افزایش افراد سالمند مجهول الهویه


افزایش افراد سالمند مجهول الهویه

بیات‌نژاد گفت: هم اکنون در سازمان بهزیستی سالمندان زیادی مراجعه می کنند که از هویت آنها اطلاع دقیقی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «داریوش بیات نژاد» در نشست روز جهانی سالمند با بیان اینکه مجموعه پدیده های اجتماعی که به وجود آمده و هم اکنون شاهد آن هستیم به علت ناکارآمدی نهادهایی است که فعالیت خود را به صورت درست و کاملی انجام نداده اند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه مناسب سازی جامعه برای تک تک افراد جامعه لازم است، گفت: نیازمندی جامعه فقط مربوط به معلولان و سالمندان نیست هرچند باید در رسیدگی به نیازهای آنان اهتمام ویژه ای داشت.

بیات نژاد با بیان اینکه آمارها بیانگر این است که در سال 2050 از هر سه ایرانی یک نفر سالمند خواهیم داشت، گفت: باید از هم اکنون به فکر سلامت روحی و جسمی افراد باشیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون در سازمان بهزیستی استان تهران 650 هزار نفر مورد حمایت قرار دارند و از ما ارایه خدمات می گیرند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که روز به روز به تعداد سالمندان مجهول الهویه در جامعه افزوده می شود.

وی با بیان اینکه در استان تهران ما با فقر در حوزه ارایه خدمات روبرو هستیم، گفت: هم اکنون بخشی از جغرافیای شهر تهران هیچ یک از خدمات سازمان بهزیستی را دریافت نمی کنند و بیشتر خدمات در مناطق برخوردار ارایه می شود ولی اولویت ما در ارایه خدمت به مناطق کم برخوردار تهران اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بهزیستی با ارایه خدمت خود به سالمندان و خانواده آنها در دستور کار قرار دارد، گفت: تشخیص و مداخله بهنگام از دیگر برنامه های سازمان بهزیستی است تا از پیامدهای منفی سالمندی جلوگیری نماید.

پایان پیام/55


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای نامه به دفتر رهبری درباره واکسن HPV