شاخ‌به‌شاخ متفاوت لامبورگینی اوروس و اوراکان


شاخ‌به‌شاخ متفاوت لامبورگینی اوروس و اوراکان

ورود لامبورگینی به بازی شاسی بلندها و کراس اوورها دور از انتظار نبود. پورشه با این کار به موفقیت عظیمی دست یافت و از سود حاصل از تولید کاین اقدام به تولید خودروهای اسپورت دیوانه‌واری کرد. ایتالیایی‌ها نیز می‌خواهند با اوروس این کار را شبیه‌سازی نمایند. اوروس بیش از آنکه شاسی‌بلندی آفرودر باشد خودرویی لوکس... نوشته شاخ‌به‌شاخ متفاوت لامبورگینی...

ورود لامبورگینی به بازی شاسی بلندها و کراس اوورها دور از انتظار نبود. پورشه با این کار به موفقیت عظیمی دست یافت و از سود حاصل از تولید کاین اقدام به تولید خودروهای اسپورت دیوانه‌واری کرد. ایتالیایی‌ها نیز می‌خواهند با اوروس این کار را شبیه‌سازی نمایند. اوروس بیش از آنکه شاسی‌بلندی آفرودر باشد خودرویی لوکس است و از طراحی تیز و متمایز خاص لامبورگینی سود برده است.

شاخ‌به‌شاخ متفاوت لامبورگینی اوروس و اوراکان
اوروس خودرویی بزرگ و لوکس بوده و البته از پیشرانه‌ای قدرتمند هم سود می‌برد. قلب آهنین 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی این خودرو قدرت 650 اسب بخاری دارد. این خودرو با توجه به ابعاد خود در لیگی کاملاً متفاوت نسبت به اوراکان توپ می‌زند.


البته اوراکان قدرت کمتری در مقایسه با برادر قدبلند خود دارد. پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی اوراکان LP 610-4 خروجی 602 اسب بخاری دارد. اوروس در روی کاغذ می‌تواند ظرف مدت 3.5 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که این رکورد برای اوراکان برابر با 3.4 ثانیه می‌باشد؛ بنابراین تفاوت‌ها جزئی می‌باشد.
اما در دنیای واقعی این تفاوت کوچک همین‌گونه باقی نمی‌ماند. اوراکان سبک‌تر بوده و وزن آن حدود 1542 کیلوگرم است درحالی‌که اوروس خودرویی 2177 کیلویی می‌باشد؛ و این تفاوت در پیست کاملاً قابل‌توجه می‌باشد.

شاخ‌به‌شاخ متفاوت لامبورگینی اوروس و اوراکان

شاخ‌به‌شاخ متفاوت لامبورگینی اوروس و اوراکان
اوروس و اوراکان در چهار مسابقه به مصاف هم رفته‌اند که یکی از آن‌ها با لانچ کنترل و دیگری بدون لانچ کنترل می‌باشد. دو مسابقه دیگری نیز درگ‌های رولینگ متفاوت بوده است. اوروس در اولین مسابقه از نظر فنی برنده می‌شود. اوراکان لانچ خوبی نداشته و همین باعث می‌شود اوروس از همان ابتدا فاصله قابل‌توجهی ایجاد کند. البته سه مسابقه‌ی بعدی را اوراکان برنده می‌شود و برای انجام آن نیز کار سختی ندارد.

شاخ‌به‌شاخ متفاوت لامبورگینی اوروس و اوراکان
شاید طرفداران سرسخت لامبورگینی ورود این برند به بازار کراس اوورها را دوست نداشته باشند اما ایتالیایی‌ها می‌توانند سود زیادی از فروش این قدبلند زیبا به جیب بزنند. اوروس از پلتفرم MLB فولکس‌واگن استفاده کرده و معماری مشترکی با بنتلی بنتایگا، آئودی Q7 و پورشه کاین دارد. این امر باعث کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه می‌شود. صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارزش‌افزوده‌ی به دست آمده باعث می‌شود لامبورگینی در تولید سوپرکارهای جدید و هیجان‌انگیز دست بازتری داشته باشد. شاید اوروس جذاب‌ترین محصول لامبورگینی نباشد اما فروش بالایی خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]



اهمیت ایمنی و امدادرسانی در حمل و نقل جاده ای