برخی مخالفت ها بادستاوردهای بین المللی دولت قدرت طلبانه وجناحی است


برخی مخالفت ها بادستاوردهای بین المللی دولت قدرت طلبانه وجناحی است

تهران - ایرنا -عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه مجلس و دولت با گنجاندن هفت شرط برای cft به همراه اقدامات دیگر راه سواستفاده طرف خارجی را بسته اند، گفت: جنس برخی مخالفت های داخلی قدرت طلبانه، رقابت جناحی، انحصارگرایانه و هم صدا با دشمنان است.

اردشیر نوریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره هم صدا و هم شکل شدن برخی مخالفت ها با دستاوردهای بین المللی در داخل و خارج، گفت: این بحث ساده و سطحی نیست و عوامل، ریشه و سابقه زیادی دارد.
نوریان با بیان اینکه مخالفت ها دلایل جامعه شناختی، سیاسی و ابعاد حقوقی و فنی دارد، اظهار داشت: کنوانسیون ها و قراردادها صرفا ملاک مخالفت آقایان نیست، وقتی هویت شناسی می کنیم، می بینیم کسانی که آن موقع مخالف برجام بودند، اکنون هم مخالف cft تقریبا با دلایل مشابه، هستند.
وی خاطر نشان کرد: وقتی طیفی از دیدگاه ها را کنار هم قرار می دهیم می بینیم یک طرف طیف افراطی موضوع را با یک نگاه جناحی و برای سازماندهی افکار عمومی علیه دولت تعریف می کند.
نماینده مردم شهر کرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طیف دیگر دوستان منتقد، دلسوز و همراه حاکمیت و دولت هستند که برداشت شان از معاهدات و کنوانسیون ها یک برداشت منتقدانه است، بین این گروه و گروه پیش گفته شده تفاوت وجود دارد.
نوریان تصریح کرد: مخالفان در خارج از کشور مثل آمریکا، اسراییل، سعودی ها، امارات و کشورهای مرتجع منطقه جنس مخالفتشان با مخالفان داخلی هم صدا اما متفاوت است، آنها می خواهند جمهوری اسلامی را که به عنوان یک بازیگر مهم منطقه ای که اقدامات شفافی در مباحث پولشویی و تروریسم دارد، از پیوستن به قوانین و مقررات بین المللی بازدارند تا بهانه جویی خود را علیه ایران ادامه دهند.
وی ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی و دولت باید تلاش و روشنگری کنیم، دولت اعتقادی به پولشویی و نه تامین مالی برای تروریسم ندارد، اما نکاتی که مطرح است مثل تعریف تروریسم یا مکانیزم حل و فصل و داوری در اختلافات و مصادیق گروه های تروریستی و موضوعاتی از این دست، محل اختلاف ما و برخی طرف های خارجی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شاید برخی دشمنان بخواهند به بهانه شفافیت مالی و پولشویی موضوع را از چارچوب های منطقی و حقوقی خارج کنند، اما اقداماتی که دولت انجام داده و شروطی که مجلس تعیین کرده مانع دستیابی دشمن به این هدف می شود.
نوریان افزود: منتقدان اگر منصفانه و عادلانه و دور از رفتارهای جناجی بخواهند درباره این موضوعات صحبت کنند، بدانند که آسیب ها به مصالح و امنیت کشور مورد توجه دولت و مجلس قرار دارد و برای آن چاره اندیشیده اند.
وی اظهار داشت: پس از روشن شدن این موضوعات و تفاسیر دقیق و فنی نباید بدون در نظر گرفتن شرایط داخلی، اقتصادی، منطقه ای، بین الملی و وضعیت حاکم بر روابط شرکای اصلی ما در خارج از کشور مثل روسیه، چین و اتحادیه اروپا بر طبل مخالفت بکوبیم.
سیام**1751**1535


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!