لامبورگینی یکی از معدود خودروسازانی است که هنوز هم به تولید پیشرانههای پرحجم که بهصورت طبیعی تنفس میکنند تعهد نشان میدهد؛ اما مدیر بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی میگوید این رویه را نمیتوان برای همیشه ادامه داد.
مائوریزیو رجیانی که هفته پیش و در زمان رونمایی لامبورگینی آونتادور SVJ جدید با موتور ترند مصاحبه میکرد تأیید کرده جانشین آونتادور همچنان تنفس طبیعی باقی خواهد ماند اما دستیاری هیبریدی خواهد داشت.
جانشین آونتادور پیشرانهی 12 سیلندر تنفس طبیعی خواهد داشت. ما میتوانیم از سیستمهای هیبریدی یا پلاگین برای ادای احترام به قوای مصرف سوخت و آلایندگی استفاده کنیم. شاید ما بوست هیبریدی برای ارائهی پرفورمنسی توربو مانند داشته باشیم. زمانی که من محفظهای از انرژی داشته باشم به دنبال استفاده از آن در بهترین جا خواهم بود. زمانی که نیاز خود را مرتفع کردید انرژی اضافی را میتوانید برای پرفورمنس بکار ببرید.
مهندس ارشد سنت آگاتا در ادامه چگونگی استفاده از این کمک الکتریکی در نسل بعدی سوپرکار لامبورگینی را شرح میدهد. با استفاده از یک انتخابگر آنیما که هماکنون نیز موجود است، حالت استرادا باعث قطع ارتباط دستیار الکتریکی خواهد شد و احتمالاً این سیستم تنها در شهر بکار خواهد رفت. در حالت اسپورت از دستیار هیبریدی برای هدایت گشتاور سود برده خواهد شد و حالت کورسا نیز از سیستم هیبریدی برای کارکرد حداکثری قوای محرکه بهره خواهد گرفت.
این روش در مقایسه با کراس اوور اوروس متفاوت است. اوروس از پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو استفاده میکند. رجیانی اضافه میکند:
اگر شما خواهان تحرک شاسیبلندی 2.2 تنی در هر سطحی اعم از شن و ماسه و گل باشید باید پیشرانهای تولید کنید که گشتاور زیادی را از دور 1500 ارائه کند. تنها توربو میتواند این کار را انجام دهد. تصمیم استفاده از توربو در اوروس بر پایه مأموریت آن بوده است. سوپر اسپورت ها چنین مأموریتی ندارند.