آشنایی با خودروی نظامی تاکتیکی سبک کیا


کیا را اکثراً به خاطر ساخت خودروهای جذاب و خوش قیمت می‌شناسند اما این...
کیا را اکثراً به خاطر ساخت خودروهای جذاب و خوش قیمت می‌شناسند اما این خودروساز در وطن خود یعنی کره‌ی جنوبی همه نوع خودرویی را ساخته که آمریکایی‌ها هرگز آن‌ها را ندیده‌اند. یکی از آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. مدل موردبحث خودروی تاکتیکی سبک کیا نام داشته که به اختصار KLTV نامیده می‌شود.... نوشته آشنایی با خودروی نظامی تاکتیکی سبک کیا...

کیا را اکثراً به خاطر ساخت خودروهای جذاب و خوش قیمت می‌شناسند اما این خودروساز در وطن خود یعنی کره‌ی جنوبی همه نوع خودرویی را ساخته که آمریکایی‌ها هرگز آن‌ها را ندیده‌اند. یکی از آن‌ها را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

آشنایی با خودروی نظامی تاکتیکی سبک کیا
مدل موردبحث خودروی تاکتیکی سبک کیا نام داشته که به اختصار KLTV نامیده می‌شود. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید این خودرو بیش از آنکه به اسپورتیج، سورنتو و یا حتی تلوراید جدید شباهت داشته باشد به خودروی نظامی AM جنرال هاموی شبیه است.

آشنایی با خودروی نظامی تاکتیکی سبک کیا
این خودرو هم‌اکنون در سومین نسل خود بوده و بدواً برای کاربردهای نظامی تولید شده است. همانند هاموی ابتدایی، KLTV بر روی پلتفرمی مدولار ساخته شده که اجازه‌ی استفاده از پیکربندی‌های متنوع روی دو نوع فاصله بین محوری را می‌دهد؛ بنابراین مقامات نظامی می‌توانند از این خودرو بر مبنای نیازهای خود استفاده کنند. ظرفیت بار این خودرو نیز به هفت تن می‌رسد.

آشنایی با خودروی نظامی تاکتیکی سبک کیا
KLTV صرف‌نظر از نوع بدنه و پیکربندی با پیشرانه‌ی توربودیزلی به حرکت درمی‌آید که قدرت 225 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری دارد. این نیرو از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. این خودروی تاکتیکی از شیب‌های حداکثر 60 درجه می‌تواند بالاتر رود و نسخه‌ی نظامی فرماندهی آن نیز قابلیت غوطه‌وری مناسبی در آب دارد.

آشنایی با خودروی نظامی تاکتیکی سبک کیا
همانند هاموی، خودروی کیا نیز می‌توانند هر کاری را انجام دهد، از انتقال نظامیان گرفته تا حمل تجهیزات و…

آشنایی با خودروی نظامی تاکتیکی سبک کیا
البته KLTV تنها خودرو از این نوع نیست زیرا ایویکوی ایتالیا نیز که زمانی زیر چتر حمایتی فیات قرار داشت خودرویی با نام مولتی رول سبک یا LMV می‌سازد. کمپانی اسپانیایی URO نیز خودروی VAMTAC را ارائه می‌کند درحالی‌که گاز روسیه نیز خودروی Tigr را ساخته است.


حتی لامبورگینی نیز در سال‌های نه چندان دور با خودروی LM002 وارد این حوزه شد و تویوتا نیز خودرویی مشابه با نام مگا کروزر ساخت. اگرچه هاموی AM جنرال شناخته‌شده‌ترین و شاید کاراترین خودرو از این دست باشد اما تنها گزینه برای استفاده‌کنندگان از چنین خودروهای نظامی چندمنظوره نیست.
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید