پاسخ اپل به بازگشت عکس‌های پاک شده به گالری آیفون/ اپل مدعی است که عکسی را نگه نمی‌دارد!


به گفته اپل، دلیل مشکل یک ورودی خراب در پایگاه‌داده سیستم دستگاه بوده است...
به گفته اپل، دلیل مشکل یک ورودی خراب در پایگاه‌داده سیستم دستگاه بوده است و آن‌ها به عکس یا ویدیوهای کاربران دسترسی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش دیجیاتو، کاربران آیفون اخیراً با مشکل نرم‌افزاری عجیبی مواجه شده بودند. در این مشکل، پس از دریافت آپدیت iOS 17.5، عکس‌های پاک‌شده قبلی مجدداً در گالری گوشی ظاهر می‌شدند. در حالی که اپل این مشکل را با آپدیت iOS 17.5.1 برطرف کرده است، اما هنوز دلیل اصلی آن مشخص نبود و اکنون کوپرتینویی‌ها توضیحات بیشتری ارائه کرده‌اند.

اپل در توضیح این مشکل به 9to5Mac می‌گوید که علت آن یک ورودی خراب در پایگاه داده سیستم فایل دستگاه بوده است که روی فایل‌های کاربران و نه آن‌هایی که با iCloud همگام‌سازی شده‌اند تأثیر می‌گذارد. عکس‌های حذف‌شده نیز ممکن است هنگام بازیابی از یک نسخه پشتیبان یا در حین انتقال به دستگاه جدید، از دستگاه‌های قدیمی‌تر منتقل شده باشند.

بازگشت عکس‌های پاک شده به گالری آیفون/ اپل مدعی است که عکسی را نگه نمی‌دارد!

واکنش اپل به ادعای یکی از کاربران

یکی از کاربران ردیت در پستی که اکنون حذف شده است ادعا کرده بود که این باگ iOS 17.5 عکس‌هایی آیپدی که اطلاعات آن به‌طور کامل حذف‌شده و به فرد جدیدی فروخته شده را نیز برگردانده است . با این حال، اپل ادعا می‌کند که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و به 9to5Mac می‌گوید که پس از پاک‌شدن کامل داده‌های دستگاه، همه فایل‌ها و محتوا برای همیشه حذف می‌شوند.

اساساً، اپل ادعا می‌کند که این کاربر یا برای تنظیم مجدد دستگاه خود روش درستی را دنبال نکرده است یا به سادگی دروغ می‌گوید. غول فناوری اعلام کرده که تنها تعداد کمی از افراد تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند و اپل به عکس یا ویدیوهای کاربران دسترسی ندارد.

محققان امنیتی Synactiv نیز با مهندسی معکوس به‌روزرسانی iOS 17.5.1 که برای رفع باگ منتشر شده، توضیحاتی درباره این مشکل ارائه کرده‌اند. به طور خلاصه، آن‌ها می‌گویند که آپدیت iOS 17.5 یک روال انتقال را اضافه کرده است که مسئول اسکن و واردکردن مجدد عکس‌ها از سیستم فایل است. این روال با به‌روزرسانی اخیر اپل حذف شد زیرا باعث شد فایل‌های قدیمی مجدداً در سیستم فهرست شوند و به گالری‌های عکس بازگردانده شوند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1911253
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید