مدیر طراحی جگوار آقای یان کالوم اخیراً گفته برنامهای برای جایگزینی اف تایپ در سریعترین زمان ممکن وجود ندارد اما مجله خودرو اخیراً گزارش داده این خودرو احتمالاً در سال 2020 عرضه خواهد شد.
اگرچه شایعات فراوانی درباره نسل آتی اف تایپ وجود داشته اما جدیدترین خبرها نشان میدهند این خودرو همچنان پیشرانه جلو باقی خواهد ماند. اگرچه اخبار زیادی درباره استفاده از طراحی پیشرانه وسط اف تایپ جدید منتشر شده بود اما مجله خودرو میگوید این موضوع اصلاً به اف تایپ ربطی ندارد.
گفته میشود اف تایپ 2020 از ساختار آلومینیومی بهروز شدهای استفاده خواهد کرد که ظاهراً D7b اوولوشن نام دارد. جزئیات زیادی در دست نیست اما این پلتفرم میتواند سبکتر از معماری بکار رفته در نسل فعلی اف تایپ باشد.
این کاهش وزن میتواند احساسبرانگیز باشد زیرا اف تایپ 2020 ظاهراً ابعاد بزرگتری در مقایسه با نسل کنونی خواهد داشت. هنوز چیزی بهصورت رسمی تأیید نشده اما به گفتهی مجلهی خودرو، نسل بعدی اف تایپ خودرویی 2+2 خواهد بود و پورشه 911 را هدف قرار خواهد داد. علیرغم وجود سقفی برای 4 نفر، به نظر میرسد صندلیهای عقب نسبتاً کوچک خواهند بود و برای سفرهای کوتاه به کار خواهند آمد.
انتظار میرود قدرت نسخههای کوپه و کانورتیبل اف تایپ جدید از پیشرانههای گوناگونی از جمله یک نسخه 4 سیلندر انجینیوم تأمین شود. شاید جالبترین خبر درباره اف تایپ جدید استفاده از پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی ساخت بامو باشد. ادعا شده این پیشرانه جایگزین نمونه 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار جگوار میشود و 560 اسب بخار قدرت دارد.
انتظار میرود پیشرانهی بامو نهایتاً به دیگر محصولات جگوار لندروور هم راه یابد. اشارهای به این خودروها نشده اما شاید قلب آهنین باواریایی ها در نسل بعدی رنجروور اسپورت و جگوار XJ بتپد.
شایعات منتشر شده دربارهی پیشرانهی بامو بسیار جالب هستند زیرا قبلاً گفته شده بود جگوار پیشرانههای 8 سیلندر را بازنشسته خواهد کرد. البته این خبرها هم با اندکی اغراق منتشر شدهاند.