نرخ سبد معیشت کارگران باید 4 میلیون و 85 هزار تومان باشد


نرخ سبد معیشت کارگران باید 4 میلیون و 85 هزار تومان باشد

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: به نظر بنده و با توجه به افزایش قیمت‌ها که در هفته‌های اخیر صورت گرفته است، نرخ سبد معیشت باید 4 میلیون و 85 هزار تومان محاسبه شود.

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران با توجه به نوسانات ارزی، گفت: کاهش قدرت خرید کارگران به یک دغدغه تبدیل شده و مشکلات معیشتی برای کارگران ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قدرت خرید کارگران 800 هزار تومان کاهش داشته است، گفت: با توجه به اینکه میانگین دریافتی کارگران در حدود یک میلیون و 450 هزار تومان است، اگر کاهش 800 هزار تومانی قدرت خرید کارگران را محاسبه کنیم به نرخ 53 درصدی کاهش قدرت خرید این قشر نسبت به هفته پایانی دی ماه سال گذشته می‌رسیم که باید ترمیم شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: نرخ تورم در این سبد هم بیش از 31 درصد است و با آنچه که نرخ تورم به صورت رسمی و توسط مراجع دولتی اعلام می‌شود اختلاف بسیار دارد.

خدایی ادامه داد: البته همین نرخ تورم 31 درصدی هم در برخی ایام به دلیل خرید کارگران از بازار آزاد افزایش می‌یابد که باید هرچه سریعتر دولت اقدام اساسی را انجام دهد.

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: در توافقی که با دولت و نماینده کارفرمایان داشتیم نرخ سبد معیشت رقم 3 میلیون و 490 هزار تومان بود ولی به نظر بنده و با توجه به افزایش قیمت‌ها که در هفته‌های اخیر صورت گرفته است، نرخ سبد معیشت باید 4 میلیون و 85 هزار تومان محاسبه شود.

انتهای پیام/4076



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیس