جذب کاربر، سرمایهگذار و نیروی انسانی اهداف سهگانه شرکت در اینوتکس
مجید مرتضوی، همبنیانگذار و مدیرعامل استارتآپ اُتیچر در ابتدا توضیح میدهد که این نام از online teacher گرفته شده است و میگوید: «این استارتآپ امکانی فراهم کرده تا کاربران بتوانند زبان انگلیسی و آلمانی را توسط مدرسانی که زبان مادریشان انگلیسی و آلمانی است، یاد بگیرند.»
مرتضوی در رابطه با نحوه استفاده از این سایت آموزشی میگوید: «کاربران در ابتدا وارد سایت شده و اطلاعات خود را وارد میکنند. آنها با توجه به شرایط موردنظر خود و زمانی که با هم مطابق است، معلمی را انتخاب میکنند.» او در صحبتهایش اشاره میکند که جلسه اول برای تمامی کاربران به صورت رایگان برگزار میشود.
همبنیانگذار اُتیچر میگوید که از یک سال و نیم پیش، این استارتآپ فعالیتش را شروع کرده است ولی در ۶ ماه ابتدایی کار نتوانست موفق باشد و شکست خورد. او علت این شکست را به این صورت توضیح داد: «مشکل اصلی ما زمان محلی نقاط مختلف جهان بود که برای هر کدام از طرفین به زمان رسمی خود نشان میداد و این دو نمیتوانستند زمان دقیق را متوجه شوند. در آن زمان با تیمها و متخصصان زیادی در ایران صحبت کردیم ولی هیچکدام نتوانستند این مشکل را برای ما حل کنند. نهایتا با متخصصانی از هند و روسیه مذاکره کردیم و آنها موفق شدند که سایتی بسازند و تحویل ما دهند و الان دیگر مشکلی از نظر زمان بین کشورهای مختلف نداریم و تمامی آموزشهای اُتیچر به صورت زنده (live) و خصوصی برای فرد انجام میشود.»
مرتضوی در ادامه به اتفاق خوبی که برای اُتیچر افتاده است، اشاره میکند و میگوید که بهتازگی موفق شدهاند به دلیل فروش خارجی، درآمد دلاری هم داشته باشند و با توجه به گرانی دلار، رشد درآمدی خوبی را تجربه کردهاند.
اُتیچر استارتآپی با تیم ۵نفره است که مدیرعامل آن علت شرکت در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ را به این شکل بیان میکند: «افرادی که در این نمایشگاه شرکت میکنند چه به عنوان بازدیدکننده و چه شرکتکنندهها همگی افراد مدرنی هستند که با تکنولوژیهای روز آشنا شده و در استفاده از آن مشکلی ندارند و به واسطه نوع کارمان که آموزش آنلاین است، ما به چنین کاربرانی نیاز داریم. در مرحله دوم هم ما در مرحله جذب سرمایه هستیم و قطعا این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی با سرمایهگذاران مختلف و تسریع در این امر است. علاوه بر مواردی که گفتم، تیمسازی یک فرایند پیوسته و دائمی است که باید همواره به دنبال نیروهای انسانی خوب و مناسب شرایط کار و تیم بود که قطعا نمایشگاهها یکی از زمانهای مناسب برای برقراری ارتباط و آشنایی با چنین افرادی است.»