پایان نامه های دانشجویی باید پاسخگوی نیازهای کشور باشند


پایان نامه های دانشجویی باید پاسخگوی نیازهای کشور باشند

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: پایان نامه های دانشجویان باید به سمت و سوی مسایل و نیازهای کشور سوق پیدا کنند تا اثربخش باشند.

به گزارش ایرنا، سید ابوالحسن نایینی روز چهارشنبه در ششمین نشست معاونان پژوهشی دانشگاه های منطقه چهار کشور که به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،افزود: باید تحقیقات خود را کاربردی کرده و از آنها برای حل مشکلات کشور بیشتر بهره بگیریم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت امور پژوهشی از سوی وزارت علوم می تواند عاملی برای رشد و شتاب بخشی به تحقیقات علمی در کشور شود.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: بار اصلی فعالیت های پژوهشی در دانشگاه ها بر عهده دانشجویان دوره دکتری است که می توان با ارایه برنامه های تشویقی به افزایش انگیزه آنها و سرعت بخشی به طرح های تحقیقاتی در کشور کمک کرد.
وی در ادامه بر افزایش و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه تاکید کرد و افزود: باید این موضوع به یکی از اولویت های دانشگاه های منطقه چهار تبدیل شود.
نایینی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از طرح های صنعتی استان ها بدون در نظر گرفتن شایستگی ها و ظرفیت های دانشگاه های استانی، به دانشگاه های خارج از استان واگذار می شوند و باید رفع این مشکل توسط معاونان پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.
نائینی در ادامه با انتقاد سطح بندی دانشگاه ها در وزارت علوم گفت: دانشگاه ها معمولا بر اساس فعالیت های علمی و پژوهشی نه سطح بندی بلکه رتبه بندی می شوند و این فرایند در وزارت علوم مورد پذیرش دانشگاه ها نیست.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) همچنین موضوع تامین ارز جهت فرصت های مطالعاتی اساتید و گروه های علمی دانشگاه ها را نیز مشکلی دیگر در دانشگاه ها دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه به لزوم انجام فرصت های مطالعاتی و شرکت اساتید در کارگاه های ببین المللی هرچه سریع تر این مشکل برطرف شود.
7388*3013


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این دایناسور بی‌دست‌ با آن صورت آش‌ولاش، از تی‌رکس هم خطرناک‌تر است / عکس