسیار لذت بخش است چرا که نیروی آن در سرعت‌های شهری توسط یک موتور الکتریکی تامین می‌شود و واکنش‌های آن به فشردن پدال گاز تقریبا آنی و بسیار سریع است. در سرعت‌های پایین اینسایت قادر است تا در حدود 1.6 کیلومتر را بدون استفاده از موتور بنزینی بپیماید.

بررسی هوندا اینسایت 2019
همچنین سواری اینسایت در بزرگراه نیز بسیار متشخصانه است. در این گونه سرعت‌ها، موتور بنزینی به فعالیت مشغول است و بر حسب شرایط مختلف، موتور کششی برقی نیز وارد مدار و یا از آن خارج می‌شود. چنین وضعیتی بیشتر در سرعتهای ثابت و بالای 64 کیلومتر درساعت رخ می‌دهد. همچنین لرزش پیشرانه بنزینی نیز تا حدی در کف اتاق و غربیلک فرمان قابل احساس است.

بررسی هوندا اینسایت 2019
با وجود آنکه اینسایت یک خودروی اسپرت واقعی نیست اما این خودرو مانند بسیاری دیگر، دارای حالت رانندگی اسپرت است. در این حالت حساسیت پدال گاز افزایش یافته و منبع نیرو از ژنراتور به باتری تغییر می‌کند تا حداکثر قدرت حاصل شود.

بررسی هوندا اینسایت 2019
همچنین با کشیدن یک پدل در سمت چپ غربیلک فرمان، ما شاهد افزایش نیروی بازتولیدی ترمزها هستیم. گاهی اوقات شاید صدای پیشرانه بیش از حد به گوش برسد، اما در عوض صدای نویز ناشی از تماس لاستیک‌ها با سطح جاده در حداقل ممکن قرار دارد. این کار از طریق عایق بندی بسیارخوب کابین صورت پذیرفته است. همچنین سیستم کنترل فعال از طریق اسپیکرهای سیستم صوتی، به تعدیل صداهای مزاحم کمک می‌کند و صدای پیشرانه را نیز در حالت اسپرت مورد تاثیر قرار می‌دهد تا حس تهاجمی بیشتری داشته باشد.

بررسی هوندا اینسایت 2019
شعاع دور زدن کامل اینسایت به مدد فرمان برقی معادل 11.4 متر است. پدال ترمز حس اطمینان بخش و قاطعی دارد و ترمزهای اصطکاکی به علاوه موتورهای الکتریکی به خوبی وظیفه توقف خودرو را در تعامل با یکدیگر انجام می‌دهند.

بررسی هوندا اینسایت 2019
سیستم تعلیق اینسایت نیز در جلو از نوع استرات و در عقب از نوع مالتی‌لینک بوده و از میله‌های تعادل در بخش‌های جلو و عقب خودرو استفاده شده است. همانند سیویک، افراد بلند قد به ویژه در ردیف عقب بایستی مواظب فضای سر خود باشند. صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند و آسایش خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌آورند. فضای پای سرنشینان عقب نیز بسیار مناسب است اما فضای سر با محدودیت مواجه است. گنجایش صندوق عقب اینسایت که از داخل کابین نیز قابل دسترس است، کاملا مناسب و کافی به نظر می‌رسد. ضمنا صندلی‌های عقب با قابلیت تا شوندگی ۶۰/۴۰، به افزایش فضای صندوق کمک شایانی می‌نمایند.

بررسی هوندا اینسایت 2019


اینسایت EX و تورینگ به طور استاندارد از تجهیزات چند رسانه‌ای نظیر: سیستم اطلاعات سرگرمی 8 اینچی، اپل کارپلی، اندروید اتو، رادیو ماهواره‌ای و دو عدد پورت usb بهره می‌برند. همچنین نسخه تورینگ از سامانه مسیریابی، ترافیک دیجیتال hd، شناسایی صوتی و یک سیستم صوتی با ده اسپیکرو و توان 450 وات بهره می‌برد. مدل LX نیز به صفحه نمایشگر 5 اینچی، پخش صوت بلوتوث و سیستم صوتی با توان 140 وات به همراه 6 اسپیکر مجهز شده است.
هوندا قصد دارد حدود دو سوم از محصولات خود را تا سال 2030 الکتریکی‌سازی نمایند و در این میان هیبریدی‌ها سهم بسزایی خواهند داشت. اینسایت به ما نشان داده که هوندا چگونه به این هدف خود دست خواهد یافت.

[دانلود ویدئو]

منبع: caranddriver


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

(تصاویر) مخوف‌ترین مرکز بازداشت و شکنجه در دمشق