از گواهی نامه پایان تحصیلات تا گواهی نامه صلاحیت تدریس


از گواهی نامه پایان تحصیلات تا گواهی نامه صلاحیت تدریس

گواهی نامه پایان تحصیلات، مدرک رسمی و تایید شده ای است که در پایان هر دوره آموزشی از سوی مراجع قانونی و ذی صلاح به افراد اعطا می‎شود. ]]>

از گواهی نامه پایان تحصیلات تا گواهی نامه صلاحیت تدریس
گواهی نامه پایان تحصیلات، مدرک رسمی و تایید شده ای است که در پایان هر دوره آموزشی از سوی مراجع قانونی و ذی صلاح به افراد اعطا می‎شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
از گواهی نامه پایان تحصیلات تا گواهی نامه صلاحیت تدریس
در واژه‌ شناسی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف واژه گواهی‌ نامه(Certificate) آمده است: هر نوشته و مدرکی که برای اعتبار بخشیدن به تخصص توانایی افراد در انجام کاری یا گذراندن دوره‌ ای در یک حوزه مشخص در نظر گرفته می‎شود. بنابراین گواهی‌ نامه‌ ای که به یک فرد اعطا می‎شود، بیانگر کیفیت، حوزه و نوع تخصص اوست.
ورقه‌ ای که در پایان دوره تحصیلی به محصلین داده می ‎شود، پایان نامه تحصیلی، نامه‌ ای که در آن یک یا چند شخص گواهی خود را نویسند، شهادت نامه، تصدیق نامه، اجازه نامه برای انجام دادن هر نوع کار یا پیشه ای، جواز رانندگی ماشین.

گواهی‌نامه اختراع/Invention Certificate: گواهی‌ نامه‌ ای که به فرد یا سازمانی داده می ‎شود تا از حقوق مربوط به اختراع یا اکتشاف خود بهره‌ مند شود.

نوعی گواهی‌ نامه برای نوآوری یا ابداع، ثبت اختراع.
گواهی‌ نامه دوره آموزشی/Training Corse Certificate: مدرک یا تاییدیه‌ ای که پس از طی دوره‌ های آموزشی، کسب معلومات و مهارت‌ های لازم اخذ، نمره قبولی و موفقیت در آزمون‌ها‏ی مربوط از طرف آموزشگاه به نام هر یک از شرکت کنندگان صادر می‎شود.

گواهی‌ نامه آموزش
گواهی‌ نامه پایان تحصیلات/Graduation Certificate: مدرک رسمی و تایید شده‌ ای که در پایان هر دوره آموزشی از سوی مراجع قانونی و ذی‌ صلاح به افرادی اعطا می‎شود که حد معینی از دانش یا مهارت را کسب کرده و با شرکت در آزمون‌ های پایانی، موفق به اخذ حد قابل قبولی از نتایج شده باشند.

گواهی‌ نامه پایان دوره/Certificate of Completion: مدرکی که در پایان هر دوره از فعالیت‌ های مشخص، به‌ویژه دوره آموزشی، از سوی مراجع قانونی به افرادی اعطا می‎شود که در آن دوره شرکت کرده و حد معینی از فعالیت‌ های مربوط را انجام داده باشند.

گواهی‌ نامه دوره مهارت/Skill Certificate: نوعی از گواهی‌ نامه صلاحیت و عنوان اختصاری گواهی‌ نامه مهارت است که بر اساس ضوابط ارزشیابی مهارت کارآموزان و نیروی کار و پس از اخذ آزمون مهارت علمی و عملی توسط سازمان ذی‎ ربط، صادر و به آنان اعطا می‎شود.

گواهی‌ نامه صلاحیت پیمانکاری/Contractor Qualification Certificat: مدرکی که بر اساس مقرّرات و آیین‌ نامه مربوط و به اِزای احراز شرایط لازم، از سوی سازمان مدیریّت و برنامه‌ ریزی کشور برای فعالیت پیمانکاری در چارچوب کاربرد آیین‌ نامه صادر و طی ترتیبات مقرر در آیین‌ نامه، اصلاح و تمدید می‎شود.

گواهی‌ نامه صلاحیت تدریس/Teaching Qualification Certificate: نوعی گواهی‌ نامه که بر اساس مقرّرات و آیین‌نامه تشخیص صلاحیت و طی مراحل مختلف، به‌ منظور اعلام صلاحیت تدریس و فعالیت‌ های آموزشی و پرورشی در مدارس، از سوی آموزش‌ و‌ پرورش یا سازمان ذی‌ ربط صادر می‎شود و بدون آن انجام کارهای علمی و آموزشی در مدارس مجاز و امکان ‎پذیر نخواهد بود.

گواهی‌ نامه صلاحیت مشاور/Consultancy Certificate: مدرکی که بر اساس مقرّرات آیین‌ نامه تشخیص صلاحیت، به‌ منظور اعلام صلاحیت مشاور از سوی سازمان ذی‌ ربط و معتبر برای ارائه خدمات مشاوره‌ ای صادر می‎شود و بدون این گواهی‌ نامه امکان انجام فعالیت‌ های مشاوره‌ ای وجود ندارد.

گواهی‌ نامه مدیریّت/Management Certificate: هر نوشته و مدرکی که برای اعتبار بخشیدن به تخصص افراد در حوزه مدیریت در نظرگرفته شده باشد.

گواهی‌ نامه معلّم/Teacher Certificate: گواهی‌ نامه صلاحیت تدریس

گواهی‌ نامه موقت/Temporary Certificate: مدرکی که بر اساس مقرّرات آیین‌ نامه مربوط، برای انجام کار خاصی یا ارائه خدماتی از سوی سازمان ذی ‎ربط، برای مدت زمان محدود صادر می ‎شود و پس از پایان مهلت معین شده از اعتبار ساقط می‌ شود.

گواهى امضا/Signing Certificate: تایید امضای ذیل سند عادى در دفترخانه اسناد رسمی؛ چنین سندى عادى است و نمی‌ توان طبق آن اجرائیه صادر کرد.

تایید صحت امضا
گواهى انجام کار/Approval of Work/Activity: تاییدیه حاکى از نوع، تاریخ شروع و پایان کار که فردی آن را انجام داده است؛ این گواهی معمولاً از طرف مقام یا مرجعی صادر می‎شود که این کار براى او و تحت نظر او انجام شده است.

مطالب مرتبط:
روش های تدریس
معلم و تدریس
ضرورت روش های فعال تدریس

منبع: خبرگزاری فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر