اولویت ما بهره‌برداری به‌موقع از پروژه‌های صنعت گاز است


اولویت ما بهره‌برداری به‌موقع از پروژه‌های صنعت گاز است

بهره‌برداری از پروژه‌های کلان در زمان تعریف شده از جمله اولویت‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز به‌منظور کاهش هزینه‌ها و اقتصادی‌تر شدن پروژه‌هاست.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به نهبندان، عبدالرضا ابوالحسینی، مجری طرح خط هفتم و یازدهم سراسری، امروز (شنبه، 14 مهرماه) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌‎های توسعه‌ای صنعت گاز استان خراسان جنوبی که با حضور محمدمهدی مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد صنعت گاز، مدیران و مسئولان محلی برگزار شد، گفت: خط لوله انتقال گاز سربیشه - نهبندان به طول تقریبی 127 کیلومتر و به قطر 12 اینچ در استان خراسان جنوبی واقع شده و به لحاظ شاخص‌های زمان، هزینه و کیفیت اجرا، یکی از موفق‌ترین پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران است.

وی افزود: اجرای این پروژه برای مدت زمان 18 ماه مصوب شد که همگرایی و تفکر گروهی عوامل دست‌درکار، اعم از کارفرما، پیمانکار و مشاور سبب شد پروژه در کمتر از 11 ماه به پایان برسد. با این دستاورد، الگوی جدیدی در ارتقای کیفیت زمانی پروژه‌ها در شرکت ملی گاز ایران ارائه شد.

مجری طرح خط هفتم و یازدهم سراسری اظهار کرد: برنامه‌ریزی پروژه به نحوی انجام شد که در هر لحظه میزان پیشرفت پروژه رصد و هر زمان پیمانکار با کمبود نیروی فنی مواجه می‌شد، نیروهای متخصص طرح، از دیگر پروژه‌ها به یاری می‌آمدند و با تجربه بالای خود به رفع موانع و روند تکمیل پروژه شتاب می‌بخشیدند.

ابوالحسینی تاکید کرد: این پروژه با توجه به رعایت دقیق اصول ایمنی، بدون کوچک‌ترین حادثه و با شایسته‌ترین کیفیت پایان یافت، به گونه‌ای که همزمان با تزریق گاز، آماده تحویل موقت به بهره‌بردار شد.

به گفته وی، خط انتقال گاز سربیشه - نهبندان شامل سه ایستگاه حفاظت کاتدیک، پنج ایستگاه شیر بین راهی، ایستگاه‌های فرستنده و گیرنده و یک ایستگاه تقلیل فشار گاز به همراه یک ایستگاه انشعاب برای شهر شوسف است.

مجری طرح خط هفتم و یازدهم سراسری افزود: در این پروژه حدود 450 هزار مترمکعب خاکبرداری و 155 هزار مترمکعب حفاری کانال اجرا شد، همچنین از 11 هزار شاخه لوله 12 اینچ استفاده شده که همه اقلام مورد نیاز از کارخانه‌های سازنده داخلی تامین شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیش از 200 پروژه مهم و اساسی صنعت گاز در حال اجراست