گردشگری اصفهان باید دیجیتالی شود


گردشگری اصفهان باید دیجیتالی شود

اصفهان- ایرنا- رییس هیات مدیره مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: صرفا از یک نرم افزار آنلاین جهت امکان اسکان نمی توان استفاده کرد بلکه باید صنعت گردشگری این استان به سمت دیجیتالی شدن پیش رود.

به گزارش ایرنا، امیرمسعود لوافان روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی گردشگری که با حضور فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی در سالن همایش های هتل آسمان برگزار شد، افزود: متاسفانه در حال حاضر از گردشگری الکترونیک بی بهره ایم و در حالی که کشورهای پیشرفته کارهای خود را با سامانه الکترونیک پیش می برند.
وی اضافه کرد: تجارت جهانی کنونی از طریق سامانه الکترونیک پیش می رود و برای به روز شدن و دست یابی به اطلاعات جامع و کامل باید به سمت دیجیتالی شدن پیش برویم.
رییس هیات مدیره مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهار داشت: گردشگری باید محور توسعه باشد و به عنوان صنعت دانش محور شناخته شود.
وی با بیان اینکه معتقدم صنعت گردشگری جز دانش محوری راه به جایی نخواهد برد، افزود: سطحی برخورد کردن با گردشگری، توسعه ای در این صنعت به وجود نخواهد آورد.
لوافان با اشاره به مشکلات جامعه هتلداران و مهمانپذیران استان اصفهان گفت: هزینه آب و برق و گاز، مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده و عدم ارائه تسهیلات و بیمه های تامین اجتماعی، نبود نقشه راه برای صنعت گردشگری، ایجاد خانه مسافر و بومگردی در شهر و کلید به دستان خانه های استیجاری از جمله مشکلات این بخش است .

** صنعت گردشگری راهگشای مشکلات کشور است
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان نیز گفت: اگر گردشگری به معنای واقعی محور توسعه قرار گیرد راهگشای مشکلات کشور خواهد شد.
محسن یارمحمدیان بیان کرد: اگر عده ای هنوز به ضرورت توسعه صنعت گردشگری واقف نیستند و اندک افرادی این توسعه را مغایر با نظام و انقلاب می دانند باید گفت این تصور اشتباهی است زیرا ابزاری بهتر از توسعه گردشگری برای صدور آرمان های انقلاب نداریم.
وی با بیان اینکه جوسازی های اخیر علیه کشورمان با توسعه گردشگری از بین می رود، خاطرنشان کرد: مسافران خارجی به این نتیجه رسیده و اعتراف می کنند که اطلاعات غلط درباره ایران دریافت کرده اند و ایران آنگونه که تصور می کردند، نیست.
معاون گردشگری اداره کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: متاسفانه کشور ما گردشگری را به عنوان پروژه تعریف نکرده است و تنها شعار و تدوین سند چشم انداز کافی نیست و برای موفقیت در گردشگری نیازمند نگاه همه جانبه هستیم.
به گزارش ایرنا، از سال 1980 سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز 27 سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. هدف از گرامیداشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در خصوص نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش ‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.
شعار امسال سازمان جهانی گردشگری 'گردشگری تغییر ماهیت به سمت الکترونیکی' است.
همچنین در حاشیه آیین بزرگداشت روز جهانی گردشگری سامانه میدان مجازی عرضه خدمات گردشگری شبکه گردشگری مسافریار با حضور حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس و فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان رونمایی شد.
9913/ 2093


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کتاب «همیشه مربی» درباره سیره تربیتی شهید محمد عبدی چاپ شد