مربی خارجی مقطعی برای بوکس‌ می‌آوریم


مربی خارجی مقطعی برای بوکس‌ می‌آوریم

رئیس فدراسیون بوکس گفت: مسئولیت مدیریت سازمان تیم‌های ملی را به یکی از اعضای شورای فنی تفویض می‌کنم.

حسین ثوری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره نخستین جلسه شورای فنی بوکس گفت: اولین جلسه شورای فنی با حضور افراد تحصیل‌کرده و فنی بوکس برگزار شد و خوشبختانه خروجی خوبی هم داشت. تمامی افرادی که در این جلسه حضور داشتند همگی از صاحبان اندیشه در حوزه فنی بوکس هستند. ما در این جلسه بحث ناکامی بو‌کسورها را در جاکارتا و مجارستان بررسی کردیم و خروجی این جلسه این شد که در بحث مربیان یک بازآموزی جدیدی داشته باشیم. البته ما در مورد ابقای احدی هم در این جلسه تصمیم‌گیری کردیم و قرار بر این شد که این مربی تا المپیک 2020 توکیو در تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: طبق تصمیماتی که در شورای فنی گرفته شد قرار بر این است که مربی طراز اولی را به ایران بیاوریم تا کار آموزش به مربیان را برعهده بگیرد. مربیان سه کشور روسیه، ازبکستان و کوبا را مدنظر قرار داده‌ایم و در حال رایزنی با آنها هستیم و هر کدام که رزومه بهتری داشته باشند به ایران می‌آوریم.

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به اینکه گرانی ارز برای جذب مربی آنها را با مشکل روبه‌رو نکرده است، خاطرنشان کرد: بدون‌شک این آشفته بازار گرانی ارز ما را هم دچار مشکل کرده است، مربی که سال گذشته قیمتش دو هزار دلار بود ماهیانه هفت الی هشت میلیون دستمزد می‌گرفت، اما حالا همان مربی اگر بخواهد به ایران بیاید باید ماهی 30 میلیون به او دستمزد بدهیم، طبیعی است که در این شرایط نه تنها ما بلکه همه فدراسیون‌ها دچار مشکل می‌شوند. به همین خاطر ما تصمیم گرفته‌ایم که مربی که برای آموزش مربیان به کار می‌گیریم به صورت موقتی باشد، به این صورت که مقطعی به ایران رفت و آمد کند و هر زمانی که حضور دارد به او حقوق پرداخت کنیم. در این شرایط فکر می‌کنم بهترین تصمیم همین باشد. در حال حاضر ما در مرحله رایزنی با مربیان هستیم و باید ببینیم مطالبه آنها چقدر است و در این شرایط آیا می‌توانیم بحث حضور دائمی آنها را فراهم کنیم یا خیر.

ثوری در پاسخ به اینکه با مشکلات ارزی که به وجود آمده بحث اعزام به رقابت‌ها و تورنمنت‌های بین‌المللی در بوکس چطور پیش می‌رود، اظهار کرد: ما از ابتدای سال برنامه‌مان این بود که به جای اینکه تیم‌هایمان را به کشورهای خارج اعزام کنیم، آنها را به ایران بیاوریم تا به اقتصاد کشور کمک کنیم و ارزآوری داشته باشیم. خدا را شکر این برنامه را پیش گرفته‌ایم و برنامه‌های خوبی هم برای آن پیش‌رو داریم.

رئیس فدراسیون بوکس در پایان در پاسخ به اینکه با وجود مشغله‌‌کاری زیادی مسئولیت مدیریت سازمان تیم‌های ملی باعث نمی‌شود از برنامه‌هایش عقب بیافتد، گفت: نه من چند وقت دیگر این مسئولیت را به یکی از اعضای شورای فنی بوکس تفویض اختیار می‌کنم.

انتهای پیام/4057/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیام بارسا به رئال: قهرمانی‌تان مبارک