فضای آنلاین نیاز به تعامل چهرهبهچهره را برطرف نمیکند
تریگآپ، یکی از شتابدهندههای حاضر در نمایشگاه اینوتکس بود. تریگآپ به ایجاد و رشد استارتآپهای پایدار و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی یاری میرساند. این شرکت با منتورینگ تخصصی، ارتباط با شبکه سرمایهگذاران، افراد و نهادهای تاثیرگذار این حوزه از استارتآپهای نوپا حمایت میکند.
سیدحمیدرضا علوی، معاون رشد شتابدهی شرکت شناسا و مدیرعامل تریگآپ درباره انگیزه حضور در اینوتکس میگوید: «اینوتکس، خاستگاه حوزهای است که ما در آن فعالیت میکنیم. ما اگر اینجا نباشیم، کجا باید باشیم؟ برای این نمایشگاه زحمت زیادی کشیده شده است. ما در تعامل نزدیکی با عوامل اجرایی نمایشگاه بودیم، ولی باز هم خالی از مشکل نیست.»
او با اشاره به اینکه در این نمایشگاه کسبوکارها خودشان را به خوبی معرفی نکردند، اظهار میکند: «نمایشگاه پیش از آغاز باید درست و بهموقع به اکوسیستم اطلاعرسانی میکرد. چنانچه در دورههای بعد اطلاعرسانی بهموقع باشد، خلأ معرفی درست توسط استارتآپها برطرف میشود.»
او درباره نحوه تعاملات فعالان اکوسیستم در نمایشگاه میگوید: «ما در اینوتکس مراجعانی داشتیم که دوست دارند ارتباط چهرهبهچهره با ما داشته باشند. با اینکه فرایند پاسخگویی به سوالات در فضای آنلاین نیز وجود دارد ولی این ارتباط نزدیک نیز لازم است. هم ما باید مخاطبان خود را از نزدیک ببینیم و هم آنها تمایل به شناخت نزدیکتر دارند. نمایشگاه فرصت خوبی برای آشنایی و ارتباط با اجزا و فعالان اکوسیستم است. حداقل برایند آن این است که شبکهسازی انجام و دیدارها تازه میشود.»
وی درباره بهبود کارایی نمایشگاه بیان میکند: «اینوتکس نیازمند برنامهریزی دقیقتر و انجام مقدماتی همچون اطلاعرسانی است. پس از نمایشگاه هم باید پلن داشته باشیم و فعالیتها پیگیری شود نه اینکه فقط یک رویداد منفصل باشد.»