دولت شکایت خود از فرد خاطی در انتخابات ریاست جمهوری را پس گرفت


دولت شکایت خود از فرد خاطی در انتخابات ریاست جمهوری را پس گرفت

تهران- ایرنا- معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: دولت شکایت خود از فردی که در دوره انتخابات اخیر ریاست جمهوری مطالبی خلاف واقع علیه رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت منتشر کرده بود، با وجود تایید مجرمانه بودن عمل انجام شده، پس گرفت.

به گزارش ایرنا از معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، علی اکبر گرجی ازندریانی روز دوشنبه درباره استرداد این شکایت، افزود: پیرو درخواست این شهروند دانشجو (فرد خاطی) در آذرشهر که در دوره انتخابات ریاست جمهوری مطالب خلاف واقع را به ریاست جمهوری نسبت داده و فرمانداری آذرشهر نیز از این فرد شکایت کرده بود، معاونت حقوقی موضوع را بررسی کرد.
وی ادامه داد: نظر کارشناسان معاونت حقوقی این بود که مطالب طرح شده از سوی فرد خاطی متضمن وصف مجرمانه است اما پس از صدور کیفرخواست، با پیگیری معاونت حقوقی و به جهت شرایط خاص فرد یادشده، شکایت دولت از وی مسترد شد.
گرجی اظهار داشت: اگر چه در این پرونده از حدود قانونی و شرعی آزادی بیان تعدی شده بود اما به واسطه سیاست های ریاست جمهوری مبنی بر ایجاد همدلی، تعمیق همبستگی، بهره گیری از تمام توان کشور به منظور گذر از شرایط حساس کنونی و مدارا با مخالفان سیاسی از فرمانداری آذرشهر خواسته شد که شکایت طرح شده علیه این شهروند مسترد شود.
دانشیار حقوق عمومی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: آزادی یکی از حق های درج شده شهروندان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است اما این حق نیز مانند دیگر حقوق، محدودیت هایی دارد که عدم توهین و ممنوعیت انتشار مطالب خلاف واقع از این دسته است.
گرجی گفت: امیدواریم فرد خاطی متنبه شده باشد زیرا دولت تدبیر و امید هدفی جز گام نهادن در مسیر انقلاب اسلامی، خدمت به ملت شریف ایران و اعتلای جایگاه ایران عزیز اسلامی ندارد.
اجتمام*3229*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار