استعفای ناگهانی مدیر مدرسه شهید حقانی بندرعباس و نگرانی دانش‌آموزان و اولیاء+فیلم


استعفای ناگهانی مدیر مدرسه شهید حقانی بندرعباس و نگرانی دانش‌آموزان و اولیاء+فیلم

در زمان ورود به مدرسه پسرانه شهید حقانی بندرعباس بر سر در آن تصاویر و عکس‌های افتخارآفرینان استان هرمزگان که از فارغ‌التحصیلان این مدرسه نیز نصب‌شده است، تابلویی چشم‌نواز و غرورآفرین دست رنج تلاش عده‌ای از جمله مدیریت در رأس این مجموعه و در مراحل بعدتر دبیران خبره والدین همراه وجود دارد.

‌به گزارش ایسنا، دبیرستان استعدادهای درخشان شهید حقانی درست در زمان اوج خود، باخبر استعفای مدیریت خود مات و مبهوت مانده است.

والدین و دانش‌آموزان این مدرسه به هر دری که می‌زنند به نتیجه نمی‌رسند و در نهایت دست به دامن رسانه خبری شده‌اند تا خواسته‌ی خود را به گوش مسئولان استان و حتی کشور برسانند.

یکی از والدین در این رابطه گفت: اخیراً خبر استعفای نا به هنگام مدیریت این مدرسه موجی از نگرانی و ناراحتی را به میان دانش‌آموزان والدین آنان تزریق کرده است.

تاج‌گذاری در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: آقای "حسین نقوی" راهنما و مشاور دانش‌آموزان نخبه این مدرسه مدت 8 سال از عمر خود را پس از گذراندن دوره‌ی آموزگاری خود، بر روی صندلی مدیریت این مجموعه نشست و آن را به نقطه اوج رساند.

وی افزود: حدود 400 دانش‌آموز مستعد این مدرسه در ابتدای سال تحصیلی باخبر استعفای مدیر مدرسه‌شان مواجه شده‌اند که انتشار چنین خبری سبب ناراحتی و بعضاً حتی گریه آنان و خانواده‌هایشان نیز شده است.

تاج‌گذاری با بیان اینکه نقوی پدر معنوی فرزندان ما است، اظهار کرد: افت تحصیلی فرزندان ما، اضطراب و استرس به دلیل عدم حضور وی در مدرسه از مشکلاتی است که طی این چند روز در پی عدم حضور آقای نقوی اتفاق افتاده است.

وی در پایان گفت: ما دلیل استعفای ایشان را نمی‌دانیم اما از تمام مسئولان مربوطه، وزیر آموزش‌وپرورش، ریاست محترم سمپاد کشور، استاندار هرمزگان و مدیرکل آموزش‌وپرورش تقاضا داریم که با تصمیم وی مخالفت کنند و او را به این مدرسه بازگردانند.

یکی دیگر از والدین نیز بیان کرد: طی پیگیری‌های صورت گرفته از آموزش‌وپرورش گفته شد که باید شخص آقای نقوی را برای ادامه فعالیت وی در این مجموعه راضی نماییم اما چنین جوابی برایمان قانع‌کننده نبوده است چرا که وی تمام زندگی خود را وقف دانش‌آموزان مدرسه‌اش کرده است و از هیچ کمکی چه از نظر مالی و رفاهی چه از نظر حمایتی و روحی دریغ نکرده است، سؤال ما این است که چرا تنها در دو سال باقی‌مانده تا زمان بازنشستگی‌شان آن‌هم باوجود علاقه و تعهد کاری باید استعفا دهند؟

وی افزود: ما والدین دانش‌آموزان در هیچ مرحله‌ای وی را تنها نگذاشته‌ایم و هرکس به‌نوبت خود و در حد توانش برای آینده فرزندان این مجموعه تلاش کرده است و قدردان چنین فرد مسئولیت‌پذیر و دلسوزی هستیم و می‌خواهیم ایشان بازگردد و در نهایت از مسئولان تقاضا داریم از استعفای ایشان جلوگیری کنند.

یکی از دانش‌آموزان نیز در این رابطه افزود: وضعیت این مجموعه آموزشی قبل از ورود آقای نقوی به آن و پس از ورودشان به‌عنوان مدیر بسیار تغییر کرده است، به عبارتی از فرش به عرش رسیده است.

وی بیان کرد: وضعیت پیشرفت کنونی مدرسه به‌گونه‌ای است که اعضای المپیادی آسیا از دانش‌آموزان پرورش‌یافته‌ی این مدرسه آن‌هم در زمان مدیریت آقای نقوی بوده‌اند. به عبارتی آنان دست‌پرورده‌ی وی هستند.

این دانش‌آموز با اشاره به این‌که سال گذشته تعداد 15 نفر قبولی در رشته پزشکی داشته‌ایم، عنوان کرد: بدون حضور آقای نقوی در این مجموعه آموزشی این اتفاقات و این موفقیت‌ها به‌هیچ‌وجه تکرار نخواهد شد. وی از جان و مال خود برای دانش‌آموزان این مدرسه گذشته است و زندگی خود را وقف این مجموعه کرده است.

وی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان در مقاطع کشوری و حتی بالاتر از آن نیز به موفقیت رسیده‌اند و از نخبگان این کشور می‌باشند.

دارنده مدال طلای نهمین دوره مسابقات المپیاد دانش‌آموزی نانوی کشور نیز در خصوص استعفای مدیر مدرسه‌شان با بیان این مطلب که قبل از بیان گلایه و ابراز ناراحتی خود در خصوص این موضوع از زحمات ایشان تشکر و قدردانی می‌کنیم، افزود: آقای نقوی به‌عنوان یک مدیر نخبه، باید بازگردد تا هم قوت قلبی برای ما و هم امید و دلگرمی به خانواده‌هایمان بازگردد.

ابوالفضل باقرزاده همایی افزود: کلمه به کلمه، جمله به جمله صحبت‌های ایشان برای ما امیدبخش بوده است و مانند بمبی از انرژی مثبت در ذهن و روان ما اثر می‌کند.

وی در پایان گفت: دلیل تصمیم ایشان اصلاً برای ما دانش‌آموزان مهم نیست و تنها خواسته ما این است، که مدیر دبیرستان بازگردد.

دانش‌آموز دیگری نیز در این رابطه افزود: یکسال است که از قشم به بندرعباس آمده‌ام و به‌دور از خانواده در حال تحصیل و زندگی هستم. آقای نقوی در مدت این‌یک سال در تمام لحظات به من کمک کرده‌ و مشاوره‌های ایشان مانند سایر دانش‌آموزان شامل حال من نیز بوده است.

وی افزود: متأسفانه در پی استعفای وی خبر استعفای چند دبیر نیز به گوشمان رسیده است و عده‌ای از والدین نمی‌خواهند در نبود ایشان فرزندانشان در این مکان به تحصیلات خود ادامه دهند.

این دانش‌آموز در پایان گفت: من نیز مانند سایر دوستانم خواهان برگشتن مدیر مدرسه‌مان هستم زیرا پذیرش فرد دیگری به‌عنوان مدیر برایمان بسیار دشوار است.

به گزارش ایسنا، دبیرستان پسرانه استعدادهای درخشان شهید حقانی با مدیریت 8ساله "حسین نقوی" در سال گذشته با خروجی 15 نفر پزشکی و تعداد زیادی قبولی در رشته‌های مهندسی و یک رتبه ی تک‌رقمی از افتخارات استان هرمزگان است.

تهیه و تنظیم از: اسما سارنگی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس

‌انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر در قشم با اعتبار 698 میلیارد ریالی