زندگی نامه شهید محمدجعفرنژاد


زندگی نامه شهید محمدجعفرنژاد

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید محمدجعفرنژاد یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهید محمدجعفرنژاد

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمدجعفرنژاد یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهید محمدجعفرنژاد سال ۱۳۳۲ متولد شد. پدر وی کارگری ساده وکم درامد و دارای سه فرزند بود وی در هفت سالگی در دبستان نقیبی خوی تحصیلات ابتدایی را شروع و تا کلاس ششم ابتدایی درس خواند و سپس به علت عدم بضاعت پدرترک تحصیل نمود.
برای حفظ و حراست زندگی خانواده اش که تحت تکفل خود داشت به کارگری پرداخت و در ۱۸ سالگی به تهران رفت و در ژاندارمری استخدام شد. دوره اموزش نظام را در پادگان نوده در مدت ۱۶ ماه به پایان رسانید و سپس با اخذ درجه گروهبان سومی به ناحیه ژاندرمری خوزستان اعزام شد و در گروهان موسیان، پاسگاه سمیده که جز و پاسگاه‌های مرزی ایران و عراق میباشد، بمدت سه سال انجام وظیفه نمود و در سال ۵۴ در همان پاسگاه واقع در نوار مرزی جنوب با مزدوران عراقی درگیر شد و با داشتن جراحات بیشتر در بیمارستان دزفول بستری و بعد از التیام جراحات دوباره در پاسگاه عین خوش به خدمت و حراست از مرزبوم کشور پرداخت.
در سال ۵۶ از خوزستان به ناحیه ژاندارمری تبریز، پادگان مشکین شهر منتقل و در سال ۵۹ جهت ماموریت به مناطق کردستان رفت. در اواخر شهریور ماه سال ۵۹ داوطلب به خوزستان رفت و در جنگ تحمیلی شرکت کرد و درهنگ سوسنگرد، گروهان بستان با بعثی‌های عراقی جنگید و پس از چند روزبرای رساندن مهمات عازم اهواز شد تا به همسنگران خود مهمات برساند، در موقع مراجعت ما بین سوسنگرد و بستان در باران گلوله‌های توپ و خمپاره بعثیان کامیون حامل مهمات هدف گلوله قرار گرفت و منفجر شد و شهید محمد جعفر محمد نژاد همراه با هفت نفر از همرزمان خود در تاریخ ۵۹/۰۹/۱۹ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید محمدجعفرنژاد


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)