7 نکته در طراحی ویترین بوتیک + 25 ایده جذاب
حین طراحی ویترین بوتیک، فرقی نمیکند چه میفروشید، چراکه برای عرضه محصولات خود، به یک ویترین جذاب نیاز دارید. طراحی ویترین، در عرصه رقابت با سایر فروشگاهها برگ برندهای است که میتواند توجه رهگذران را به بوتیک شما جلب کرده و آنها را به مشتری دائمی اجناس شما تبدیل کند.
ستاره | سرویس دکوراسیون - طراحی ویترین بوتیک، شانس شما را برای جلب مشتری افزایش داده و معرف اجناس و برندهای خاص فروشگاهتان خواهد بود. احتمالا طراحی ویترین بوتیک برای اولین بار، کار سختی به نظر میرسد، اما خوشبختانه میتوانید بدون پرداخت هزینه اضافی به طراح، با رعایت نکات زیر یک ویترین جذاب طراحی کنید. نکات مطرح شده در این مقاله به شما کمک میکند تا بر ترستان غلبه کرده و با کمک راهنماییهای ما ویترین فروشگاه خود را طراحی کنید.
در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.
وسایل مورد نیاز
تم ویترین
نقطه کانونی
طراحی ویترین
خودداری از شلوغی ویترین
رعایت اعتدال
نورپردازی
۲۵ تصویر طراحی بوتیک
وسایل مورد نیاز را تهیه کنید
پیش از آنکه شروع به طراحی ویترین خود کنید، لازم است اول وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. وسایل مناسب طراحی، موفقیت شما را تضمین میکنند. فهرست زیر شامل لوازمی است که برای طراحی نیاز دارید:
البته باید بدانید که بسته به طرح مد نظر ممکن است به وسایل بیشتری احتیاج پیدا کنید.
تم ویترین را مشخص کنید
برای طراحی ویترین یک بوتیک، باید ابتدا طرح خود را روی کاغذ پیاده کنید. اما پیش از آن نیاز است که تم طراحی خود را مشخص کنید. انتخاب تم مناسب برای طراحی ویترین، یک ابزار استراتژیک محسوب میشود. البته تم باید به گونهای انتخاب شود که بیننده را درگیر خود کرده و به فکر وا دارد. برای مثال در طراحی ویترین بوتیک به مناسبت ولنتاین، به جای استفاده مستقیم از المانهای آن، از کیوپید و فرشتههای عشق کمک بگیرید.
نقطه کانونی را فراموش نکنید
پس از طراحی اولیه روی کاغذ، رو به روی ویترین بایستید و به چشم یک خریدار به ویترین نگاه کنید. نقطهای در ویترین که در راستای دید خریدار قرار میگیرد را مشخص کرده تا محل تقریبی قرار گرفتن المانهای تم مشخص شود. برای مشخص کردن این نقاط از چسب نواری استفاده کنید. با این کار نقطه کانونی ویترین و ناحیهای که توجه مشتری برای اولین بار به آن جلب میگردد، مشخص میشود. اندازه نقطه کانونی در طراحی ویترین بوتیک باید به گونهای باشد که توجه خریدار را حتی از سمت دیگر خیابان نیز جلب کند. نحوه چیدمان محصولات اطراف نقطه کانونی نیز نکته مهمی است. برای چیدن محصولات، باید مدلهای مختلف قرار گرفتن آنها را امتحان کنید تا بهترین ترکیب را بیابید.
طراحی ویترین باید توجه عابران را جلب کند
هر عاملی ممکن است حواس مشتری را از خرید پرت کند، بنابراین باید از هر عاملی برای جلب توجه رهگذران استفاده کنید. یکی از ایدههای جالب، ساختن ویترینی جذاب است که رهگذارن بتوانند با آن عکس بگیرند و با دیگران به اشتراک بگذارند؛ بنابراین استفاده از رنگهای تند و اشکال هندسی میتواند منظره چشمگیری را خلق کند. البته باید به تناسب رنگها با اجناس نیز دقت کنید.
از شلوغ کردن بیش از حد ویترین خودداری کنید
همانطور که عوامل بیرونی حواس مشتری را پرت میکند، شلوغی بیش از حد ویترین نیز میتواند چشم خریدار را خسته کند. همیشه به خاطر داشته باشید که طراحی ویترین بوتیک شما باید حواس افراد را به سمت محصولات سوق دهد؛ بنابراین ساده نگه داشتن ویترین امری ضروری محسوب میشود.
اعتدال را رعایت کنید
هنگام طراحی ویترین بوتیک، چون اشیا اندازه، رنگ و سایههای متفاوت دارند، رعایت اعتدال در انتخاب آنها بسیار مهم است. برای مثال معمولا وسایل بزرگتر با رنگهای تیره نزدیک به زمین و وسایل سبکتر و رنگی بالای ویترین قرار میگیرند. این نوع چیدمان از سنگین به نظر رسیدن ویترین جلوگیری میکند. رعایت اعتدال در پخش کردن افقی عناصر در نیز صدق میکند. قرار دادن نامتقارن وسایل یک طرف ویترین، عدم تقارن بدی را برای بیننده ایجاد میکند.
نورپردازی یک عامل بسیار مهم است
از مهمترین نکات در طراحی ویترین بوتیک، نورپردازی است که کمتر مورد توجه قرار میگیرد. نورپردازی روی محصولات ویژهای که در ویترین قرار گرفته اند، توجه خریدار را به خود جلب میکند. برای انجام این کار نوری که از بالا به محصول بتابد، چندان چشم گیر نیست. نوری که بصورت مایل و روبرو به محصول بتابد، میتواند تصویری سه بعدی از آن را ایجاد نماید.
۲۵ ایده جذاب برای طراحی ویترین بوتیک
هنگامی که تمام گامهای بالا را برای طراحی ویترین بوتیک خود انجام دادید، حالا وقت آن است که به چشم خریدار به چیدمان اجرا شده نگاه کنید. زوایای مختلف ویترین را چک کرده و نقاط کانونی، نحوه چیدمان و اعتدال آن را بسنجید. در صورتی که از نتیجه نهایی راضی هستید، ویترین شما آماده پرده برداری است. آیا تا به حال ویترین بوتیک طراحی کردهاید؟ لطفا ایدههای خود را درباره طراحی ویترین بوتیک در انتهای همین صفحه در قسمت "ارسال نظر" با ما در میان بگذارید.
برگرفته از: shopify