مرسدس S کلاس 2020 با توپ پر می‌آید!


مرسدس S کلاس 2020 با توپ پر می‌آید!

خودروهای کاملاً خودران هنوز راه نسبتاً زیادی در پیش دارند زیرا باید از تکنولوژی بهبود یافته سود ببرند و قوانین نیز برای حضور آن‌ها در جاده‌ها تغییر یابد. البته خودروسازان به آهستگی در حال هموار کردن این راه هستند و به همین منظور سیستم‌های نیمه خودران و کمک راننده‌ی متنوعی را معرفی کرده‌اند. این سیستم‌ها... نوشته مرسدس S کلاس 2020 با توپ پر...

خودروهای کاملاً خودران هنوز راه نسبتاً زیادی در پیش دارند زیرا باید از تکنولوژی بهبود یافته سود ببرند و قوانین نیز برای حضور آن‌ها در جاده‌ها تغییر یابد. البته خودروسازان به آهستگی در حال هموار کردن این راه هستند و به همین منظور سیستم‌های نیمه خودران و کمک راننده‌ی متنوعی را معرفی کرده‌اند. این سیستم‌ها نیازمند توجه کامل راننده به جاده هستند. همین الان سوپر کروز جنرال موتورز و سیستم اتوپایلوت تسلا نسخه‌های پیشرفته‌ی تکنولوژی خودران سطح 2 هستند. در این حالت سیستم می‌تواند خودرو را براند اما هنوز هم راننده باید به جاده توجه داشته باشد. البته خودروسازان در حال کار روی سیستم‌های خودران سطح 3 هم هستند که بنا به گفته‌ی اتوموتیونیوز، مرسدس بنز S کلاس جدید در سال 2020 از آن برخوردار خواهد بود.

مرسدس S کلاس 2020 با توپ پر می‌آید!
مدیرعامل آتی دایملر در خلال برگزاری نمایشگاه پاریس گفته است:

ما در حال ورود به مرحله سوم از تکنولوژی خودران بوده و در نسل آینده‌ی S کلاس از آن استفاده خواهیم کرد. این سیستم را خواهید توانست به صورت یک آپشن سفارش دهید و با توجه به گستردگی برند مرسدس می‌توان آن را سریعاً در سایر محصولات هم ارائه کرد.

مرسدس S کلاس 2020 با توپ پر می‌آید!
سیستم رانندگی خودران سطح 3 “اتوماسیون مشروط” نامیده می‌شود و در آن راننده می‌تواند چشم خود را از سطح جاده بردارد. البته راننده باید آماده‌ی به عهده گرفتن وظایف رانندگی در شرایط معین باشد. این تکنولوژی در شرایط ایده‌آل می‌تواند خودرو را رانده و محیط را برای تشخیص خطرات احتمالی بررسی کند. اگر مرسدس بتواند این سیستم را در S کلاس جدید نصب کند بنابراین ب‌ام‌و iNEXT را شکست خواهد داد. البته آئودی برای اولین بار این تکنولوژی را در نسل جدید A8 معرفی کرده است.

مرسدس S کلاس 2020 با توپ پر می‌آید!

مرسدس S کلاس 2020 با توپ پر می‌آید!
هنوز هم برخی مشکلات مربوط به قانون‌گذاری سر راه استفاده از این‌گونه تکنولوژی‌ها وجود دارد. سیستم‌های گوناگونی بین خودروسازان استفاده می‌شوند و قانون‌گذاران درباره ریسک‌های ایمنی این تکنولوژی‌ها نگران هستند. تصادفاتی که یک‌طرف یا دو طرف آن‌ها خودروهای خودران هستند معمولاً نتیجه‌ی نقص در عملکرد یا محدودیت سیستم نمی‌باشند بلکه عدم توجه راننده می‌تواند باعث حادثه شود. این سیستم‌ها پتانسیل ایجاد حمل‌ونقل امن‌تر را دارند. البته آن‌ها زمانی خوب کار می‌کنند که راننده‌ها با محدودیت‌هایشان آشنا باشند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی