عمل جراحی منحصر به فرد در روسیه برای خارج کردن گلوله ناتو از قلب یک سرباز


گلوله ناتویی، جلیقه ضدگلوله را سوراخ کرده بود تکه ای ازآن و پارچه لباس...
گلوله ناتویی، جلیقه ضدگلوله را سوراخ کرده بود تکه ای ازآن و پارچه لباس سرباز را به داخل قلب کشیده بود.
به گزارش اسپوتنیک، لکساندر لیشچوک، رئیس مرکز جراحی قلب، ا در کنفرانس علمی و عملی "جراحت رزمی - 2024" اعلام کرد که متخصصان مرکز جراحی قلب مرکز ملی تحقیقات پزشکی فناوری های عالی پزشکی - بیمارستان مرکزی نظامی بالینی به نام ویشنفسکی یک عمل جراحی منحصر به فرد برای خارج کردن گلوله کالیبر ناتو از قلب یک سرباز مجروح انجام دادند.
وی در ادامه افزود: «یک گلوله ناتو (با مرکز ثقل جابجا شده) بطن راست را سوراخ کرده بود. رگ های خونی کاملاً از بین رفته بودند. مجبور شدیم کار قلب را متوقف کنیم. علاوه بر این گلوله جلیقه ضدگلوله را سوراخ کرده بود تکه ای ازآن و پارچه لباس سرباز را به داخل قلب کشیده بود.
عمل جراحی حدود دو ساعت طول کشید و موفق بود. سرباز پس از سه ماه دوباره به جبهه برگشت».
وی در ادامه گفت: «این یک مورد منحصر به فرد در زندگی من است. گرچه ما شش گلوله را از بدن سربازانمان بیرون اوردیم و همه بچه ها زنده ماندند. به لطف اتاق عمل هیبریدی منحصربفرد ایجاد شده در بیمارستان ویشنفسکی، تاکنون عمل های بسیاری انجام شده است».
این متخصص توضیح داد: «ما اینگونه گلوله ها را خارج کردیم. آنها مضرات زیادی ایجاد می کنند، زیرا یک فرآیند التهابی رخ می دهد و آسیب سپتیک. بنابراین باید به فرد کمک ‌شود خونریزی متوقف گردد و بعداً آن‌ها را خارج کرد. این امر به بیمار اجازه می دهد تا به زندگی عادی و کار بازگردد».
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید