رد پای آمریکا در قتل رئیس جمعیت علمای پاکستان


رد پای آمریکا در قتل رئیس جمعیت علمای پاکستان

شواهد حکایت از دست داشتن سرویس های جاسوسی آمریکا (سیا) و عربستان در قتل سمیح الحق رئیس جمعیت علمای پاکستان دارد.

رد پای آمریکا در قتل رئیس جمعیت علمای پاکستانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، شواهد و قرائن موجود حکایت از دست داشتن سرویس های جاسوسی آمریکا (سیا) و عربستان در قتل سمیح الحق رئیس جمعیت علمای پاکستان دارد.
نشریه بازتاب افغانستان در گزارشی به چرایی قتل سمیح الحق رئیس جمعیت علمای پاکستان پرداخت و تاکید کرد: ادعاهایی وجود دارد که اخیرا دولت افغانستان و آمریکا، تماس هایی با سمیع الحق، تماس برقرار کرده بودند. اینکه این تماس ها در چه سطحی بوده و به چه نتایجی منتهی شده، به درستی مشخص نیست.
با این حال، قراین و نشانه های متفاوت و متضادی وجود دارد که دامنه عوامل قتل او را از سرویس های جاسوسی و استخباراتی پاکستان تا افغانستان و حتی آمریکا گسترش می دهد.

برخی از کارشناسان هم معتقدند اختلافات قدیمی سمیح الحق با سعودیها درباره تکفیریها و اتحاد میان اهل سنت پاکستان که قطعا این اتحاد به ضرر عربستان می توانست باشد و حمایت وی از گروههای مخالف آمریکا و عربستان می تواند فرضیه دخالت عربستان را در قتل او تقویت کند .
گفتنی است مهاجمان ناشناس جمعه شب گذشته پس از حمله به خانه سمیح الحق در شهر راولپندی پاکستان او را با ضربات چاقو کشته اند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!