طالبان به دنبال ناامن کردن هرات است


«وکیل احمد کروخی» رئیس کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات در گفتگو با خبرنگار...
«وکیل احمد کروخی» رئیس کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با اشاره به گسترش ناامنی ها در شهرستانهای هرات گفت: طالبان به دنبال ناامن کردن هرات است و برای انجام این هدف گاهی از...

«وکیل احمد کروخی» رئیس کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با اشاره به گسترش ناامنی ها در شهرستانهای هرات گفت: طالبان به دنبال ناامن کردن هرات است و برای انجام این هدف گاهی از ولایتهای دیگر به این ولایت نسبتا امن یورش می‌آورد.

کروخی افزود: در هفته‌های اخیر در برخی از شهرستان‌های هرات مانند «اوبه» و «پشتون زرغون» درگیریهای خونین میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان رخ داده که تلفات زیادی به نیروهای امنیتی وارد شده است.

وی تاکید کرد: هر چند نیروهای امنیتی تلاش دارند تروریستها را سرکوب کنند اما طالبان شدت حملات خود را افزایش داده است.

این عضو شورای ولایتی هرات گفت: بارها مقامهای امنیتی در هرات عملیات‌های نظامی را در شهرستانهای این ولایت راه‌اندازی کرده‌اند اما پس از خروج نیروهای نظامی مجدد طالبان این مناطق را ناامن می‌کنند.

«عبدالاحد ولی‌زاده» سخنگوی فرماندهی پلیس هرات در این رابطه گفت: با انجام عملیات نیروهای نظامی طالبان در مناطق ناامن،‌طالبان به صورت موقت از منطقه خارج و بعد از خروج نیروهای امنیتی مجددا در این مناطق مستقر می‌شود.

ولیزاده گفت: تعداد نیروهای امنیتی برای تامین امنیت در هرات کافی نبوده و برای تجهیز و افزایش این نیروها با دولت مرکز نامه نگاری شده است.

همچنین «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات نیز با تایید گفته‌های شورای ولایتی در هرات مبنی بر ناکام بودن تامین امنیت از سوی نیروهای امنیتی گفت: اداره محلی هرات نیز بارها با مقامهای مرکزی در مورد کافی نبودن نیروهای امنیتی در هرات مکاتبه کردند و آنها نیز وعده دادند که بزودی این مشکل حل خواهد شد.

به گزارش فارس، هرات از جمله ولایتهای امن افغانستان محسوب شده و طالبان به دنبال ناامن کردن این ولایت است.

/انتهای پیام/

طالبان به دنبال ناامن کردن هرات است